emzet Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Pisze tego posta już drugi raz, bo mi poprzednio wcięło Motocykl: Jawa TS350 z elektronicznym zapłonem Promoto.Cel: Ułatwienie regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.Narzędzia: śrubokręt płaski, klucz ampulowy, wiertarka z kompletem wierteł, zestaw małych pilników.Przewidywany czas: 1 godzina.Dodatkowe utrudnienia: złamana lewa ręka.Realizacja:Rozpoczynamy od dostania się do zapłonu, w tym celu zdejmujemy prawy dekiel silnika, odłączamy kabelek od płytki oraz wykręcamy czujnik położenia wału. Następnie odkręcamy płytkę z czujnikami fotooptycznymi. Obracamy płytkę o 180 stopni, tak by prawe mocowanie można było przykręcić w lewy gwint. Sprawdzamy długość kabelka łączącego płytkę z modułem zapłonowym. Jeśli jest odpowiednia, możemy przystąpić do dalszej przeróbki. Jeżeli nie, to albo dajemy sobie spokój, albo próbujemy wydłużyć ten kabelek. Jednak w większości przypadków kabelek powinien mieć odpowiednia długość. Teraz przechodzimy do najtrudniejszego zadania – wyznaczenia ścieżki, po której będziemy przesuwać płytkę. Jest na to kilka sposobów. Najprościej będzie, gdy mamy dostęp do mechanicznego zapłonu, gdyż możemy wtedy odrysować ścieżki z tamtej podstawki przerywaczy. Jeśli nie posiadamy mechanicznego zapłonu, można pomóc sobie kawałkiem kartonu, który przypasujemy pierw do obudowy alternatora, a potem do naszej płytki. Sposobów jest wiele, natomiast efekt powinien być jednakowy – dwie ścieżki odrysowane na płytce. Kolejnym krokiem będzie nawiercenie kilku dziurek, następnie mozolne piłowanie pilnikami. Konieczne będzie kilkukrotne pasowanie do obudowy alternatora tak, aby płytka obracała się dość swobodnie. Efekt powinien być taki jak na zdjęciu. Gdy jesteśmy zadowoleni z wykonanej roboty, można już składać wszystko w jedną całość. Przykręcamy płytkę, następnie czujnik do wału. Teraz czas na regulacje zapłonu. Ustawiamy płytkę w środku ścieżek, (by można było przesunąć ją w obie strony o jednakowy kąt), dokręcamy. Regulujemy wg swoich upodobań i umiejętności – ważne żeby wyprzedzenie było w miarę wg instrukcji (bądź własnych obserwacji). Najczęściej przy dokręcaniu śruby trzymającej czujnik na wale zmienia się kąt wyprzedzenia. Ale teraz możemy to doregulować obracając odpowiednio płytkę z czujnikami fotooptycznymi. Przeróbka nietrudna, jednak warta wykonania. Trzeba jednak pamiętać ze wszelkie ingerencje w zapłon kończą nam gwarancje udzieloną przez producenta. Dlatego wszystko z głową. Efekt końcowy: możliwość idealnego ustawienia kąta wyprzedzania zapłonu. Cel spełniony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Przymierzam sie do zakupu tego zapłonu. Dlaczego trzeba go nawiercic aby była odpowiednia regulacja? Przecież producent jakos ustawia czujniki zeby dobrze działały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 w orginale ta płytka jest na stałe przymocowana do obudowy altka, regulujesz tylko czujnikiem połozenia wału...http://www.prameti.webpark.pl/jawa/01m.jpgna zdjeciu to ten czarnt "grzybek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek.RR Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Ile kosztuje taki zapłon, i czy można dopasować od ktoregoś samochodu (bo mi coś mówili że od jakiegoś pasi ).A silnik jak po wymianie chodzi, mam na myśli moc, wolne obroty, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Ile kosztuje taki zapłonokoło 240zł czy można dopasować od ktoregoś samochoduponoc mozna, ale sporo z tym rzeźbienia A silnik jak po wymianie chodzijakby chodził to by dawno uciekł :) a serio tofajnie pracuje, wydaje mi sie ze lepiej sie wkręca na obroty. mam na myśli mocna hamowni nie byłem :) wolne obrotyz tym mam kłopot, ale to wina gaznika. generalnie teraz mysle zeby dokładnie wyregulowac i gaznik i silnik, i wtedy bede mógł jakies wnioski wysunąć. przejechałem tylko 600km na tym zapłonie wiec nie jest to jeszcze miarodajny efekt (uwzgledniajac rozregulowanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Jeszcze jedno pytanko odnośnie tego zapłonu: slyszałem ze ma on 2 tryby pracy: do jazdy solo i z pasazerem/bagażem. Jak wygląda zmiana tych trybów? Czy motocykl faktycznie ma inna charakterystyke w zaleznosci od wybranego trybu? Jak przedstwiają sie osiagi? Sorry za taka mnogość pytan ale zamówiłem już zapłon i chce sie dowiedziec czy dobrze zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Jeszcze jedno pytanko odnośnie tego zapłonu: slyszałem ze ma on 2 tryby pracy: do jazdy solo i z pasazerem/bagażem. Jak wygląda zmiana tych trybów? Czy motocykl faktycznie ma inna charakterystyke w zaleznosci od wybranego trybu? Jak przedstwiają sie osiagi? moj nie posiada takiej opcji, ale ponoc były dawniej takie... zaniechano chyba produkcji. Sorry za taka mnogość pytan ale zamówiłem już zapłon i chce sie dowiedziec czy dobrze zrobiłem.spoko, po to jest forum zeby pytac :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Czyli w obecnych zapłonach zapłon ma tylko jedną, stałą mape? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Czyli w obecnych zapłonach zapłon ma tylko jedną, stałą mape? z moich informacji wynika ze tak.Jednak zawsze mozna sobie ustawic odpowiednio wyprzedzenie zapłonu.np. do jazdy na wysokich obrotach (słaby dół, pow. 3500obrotów rakietka)albo do jazdy typowo "chopperowej" czyli mocny dół ale max obrotów koło 4500obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Nie jestem super mechanikiem wiec tu kolejne moje pytania:- jakie wypszedzenie należy ustawic aby miec rakiete powyzej 3500 tys. obr./min?- a jakie dla jazdy na wolnych obrotach? - w moim przypadku w okresie docierania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 juz nie pamietam tych wartosci dokładnie, ale jesli wyjsciowe jest 2,4mm przed GMP to o ile kojarze zeby był mocny na wolnych trzeba dac około 1,9mm, a jesli pow 3500obr to koło 3mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 A tarczką nie dało się już podregulować?? Może ktoś pomyśli że szczeniak sie wymądrza na temat zapłonu w Jawie 350 ale na tych sie troszke znam :evil: Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.