Skocz do zawartości

ładowanie akumulatora w simku :(


krzysiek_1234
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Część.

Jak juz pisałem w temacie mam problem z ładowanie akumulatora w simsonie s51 elektroniku.Gdy przykładam miernik by sprawdzić czy mam ładiowanie (popwinno być 7.5 .chyba.)to miernik zaczyna szaleć pokazuje najpierw 6 potem 8 potem 3 , aż w końcu zaczoł pokazywać liczby minusowe np. -4 to znaczy że nie było w ogóle ładowania tylko sam akumulator dawał prąd .Oczywiście sprawdzałem przy odpalonym motorku.Co to może być , jaka może byc przyczyna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka w aparacie zapłonowym jest ok (ta od ładowania) kable też ,mam dobrze podłączone .Tylko jest tam coś takiego jak dioda prostownicza i ona ma przepuszczać prąd tylko w jedną stronę i ona mi przepuszczła w dwie strony a więc ją wymieniłem na nową może to o to chodzi.

 

[ Dopisane: 11-08-2005, 20:13 ]

Prosze pomóżcie mi bo już mi się prawie akumulator rozładował. :) :-x :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś miernikiem elektronicznym (sądząc po wartosciach pewnie to tego nienajlepszym ;) ) Jak chcesz takie zeczy sprawdzać to tylko tradycyjnym, elektromagnetycznym (ze wskazówką).

Spróbuj podłączyć zamiast akumulatora żarówkę 21W - jeśli będzie ładowanie powinna się zaświacić.

Czy poza tą diodą prąd z cewki przepływa jeszcze przez jakieś urządzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypni akumulator i zamiast niego podepnij miernik i ustaw na do 20V prad nieprzemienn (czy jakos tak) i na wylaczanym (zgaszonym) ma pokazywac 0 ;) a na zapalonym kolo 7.5V ja tak bedfzie to jest spoko jak bedzie wariowal to zmioen na prad zmienny i jak bedzie jakies napiecie to jest ladownia jak nie to niema

 

Swoja droga moj dziedek tez ma jakies problemy z tym urzadzonkiem [sR50] najpierw siadl przerywacz potem cos sie porabalo z ladowaniem kable zaczely cie przepalac 8O kupil nowe za 40 czy 80 zeta i dalej niechodzilo wiec chyba oddal i tak jezdzi z polatanym na krutko czyli inny przerywacz i ladowanie idzie na kierunkowskazy itd. a akumulator niewiem czy wogole jest podpiety ... moze tylko pod sygnal ....

a miernik wariowal (chyba) dlatego ze cewka wytwarza prad przemienny czyli raz plynie w jedna raz w druga a w prostowniku masz tylko 1 diode i ona przepuszcza tylkow jedna strone co w efekcie daje ze raz jest a raz go niema i i to z ds spra czestotliwoscia pewnie i miernik tego "nie wiedzi" i raz ci podaje jak napiecie spada/rosnie czyli np. 3 raz jak go wogule niema 0 albo jak jest 8 [byc moze sie myle to prosze mnie poprawic ale wydaje mi sie to w miare logiczne :oops: ]

 

P.S. w tym przypadkiem niema tez regulatora napiecia ??

jakby niemogli zrobic wszystkeigo osobno a nie 3 zeczy w jednym podeleczki i wdodatku 4 kabelki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...