piotr123 Opublikowano 17 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 Witam ponownie.Moich problemów ciag dalszy...Jak juz kieduś pisałem mam do robienia pukający silnik w tdm rok 91.Po konsultacjach z pewnym fachowcem prawdopodobnie posłuszeństwa odmówiła panewka na korbowodzie.Stuki od 4tys obrotów.Na wolnych i do tych 4tys obrotów moto chodziło bez zarzutu.No właśnie chodziło...Wczoraj po odpaleniu wszystko bylo ok,ale do czasu gdy ruszyłem i zaczeło palić jakby na jeden garnek.Wysprzegliłem i kombinowałem manetka gazu i moto raz brało na dwa garki a raz nie...Działo sie to po spuszczeniu ssania.Jak dodawałem troszke gazu to się ksztusiło a przy odejmowaniu jakos chodziło.Ale i tak po czasie i tak moto zgasło.Wyglądało tak jakby paliwo nie dochodziło.Wyglądało to jakby paliwo sie wypaliło w gaźnikach i po czasie moto klapło.Swiece sa nowe ale juz całe okopcone suchym czarnym nagarem.Tylko lewa swieca na końcówce na białe przebarwienie.Swiece maja moze z 50km!!Dodam ze moto stało jakoes9miesiecy nie odpalane.A gaźniki nie wiem kiedy były robione.moze jakieś spostrzeżenia?... [ Dopisane: 17-07-2005, 10:44 ]Jeszcze dodam zajecia swiec .Niech ktoś fachowym okiem oceni o co tu biega...http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p....php?pic_id=888http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p....php?pic_id=887I jeszcze jedna sprawa.Tdm-y posiadaja pompy paliwa podcisnieniowe.Jak ma ona dzialać?Na chłopski rozum w czasie gdy moto nie pracuje nie ma podciśnienia ina wylocie pompy nie powinno lecieć paliwo przy otwartum kraniku.U mnie leci ...Czyli coś chyba nie tak... :? Czy w pompie tej może być walnięta membrana i nie zatrzymuje paliwa w czasie postoju motocykla?Dziś ja rozbiore i sprawdze.http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p....php?pic_id=889 ps.jak takie pompy sie regeneruje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Pompa paliwa podciśnieniowa to nie to samo co kranik podciśnieniowy :)Po odkręceniu kranika paliwo będzie swobodnie przepływać przez pompę, mimo braku podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 18 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 No to juz nic nie wiem :cry: Pipcyk wytłumacz mi zasade dzialania tej pompy.Jak nie zatrzymuje paliwa to jaka spelnia tam role??Czyli wszystko gra jeśli paliwo cały czas przez nią przepływa????????????Jestem głupszy niż byłem 8O pzdr-PIOTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Pompa nie ma zatrzymywac paliwa - to zadanie nalezy do kranika i zaworkow plywakowych w gaznikach. Pompa ma za zadanie wytworzyc lekkie podcisnienie w ukladzie i powinna zaczac dzialac natychmias po wlaczeniu zaplonu ( cichy terkot ). Najczestsza konstrukcja to pompa oparta na elektromagnesie gdzie poruszajaca sie wewnatrz elektromagnesu sztyca porusza membrane zasysajaca i podajaca paliwo do przewodow.Z wygladu swiec na zdjeciach cierpisz raczej na nadmiar niz braki paliwa, o czym rowniez swiadczyl objaw lepszej pracy silnika przy odjeciu gazu.Stukot silnika nie wydaje mi sie stukotem panewki - uszkodzona panewka wali niezaleznie od obrotow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 19 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Ok.-czyli załóżmy że pompa jest dobra.Już nie będe w nikał dlaczego ma taką sztywną membrane(prawie jak przeźroczysty plastik).Interesuje mnie jednak dlaczego japońcy robią silniki z zasilaniem normalnym(czytaj;zbiornik paliwa,kranik,gaźniki) a innym razem układ;zbiornik,kranik,pompa(podciśnieniowa lub elektryczna) i daźniki.Czy motocykle które maja wpakowany w cały ten układ pompe paliwa potrzebują więcej paliwa??Maja mniejsze komory pływakowe i w danej chwili mają większy apetyt na paliwo żeby zdązyło napłynać do komór???Tego własnie nie moge zrozumieć. :? Jakie zadanie spełniaja pompy w motocyklowych silnikach?Według mnie i tak paliwo zdąży nakarmić gaźniki i obędzie się bez pomocy pompy.Jeśli się myle to nawróćcie mnie na dobrą droge :D piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 W niektórych motocyklach poziom paliwa w zbiorniku może być poniżej poziomu w komorach pływakowych w gaźnikach, albo gdy różnica poziomów jest zbyt mała do odpowiedniego napływu paliwa do gaźników.Wtedy stosuje sie pompy paliwa , to chyba oczywiste.Sa to w większości motocykle enduro z dużymi zbiornikami paliwa które okalają silnik. Takze motocykle ze zbiornikami pod siedzeniem paliwa , typu Virago, Honda Shadow , FZX750 , V-max maja pompy paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 20 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 Aaaa,faktycznie.Proste i logiczne a ja oczywiście na to nie wpadłem...... :-D W DR Bigu tez miałem pompe a zbiornik paliwa kończył się na wysokości cylindra.Dzięki i sory za głupie pytania.Pozdrawiam fachowców-GIGUCH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.