Konował Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Twoja XJ 900 jest napędzana kardanem, więc spodziewałbym się większych strat mocya ja myśle że mna łańcuchu są wieksze straty niż na kardanie.pozdrawiam To powiedz dlaczego tak myślisz :?: łańcuch ma tylko pare% strat i jest najlepszy pod tym względem,a z prasy samochodowej doczytałem sie że chamownie te powszechnie stosowane samochodowe(nie pamietam nazwy)zle mierzą silniki wysokobrotowe a wyszło to przy pomiarach japońskich silników w chyba hondach(samochodach) zaniżały wyniki (jak kogoś interesuje to poszukam tego w GT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macbrus Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 To ja dodam że badałem Yamahe Thunderace YZF 1000 R rocznik 1996 (bo nie wiedziałem czy wersja otwarta czy nie) i wyszło na kole 128KM (katalogowo wersja zdławiona 100KM i otwarta 145KM)Czyli straty wał=sprzegło=skrzynia biegów=łancuch=opona wyniosły 11% Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szypeczek Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Każdy motor ma straty w mocy. Nawet nowe R1 stojące jeszcze w salonie mają od 10 do 20 KM mniej niż powinny. Wynika to przede wszystkim z jakości paliwa w Polsce. A po drugie najlepsze paliwo to te które używają do wyścigów (ewentualnie lotnicze), więc zwykłej Polskiej 95 czy nawet 98 nie ma co brać pod uwagę. Za dużo się ostatnio czyta o "chrzszczonych" paliwach...! A wiek motoru ma swoje przełożenie na te sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczepan Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 sprawdz regulację gażników,wydech czy przypadkiem nie jest "tuningowy",filtr paliwa,filtr powietrza.Moc deklarowana przez producenta (na wale)i ta na kole znacznie się różnią.Swego czasu miałem Cbr 1100 XX gażnikową i po "profesjonalnej "regulacji u poznańskiego przedstawiciela Hondy B....ńskiego (koszt ok 600pln)na hamowni w "Best bike"w Bydgoszczy wykazała 118KM i 101 Nm,po poprawieniu tego co spieprzył pozński serwis wyszło 144 KM i 114Nm,tak więc właściwa regulacja ma ogromne znaczenie.Co do wydechu obecnie jeżdze Hayabusą i tak na wydechu seryjnym pokazuje 159KM i 126 Nm,na sportowym przepraszam jeśli pomyliłem pisownię "stritfinger" 154KM i 124Nm a więc znacznie mniej niż seria,na własnej "wydumce"której poświęciłem wiele pracy i po kilku próbach na hamowni 162KM i 133Nm,nie mogę się zgodzić że w przebieg jak ktoś wcześniej napisał 40 tys km może umniejszyść moc o ok 10 %,moja hayabusa ma 35000km przebiegu,a z informacji jakie uzyskałem z Poland Possition z Piaseczna(Jedynego Poważnego dillera suzuki w centralnej Polsce) nowa Hayabusa ma moc na kole ok 155-158 KM i moment obrotowy ok 126Nm pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Każdy motor ma straty w mocy. Nawet nowe R1 stojące jeszcze w salonie mają od 10 do 20 KM mniej niż powinny. Wynika to przede wszystkim z jakości paliwa w Polsce. A po drugie najlepsze paliwo to te które używają do wyścigów (ewentualnie lotnicze), więc zwykłej Polskiej 95 czy nawet 98 nie ma co brać pod uwagę. Za dużo się ostatnio czyta o "chrzszczonych" paliwach...! A wiek motoru ma swoje przełożenie na te sprawy.mylisz pojecia.Moc w folderach reklamowych podawana jest na sprzegle(tak zwane HP), a moc mierzona na kole jest zawsze mniejsza ze wzgledu na straty mocy(stad BHP). Stad te roznice .Na pewno nikt nie uzywa zadengo paliwa do promow kosmicznych w motocyklach podczas badan na hamowni :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Każdy motor ma straty w mocy. Nawet nowe R1 stojące jeszcze w salonie mają od 10 do 20 KM mniej niż powinny. Wynika to przede wszystkim z jakości paliwa w Polsce. A po drugie najlepsze paliwo to te które używają do wyścigów (ewentualnie lotnicze), więc zwykłej Polskiej 95 czy nawet 98 nie ma co brać pod uwagę. Za dużo się ostatnio czyta o "chrzszczonych" paliwach...! A wiek motoru ma swoje przełożenie na te sprawy.mylisz pojecia.Moc w folderach reklamowych podawana jest na sprzegle(tak zwane HP), a moc mierzona na kole jest zawsze mniejsza ze wzgledu na straty mocy(stad BHP). Stad te roznice .Na pewno nikt nie uzywa zadengo paliwa do promow kosmicznych w motocyklach podczas badan na hamowni :(No dokładnie-pamiętam jak w "Superbike" albo "Fast bikes" był np.test 600ccm i tam podają moc z testów na hamowni to mimo że paliwo brytyjski to moce nie były ok.120KM jak podaje fabryka tylko chyba 98-106KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 (tak zwane HP)To znaczy HORSE POWER i niekoniecznie dotyczy mocy zdjętej z koła.Wiele wyjaśnić może procedura "hamowania" motocykla na hamowni inercyjnej.Z grupsza zasada pomiaru polega na zmierzeniu przez komputer w jakim czasie rozpędzi się bęben hamowni o konkretnej masie i bezwładności do maksymalnych obrotów zależnych od konstrukcji i typu motocykla. W między czasie od kilku do kilkudziesięciu razy na sekundę są realizowane pomiary pośrednie (obr/min bębna i w jakim czasie), na podstawie tych wyników tworzony jest wykres przebiegu charakterystyk zewnętrznych w funkcji obrotów silnika.Najczęściej hamownie inercyjne (te mniej poważne, tzn. komercyjne) ilość obrotów silnika obliczają na podstawie wielkości koła napędowego i przełożenia całkowitego na biegu ostatnim (na którym badamy). I tutaj najczęściej popełnia się błędy podczas pomiaru, bo od biedy koło możemy zmierzyć linijką, a co jeśli nie mamy danych fabrycznych o przełożeniu całkowitym na danym biegu. Obsługa urządzenia postępuje na dwa sposoby albo przyjmuje przełożenie z "powietrza", że ostatni bieg jest biegiem bezpośrednim tzn. ilośc obrotów na wałku wstępnym jest równa obrotom wałka zdawczego i pytając się właściciela sprzęta jakie ma założone zębatki określa przełożenie całkowite. Drugi sposób częściej stosowany i również niedokładny polega na kalibrowaniu hamowni poprzez porównanie obrotomierza w motocyklu z obrotomierzem wyświetlanym na monitorze komutera urządzenia.I tu może dochodzić do przekłamań rzędu 10%!Mierzyłem kiedyś SP-1 wyszło na kole 107 KM, a w przeliczeniu na silnik 113 KM. Prędkość maksymalna mierzona GPS to ca 265 km/h. Zapotrzebowanie mocy przy tej prędkości to ok 125-130 KM. Więć pytam się gdzie jest prawda?Drogi właścicielu XJ-a poniekąd kultowego sprzęta, traktuj wyniki z hamowni z przymrużeniem oka, jej wyniki przydatne są w tedy kiedy chcemy określic kierunek zmian w którą idą poczynione modyfikacjew naszych motocyklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 To znaczy HORSE POWER i niekoniecznie dotyczy mocy zdjętej z koła. No wlasnie-HP, czyli horse power jest to moc podawana z reguly przez producenta, czyli moc ze sprzegla.I zgodze sie z Toba, iz nie jest to moc zdjeta z kola.Widac nieuwaznie czytasz to co napisalem :) Natomiast BHP czyli BRAKE horse power to moc na tylnym kole, jak sama nazwa wskazuje-wzieta z hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 To co przytaczasz (HP i BHP) są terminami przyjętymi dla uproszczenia przez autora tekstu bądż przez gazetę dla której pisze on teksty. W jaki sposób mierzy się moc silników i jaką podają producenci w swych katologach regulują odpowiednie państwowe normy w danych krajach.Przykładowo w USA mierzy się moc na wale silnika bez jego osprzętu, a w UE z osprzętem silnika.Skąd wiesz czy w przypadku BHP nie chodzi o moc zdjętą z hamowni silnikowej? Autor tekstu zapewne chciał rozróżnić moc podawaną przez producenta (HP) od tej którą osobiście zmierzył (BHP). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Ok, przyznaje sie bez bicia :-D Te okreslenia wzialem z brytyjskiej prasy motocyklowej-gdzie BHP to moc zdjeta z tylngo kola na hamowni. Wiem ze w USA moc podawana jest zupelnie inaczej, ale tutaj mowimy o europie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Moze olej masz przepracowany albo spalone sprzeglo i nie przekazuje mocy. Moze masz zuzyta skrzynie biegow i hamuje samoistnie bo lozyska juz stawiaja opor od zuzycia?? A moze masz cos w silniku, np. zuzyty walek rozrzadu?? Mozliwosci jest wiele... a moze i kazda po kolei?? Sprawdzilbym na twoim miejscu cala jednostke napedowa.. ale to dopiero jak juz zaczniesz to odczuwac ze cos mu brakuje.. Pozdro Wodzu(Adik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.