Skocz do zawartości

regulacja silnika - Junak


viader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Po raz kolejny poruszam ten temat.. i mam nadzieję że w końcu uzyskam informację co i z czym... zapłon w Junaku ustawiłem narazie tak jak to się zaleca... i co dalej?? próbować odpalać?? co z regulacją zaworów? jak to zrobić?? to że poluzować 2 śróby i przekręcać ośki to ja wiem. .ale skąd mam wiedzieć że są dobrze ustawione czy nie?? jak to sprawidzić.. i regulacja gaźnika pegaz... mam artykuł o poziomie paliwa w gaźniku więc conieco tutaj kumam.. co z obrotami powietrzem i takie tam.. pomóżcie w końcu.. już prawie pół roku próbuję się tego dowiedzieć :-(

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z regulacją zaworów? jak to zrobić?? to że poluzować 2 śróby i przekręcać ośki to ja wiem. .ale skąd mam wiedzieć że są dobrze ustawione czy nie??

 

Kolego takich podstawowych rzeczy nie wiesz?? Luz zaworowy sprawdza się szczelinomierzem i ma on wynociś 0,05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z regulacją zaworów? jak to zrobić?? to że poluzować 2 śróby i przekręcać ośki to ja wiem. .ale skąd mam wiedzieć że są dobrze ustawione czy nie??

 

Kolego takich podstawowych rzeczy nie wiesz?? Luz zaworowy sprawdza się szczelinomierzem i ma on wynociś 0' date='05.[/quote']

na zimnym silniku a zawory maja byc oba zamkniety tlok w pozycju gurnej czuli GMP jezeli sie pomylilem poprawcie meni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no ja wiem ile ma wynosić luz na zaworach nie o to mi chodziło.. skąd ma wiedzieć że dobrze ustawiłem.. że w odpowiedniej pozycji był tłok?? u mnie jak patrzyłem to jak bym nie ustawiał nie jestem w stanie ustawić luzu na zaworze ssącym :/ aczkolwiek wygląda że wszystko oki... ale jak poruszam wałem.. to w pierwszym stopniu podczas cylku ssania normalnie zasysa mi powietrze dość mocno przez gardziel gaźnika.. ale chwilkę potem na ułamek sekundy powietrze jest nią wypychane.. nie będzie to cofało mieszanki do gaźnika?? czy właśnie to da sięwyregulować ustawieniem zaworów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno jest w takich wypadkach dawac jakies rady, jezeli sie tego nie widzialo, ale dla mnie wyglada to na zle ustawiony rozrzad.

Zawor ssacy pozostaje za dlugo otwarty po przejsciu dolnego martwego punktu i ruchu tloka w gore.

Kola rozrzadu ustawia sie z kolem walu na punkty - czy tam napewno wszystko jest OK ?

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Poniedziałek 25 Lipiec, 2005 ]

Polecam zapisanie sie na grupe Dziki Junak - tam jest tylko o Junaku i problemach z nim zwiazanych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dopisane: Poniedziałek 25 Lipiec' date=' 2005[/i'] ]

Polecam zapisanie sie na grupe Dziki Junak - tam jest tylko o Junaku i problemach z nim zwiazanych.

 

Adam M.

no ja jakos od kilku dni prubuje i niemoge tak poza tematem

a co do luzu to morze kamyki masz za mocno zjechane albo zawur nie szczelny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dopisane: Poniedziałek 25 Lipiec' date=' 2005[/i'] ]

Polecam zapisanie sie na grupe Dziki Junak - tam jest tylko o Junaku i problemach z nim zwiazanych

 

Ja jestem zapisany na liście Dzikego Junaka i zapraszam wszystkich Junakowców do zapisania się. Jest tam dużo ludzi którzy skłanni są pomóc rozwiazać każdy problem odnośnie Junaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o ustawienie rozrządu to dobrze mam ustawiony - właśnie na te punkty na kołach i wale... i mam też dobrze założone koła ssący i wydechowy - czyli mam rozumieć że to nie jest normalne że przez chwilę mi cofa zaworem ssącym?? jutro powinienem popróbować czy cośdaje próba regulacji tego zaworu...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie widzi ze jezeli masz luzy dobrze ustawione to zawor jest wypalony, sugeruje zdjac kolanko, pokrywke zaworu wydechowego uistawic tlok w polozeniu kiedy masz zamkniety zawor wydechowy i wyczuwalny luz na popychaczu zaworu, zalac wydech nafta i poczekac jak nie leci to jest ok jak leci to sprawa jest przesądzona...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia.. nie robiłem tego bo wiem że kompresjęmam niezłą.. gdyby mi zawory nie trzymały nie miał bym tego.. przypomnę że choidziło mi o to jak wyregulować zaweory w jnaku.. co jak ustawić żeby było oki.. i nie że tyle a tyle mm luzu bo to wiem.. jak ustawić wał i jak do tego zawory... :/ to co jest napisane to ja wiem. .ale przypominam ż enie jestem mechanikiem a ktoś musi to w końcu ustawići zrobić... więc proszę o pomoc po raz kolejny :-( i bez takiego sprawdzania zaworów... bo rozrząd jest ustaweiony napewno dobrze a zawory są szczelne... chcętylko wiedzieć jak to ustawić.. od a do z

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagasz kopulki od zaworuw ustawiasz zawory zeby byly zamkniete tlok w GMP odkrecasz nakretki trzymajace krzywki i krecisz w prawo albo w lewo tak zebys mial ciasno hodzacy czecleinomierz i przykrecsz krzywki nakretkami i koneic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...