Skocz do zawartości

Zębatka 19 do ETZ 251


Domel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysztof

Witam

Proponuje przestudiować temet "MZ technika....." jest on przyklejony na samej górze. Są tam chuba poruszone wszystkie chyba problemy i wątpliwości. Z tego tematu też mnożna czerpać natchnienie do odpowiadania innym. Z zębatkami to jest tak. Im większa z przodu tym szybciej (nie do oporu) jedziesz. I w drugą stronę analogicznie. Im mniejsza tym większy moment na kole i mniejsza predkosć maksymalna. Jeżeli interesuje Ciebie większe przyspieszenie - zwłaszcza istotne przy jeździe we 2 osoby to warto. Moim zadaniem lepiej a co ważne bezpieczniej jest mieć MZe która dobrze przypiesza niż muła który w minute osiągnie 140.

Szerokiej drogi........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem przyspieszen-widzialem terz zebatki 20z ale nie widzialem mniejszej niz 19 i takich poszukuje czyli 17, 18, w ostatecznoscie 16 a najlepiej wszystkie to bym se zmieniala w zaleznosci od potrzeb.... dajcie namiary na sklepy gdzie mozna cos takiego dostac

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof

Witam.

Mogę dać namiar na sklep wmoim mieście. Obsługuje w nim kobieta naprawdę znająca sie na rzeczy.

Oto adres:

Koszalin 75-211

ul:Bohaterów Warszawy 2

 

tel 094 340 - 70 - 36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze jest wziąc zębatke od 150 i251 (te zęby jakie nam pasują) i poprosu dac dobremu tokarzowi zy wyciął tuleje z zębatki z 251 i wspawał ją (ale równo ) do tej zębatki z 150. Tak chciałem zrobic ale sie rozmyśliłem bo znacząco wzrosnie zuzycie paliwa a by osiągnąc jakąs sensowną prędkość trzeba go będzie bardziej piłować (mniejsze prędkości na poszczególnych biegach) ale teraz tak zrobie (mój ojciec jest ślusarzem a garazu mam wszystkie możliwe obrabiarki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 to ja mam chce 18 albo 17 bo z tego co wiem to musi byc niepazysta

Zdaje się, że chodzi o to, żeby liczby zębów zębatki zdawczej i odbiorczej nie miały wspólnego dzielnika bo wtedy równomiernie się zużywają. Na dany ząb koła natrafia za każdym razem inne ogniwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraź obie, że jedna tulejka łancucha jest wyrobiona i ma mniejszą średnicę. Jeśli liczby zębów obu zębatek mają wspólny dzielnik np. jedna 12 a druga 24 to co drugi obrót zębatki mniejszej czyli w tym przypadku 12-zębowej ta mniejsza tulejka będzie trafiała cały czas na ten sam ząb i głębiej go wyrabiała. Efekt - większe zużycie i hałas. Dlatego te liczby zębów nie powinny mieć wspólnego dzielnika. Liczba ogniw łańcucha też odgrywa tu rolę ale musiałby się jeszcze wypowiedzieć fachowiec, a nie laik i żółtodziób jak ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...