Maniek6r Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 chcialbym wymienic olej w kawie ZX-6R z 96 roku,ale nie wiem czy wczesniej byl syntetyk czy polsyntetyk, wiec jesli zalalbym syntetykiem a do tej pory pracowal na polsyntetyku to nie bedzie jakiejs szkody?? jeszcze jedno, jaka moze byc przyczyna ubywania oleju?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 przyczyną ubywania oleju są zazwyczaj pierścienie albo uszczelnicze na zaworach ( o ie nie ma zewnętrznych wycieków) skutkiem zalania synthetic`u zamiast pół- ( zlaeży jakiej jakości był wcześniejszy olej) może być wypłukanie osadów i poprzytykanie kanałów olejowych. Z tego co wiem to do kawasaki 6 stosowano oleje o lepkości 10W40 lub 20W50 oba to pólsynthetic`i więc taki powinieneś zalać :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Kolego, zanim zaczniesz cos doradzac poczytaj archiwum - tematy olejowe.Instrukcja obslugi zaleca olej SILNIKOWY o wartosci SAE 10W40, nie precyzujac jaki - mineralny, polsyntetyk czy syntetyk masz uzyc.To ostatnie zalezy glownie od ilosci gotowki ktora mozesz wydac, biorac pod uwage ze syntetyk jest najlepszy ale najdrozszy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Instrukcja obslugi zaleca olej SILNIKOWY o wartosci SAE 10W40' date=' nie precyzujac jaki - mineralny, polsyntetyk czy syntetyk masz uzyc.[/quote'] jeżeli chodi o ścisłość, to słowo "zaleca" znaczy jaki olej jest wskazany dla tego motocykla :| a to czy zalejesz synthetic zamiast semisynthetic to już Twoja sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 ... Z tego co wiem to do kawasaki 6 stosowano oleje o lepkości 10W40 lub 20W50 oba to pólsynthetic`i więc taki powinieneś zalać :D To jeszcze dużo nie wiesz... - w specyfikacji 10w40 wystepują zarówno oleje mineralne np QS jak i pełne syntetyki np Midland.W związku z czym oczywiście syntetyk będzie najlepszy ale kwestia ceny - chociaż ja jeżdzę na pełnym syntetyku 10w50 midlanda za obecnie 20pln/litrPoza tym jeżeli firma zaleca olej 10w40 lub 20w50 to jeszcze lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie własnie oleju 10w50 a tu mozna znaleźć wyłącznie syntetyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 Marlew, a ty sie nie madrzyj i przestan tak szybko jezdzic do pracy - tego zupelnie nie rozumiem po co do pracy sie tak spieszyc.Ja do pracy jade wolno.Co innego z pracy do domu :D)) Adam M. [ Dopisane: Środa 20 Lipiec, 2005 ]Wlasciwie teraz juz nie musisz kupowac GSXa - Bandit to jego ostatnia wersja - wrazenia sa mniej wiecej podobne.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Marlew' date=' a ty sie nie madrzyj i przestan tak szybko jezdzic do pracy - tego zupelnie nie rozumiem po co do pracy sie tak spieszyc.Ja do pracy jade wolno.Co innego z pracy do domu :)))Adam M. [ [i']Dopisane: Środa 20 Lipiec, 2005[/i] ]Wlasciwie teraz juz nie musisz kupowac GSXa - Bandit to jego ostatnia wersja - wrazenia sa mniej wiecej podobne.Adam M. Lubię być pierwszy w biurze ;):):D wiesz poranna kawka, forum i człowiek milej dzień zaczyna ;) a z pracy do domu to mi się w ogóle nie spieszy i z reguły jadę na skróty nadrabiając z 50 km :D Bandit jest extra tylko obawiam się że Paweł przesadził z olejem w lagach i mam przód jak w tryplu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Bandit jest extra tylko obawiam się że Paweł przesadził z olejem w lagach i mam przód jak w tryplu A skąd wiesz, jak jeszcze moto nie odebrałeś :-) ??? Powiem wiecej .... jest jak w GSX-R. Marek teraz nie ma o czym gadać, jak będzie Ci za twardo, to zaleję przód 10W tak jak przykazała fabryka :-). A wracając do tematu - do motocykla 1996 roj najlepiej dać półstyntetyk. Chociażby ze względu na przebieg motocykla, pewnie nie mały. Mała uwaga do tego rozpuszczana nagarów po wlaniu styntetyka. Jakich nagarów? Pytam się. Rozbierałem oststnio (a właściwie dzisiaj złożyłem) silnik po 50 tysiacach kilometrów, śmigany na półsyntetyku, a ostatnio zdaje się na oleju mineralnym i nie było tam w środku ani grma nagaru, wnętrze czyste, mimimalne slady zużycia (a można by powiedzieć użycia) na panewkach itp. Teraz silnik śmiało by mógł być zalany pełnym syntetykiem i nic by się nie stalo. Jedno, czego można sie obawiać, to spalanie rzadszego syntetycznego oleju przez pierścienie. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Nie ma problemu - z jednej strony troche wieksze luzy na zamkach moga powodowac zwiekszone zuzycie, ale syntetyk zabezpiecza przed zapieczeniem pierscieni w rowkach, tak ze zwykle nie ma problemu.Dzisiaj obserwowalem swojego Subaraka jadac za zona ( 95r, zbliza sie do 300k km ) i jezdzi na tym samym Mobil 1 co Suzuki - ani dymku nie puszcza, a na mineralnym poltora roku temu troche poddymial przy zmianach biegow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.