Skocz do zawartości

mam mały problem z iglicami w gaźniku


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

( nie chodzi o umiejętności bokserskie )

 

O tym to nawet nie pomyślałem (napewno bym się wteyd nawet nie odezwał :-D ).

 

Ja się nie opieram na ksiazkach (chociaż coś tam sobie poczytałem :) ) ale na tym jak zachowywał się moje motocykle przy złym ustawieniu iglic(y). Układ wydechowy i filtr powietrza niemają żadnego znaczenia. Przy odpowiednio dobranym wydechu ("pustym") i sportowym filtrze powietrza też trzeba odpowiednio ustawić iglicę.

 

Jeżeli jest regulacja to właśnie do regulacji

 

Dokładnie. I trzeba właśnie precyzyjnie ją ustawić :) . Na tej samej zasadzie mógłbyś dowolnie kręcić śrubą składu mieszanki (bo tez ma przecież regulację).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Układ wydechowy i filtr powietrza niemają żadnego znaczenia.  

 

I tu się nie mogę zgodzić.

Modyfikacje układów: wydechowego i dolotowego mogą w diametralny sposób wpłynąć na skład mieszanki dostającej się do cylindrów.

Gaźniki jak sama nazwa wskazuje ( gaźniki podciśnieniowe ) pracują dzięki podciśnieniu w układnie dolotowym.

To ono powoduje wypływ paliwa z dyszy głównej.

Jeżeli wiec komora pływakowa połączona jest z atmosferą a tak jest zasadniczy wpływ na ilość wypływającego paliwa ma średnica danej dyszy oraz wartość podciśnienia.

Tak więc jeżeli zmodyfikujemy układ dolotowy, na przykład wstawimy filtr o małych oporach przepływu , wpływamy bezpośrednio na wartość podciśnienia w gardzieli głównej gaźnika a tym samym na skład mieszanki paliwowo powietrznej.

Z wydechem nie jest już tak oczywista sprawa bowiem w grę wchodzą zjawiska falowe i nie jest to łatwe do wytłumaczenia prostymi słowami.

Morał z tej opowieści jest taki że modyfikacje w układach dolotowym i wydechowym maja bezpośredni wpływ na skład mieszalniki.

 

Możesz zasięgnąć słowa u członka naszego forum PGRa. Wczoraj ustawialiśmy gaźniki w jego FZXie po założeniu dwóch tłumików przelotowych MIG

Bez dostosowania gaźników występowała dziura w podczas przyspieszania z niskich obrotów. ( czyli jednak życie pokazuje że takie modyfikacje maja wpływ na skład mieszanki )

Także idąc dalej z modyfikacjami zostały wymienione dysze główne a także został usunięty airbox i zastąpiony czterema oddzielnymi dla każdego gaźnika stożkowymi filtrami.

Nastąpił znaczne polepszenie osiągów lecz w pobliżu maksymalnych obrotów przy pełnym odkręceniu manetki, motocykl przyspieszał słabiej a podkowiec zaczęły wypadać poszczególne zapłony.

Przyczyna okazał sie stożki których wydajność okazała się dobra dla niskich i średnich obrotów, lecz za mała na wysokich.

 

Jeżeli i tak to o Ciebie nie przemawia proponuje zrobić mały eksperyment.

Przy najbliższej okazji ( wymiany filtra powietrza lub czegoś innego ) usuń flirty powietrza.

I odpal silnik. Zobacz jak będzie reagował na szybkie otwarcie przepustnicy.

Dodam tylko jedną uwagę: trzymaj głowę nie na wprost gardzieli gaźnika bo możesz się przestraszyć jak kichnie lub strzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się nie mogę zgodzić.

Modyfikacje układów: wydechowego i dolotowego mogą w diametralny sposób wpłynąć na skład mieszanki dostającej się do cylindrów.

 

Wiedziałem, ze źle mnie zrozumiesz. Nie o to mi chodziło. Sens mojej wypowiedzi

Układ wydechowy i filtr powietrza niemają żadnego znaczenia. Przy odpowiednio dobranym wydechu ("pustym") i sportowym filtrze powietrza też trzeba odpowiednio ustawić iglicę.
miał byc taki, że iglicy nie można sobie dowolnie ustawić (niezależnie od tego jaki jest wydech i filtr - oryginalny cyz jakiś kombinowany).

 

 

Bez dostosowania gaźników występowała dziura w podczas przyspieszania z niskich obrotów. ( czyli jednak życie pokazuje że takie modyfikacje maja  wpływ na skład mieszanki )

 

Co Ty powiesz? ;) Ja doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Cała dyskusja rozbija się o to, ze niemożna ustawić iglic jak się chce.

 

Jeżeli i tak to o Ciebie nie przemawia proponuje zrobić mały eksperyment.

Przy najbliższej okazji ( wymiany filtra powietrza lub czegoś innego ) usuń flirty powietrza.

 

Taki eksperyment już zrobiłem. I to kilka razy z niezłym rezultatem :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...