Pompka Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 ( nie chodzi o umiejętności bokserskie ) O tym to nawet nie pomyślałem (napewno bym się wteyd nawet nie odezwał :-D ). Ja się nie opieram na ksiazkach (chociaż coś tam sobie poczytałem :) ) ale na tym jak zachowywał się moje motocykle przy złym ustawieniu iglic(y). Układ wydechowy i filtr powietrza niemają żadnego znaczenia. Przy odpowiednio dobranym wydechu ("pustym") i sportowym filtrze powietrza też trzeba odpowiednio ustawić iglicę. Jeżeli jest regulacja to właśnie do regulacji Dokładnie. I trzeba właśnie precyzyjnie ją ustawić :) . Na tej samej zasadzie mógłbyś dowolnie kręcić śrubą składu mieszanki (bo tez ma przecież regulację). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Układ wydechowy i filtr powietrza niemają żadnego znaczenia. I tu się nie mogę zgodzić.Modyfikacje układów: wydechowego i dolotowego mogą w diametralny sposób wpłynąć na skład mieszanki dostającej się do cylindrów.Gaźniki jak sama nazwa wskazuje ( gaźniki podciśnieniowe ) pracują dzięki podciśnieniu w układnie dolotowym.To ono powoduje wypływ paliwa z dyszy głównej.Jeżeli wiec komora pływakowa połączona jest z atmosferą a tak jest zasadniczy wpływ na ilość wypływającego paliwa ma średnica danej dyszy oraz wartość podciśnienia.Tak więc jeżeli zmodyfikujemy układ dolotowy, na przykład wstawimy filtr o małych oporach przepływu , wpływamy bezpośrednio na wartość podciśnienia w gardzieli głównej gaźnika a tym samym na skład mieszanki paliwowo powietrznej.Z wydechem nie jest już tak oczywista sprawa bowiem w grę wchodzą zjawiska falowe i nie jest to łatwe do wytłumaczenia prostymi słowami.Morał z tej opowieści jest taki że modyfikacje w układach dolotowym i wydechowym maja bezpośredni wpływ na skład mieszalniki. Możesz zasięgnąć słowa u członka naszego forum PGRa. Wczoraj ustawialiśmy gaźniki w jego FZXie po założeniu dwóch tłumików przelotowych MIGBez dostosowania gaźników występowała dziura w podczas przyspieszania z niskich obrotów. ( czyli jednak życie pokazuje że takie modyfikacje maja wpływ na skład mieszanki )Także idąc dalej z modyfikacjami zostały wymienione dysze główne a także został usunięty airbox i zastąpiony czterema oddzielnymi dla każdego gaźnika stożkowymi filtrami.Nastąpił znaczne polepszenie osiągów lecz w pobliżu maksymalnych obrotów przy pełnym odkręceniu manetki, motocykl przyspieszał słabiej a podkowiec zaczęły wypadać poszczególne zapłony.Przyczyna okazał sie stożki których wydajność okazała się dobra dla niskich i średnich obrotów, lecz za mała na wysokich. Jeżeli i tak to o Ciebie nie przemawia proponuje zrobić mały eksperyment.Przy najbliższej okazji ( wymiany filtra powietrza lub czegoś innego ) usuń flirty powietrza.I odpal silnik. Zobacz jak będzie reagował na szybkie otwarcie przepustnicy.Dodam tylko jedną uwagę: trzymaj głowę nie na wprost gardzieli gaźnika bo możesz się przestraszyć jak kichnie lub strzeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 I tu się nie mogę zgodzić.Modyfikacje układów: wydechowego i dolotowego mogą w diametralny sposób wpłynąć na skład mieszanki dostającej się do cylindrów. Wiedziałem, ze źle mnie zrozumiesz. Nie o to mi chodziło. Sens mojej wypowiedzi Układ wydechowy i filtr powietrza niemają żadnego znaczenia. Przy odpowiednio dobranym wydechu ("pustym") i sportowym filtrze powietrza też trzeba odpowiednio ustawić iglicę. miał byc taki, że iglicy nie można sobie dowolnie ustawić (niezależnie od tego jaki jest wydech i filtr - oryginalny cyz jakiś kombinowany). Bez dostosowania gaźników występowała dziura w podczas przyspieszania z niskich obrotów. ( czyli jednak życie pokazuje że takie modyfikacje maja wpływ na skład mieszanki ) Co Ty powiesz? ;) Ja doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Cała dyskusja rozbija się o to, ze niemożna ustawić iglic jak się chce. Jeżeli i tak to o Ciebie nie przemawia proponuje zrobić mały eksperyment.Przy najbliższej okazji ( wymiany filtra powietrza lub czegoś innego ) usuń flirty powietrza. Taki eksperyment już zrobiłem. I to kilka razy z niezłym rezultatem :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaaro Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 witam wszystkich. Temat mnie bardzo zainteresował, ponieważ pogrzebałem ostatnio przy swoich gaźnikach. Nie chcę zaśmiecać tej dyskusji swoim problemem, więc pomóżcie mi nahttp://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...p=374213#374213Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.