Skocz do zawartości

ułatwienie regulacji elektroniczneo zapłonu a Jawie


emzet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pisze tego posta już drugi raz, bo mi poprzednio wcięło

 

Motocykl: Jawa TS350 z elektronicznym zapłonem Promoto.

Cel: Ułatwienie regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.

Narzędzia: śrubokręt płaski, klucz ampulowy, wiertarka z kompletem wierteł, zestaw małych pilników.

Przewidywany czas: 1 godzina.

Dodatkowe utrudnienia: złamana lewa ręka.

Realizacja:

Rozpoczynamy od dostania się do zapłonu, w tym celu zdejmujemy prawy dekiel silnika, odłączamy kabelek od płytki oraz wykręcamy czujnik położenia wału. Następnie odkręcamy płytkę z czujnikami fotooptycznymi. Obracamy płytkę o 180 stopni, tak by prawe mocowanie można było przykręcić w lewy gwint. Sprawdzamy długość kabelka łączącego płytkę z modułem zapłonowym. Jeśli jest odpowiednia, możemy przystąpić do dalszej przeróbki. Jeżeli nie, to albo dajemy sobie spokój, albo próbujemy wydłużyć ten kabelek. Jednak w większości przypadków kabelek powinien mieć odpowiednia długość. Teraz przechodzimy do najtrudniejszego zadania – wyznaczenia ścieżki, po której będziemy przesuwać płytkę. Jest na to kilka sposobów. Najprościej będzie, gdy mamy dostęp do mechanicznego zapłonu, gdyż możemy wtedy odrysować ścieżki z tamtej podstawki przerywaczy. Jeśli nie posiadamy mechanicznego zapłonu, można pomóc sobie kawałkiem kartonu, który przypasujemy pierw do obudowy alternatora, a potem do naszej płytki. Sposobów jest wiele, natomiast efekt powinien być jednakowy – dwie ścieżki odrysowane na płytce. Kolejnym krokiem będzie nawiercenie kilku dziurek, następnie mozolne piłowanie pilnikami. Konieczne będzie kilkukrotne pasowanie do obudowy alternatora tak, aby płytka obracała się dość swobodnie. Efekt powinien być taki jak na zdjęciu. Gdy jesteśmy zadowoleni z wykonanej roboty, można już składać wszystko w jedną całość. Przykręcamy płytkę, następnie czujnik do wału. Teraz czas na regulacje zapłonu. Ustawiamy płytkę w środku ścieżek, (by można było przesunąć ją w obie strony o jednakowy kąt), dokręcamy. Regulujemy wg swoich upodobań i umiejętności – ważne żeby wyprzedzenie było w miarę wg instrukcji (bądź własnych obserwacji). Najczęściej przy dokręcaniu śruby trzymającej czujnik na wale zmienia się kąt wyprzedzenia. Ale teraz możemy to doregulować obracając odpowiednio płytkę z czujnikami fotooptycznymi. Przeróbka nietrudna, jednak warta wykonania. Trzeba jednak pamiętać ze wszelkie ingerencje w zapłon kończą nam gwarancje udzieloną przez producenta. Dlatego wszystko z głową.

Efekt końcowy: możliwość idealnego ustawienia kąta wyprzedzania zapłonu. Cel spełniony!

 

plytka2tb.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje taki zapłon

około 240zł

 

czy można dopasować od ktoregoś samochodu

ponoc mozna, ale sporo z tym rzeźbienia

 

 

A silnik jak po wymianie chodzi

jakby chodził to by dawno uciekł :) a serio tofajnie pracuje, wydaje mi sie ze lepiej sie wkręca na obroty.

 

mam na myśli moc

na hamowni nie byłem :)

 

 

wolne obroty

z tym mam kłopot, ale to wina gaznika.

 

generalnie teraz mysle zeby dokładnie wyregulowac i gaznik i silnik, i wtedy bede mógł jakies wnioski wysunąć. przejechałem tylko 600km na tym zapłonie wiec nie jest to jeszcze miarodajny efekt (uwzgledniajac rozregulowanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko odnośnie tego zapłonu: slyszałem ze ma on 2 tryby pracy: do jazdy solo i z pasazerem/bagażem. Jak wygląda zmiana tych trybów? Czy motocykl faktycznie ma inna charakterystyke w zaleznosci od wybranego trybu? Jak przedstwiają sie osiagi?

 

Sorry za taka mnogość pytan ale zamówiłem już zapłon i chce sie dowiedziec czy dobrze zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko odnośnie tego zapłonu: slyszałem ze ma on 2 tryby pracy: do jazdy solo i z pasazerem/bagażem. Jak wygląda zmiana tych trybów? Czy motocykl faktycznie ma inna charakterystyke w zaleznosci od wybranego trybu? Jak przedstwiają sie osiagi?

 

moj nie posiada takiej opcji, ale ponoc były dawniej takie... zaniechano chyba produkcji.

 

Sorry za taka mnogość pytan ale zamówiłem już zapłon i chce sie dowiedziec czy dobrze zrobiłem.

spoko, po to jest forum zeby pytac :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w obecnych zapłonach zapłon ma tylko jedną, stałą mape?

 

z moich informacji wynika ze tak.

Jednak zawsze mozna sobie ustawic odpowiednio wyprzedzenie zapłonu.

np. do jazdy na wysokich obrotach (słaby dół, pow. 3500obrotów rakietka)

albo do jazdy typowo "chopperowej" czyli mocny dół ale max obrotów koło 4500obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tarczką nie dało się już podregulować?? Może ktoś pomyśli że szczeniak sie wymądrza na temat zapłonu w Jawie 350 ale na tych sie troszke znam :evil:

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...