Skocz do zawartości

Jawa 350 TS wymiana oleju w amorach. Jak to zrobić?


Toczka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z przodem w Jawie. Podczas przeglądu okazao się, że przednia opona wygląda jak kolo zębate. Na środku opona jest w jednym miejscu starta, potem ok. i tak dalej. Facet stwierdzil że najprawdopodobniej trzeba uzupelnic olej w amorach. Mam pytanie - jaki olej sie leje do tych amorów i jak to zrobić?! Od niedawna mam Jaweczke i powoli coś mnie trafia. Co chwila cos jest nie tak. Mam jeszcze jedno pytanie z tym zwiazane. Do tej pory jak jeździem to przy prędkości 75-85 km/h moto wpadao w dziwne wibracje i mialem uczucie jakbym jeździl po tarce, poza tym byl jakiś (miekki) tak jakby jechal troche bokiem i niestabilnie. Czy to jest wina tego trafionego przodu?

 

Będę bardzo wdzieczny za wszelkie podpowiedzi, sugestie i informacje

 

Pozdawiam

 

Toczka

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam CeZete 350 coprawda od niedawna ale...

najprawdopodobniej masz wyrąbane łożyska w główce ramy, a i olej w amorkach pewnie też się skończył, niestety niewiem jak go dolać-wymienic bo jeszcze u siebie tego nie zrobiłem...niestety

A jak masz opony z tego samego roku co motor to już chyba wiesz do czego sie nadają(szykuj kaske na nowe ze sklepu!!!)

A z rozebraniem główki ramy chyba niema kłopotu

Pozdrawiam i życze ci żebyś cieszył się z maszyny tak jak ja ze swojej

P.S. Zwibracjami w czeskich demoludach trza się pogodzić poprostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z amorkami nie pomogę.

Ale co do telepania kierownicą - u mnie mocno trzęsło kierą a przyczyna tkwiła w oponie. Najsampierw proponowałbym test który nie wymaga nakładów finansowych :) Zamień koło przednie z tylnym. I się przejechaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brakuje ci oleju w teleskopach przednich, to na 100 % masz też wywalone uszczelniacze. Wymiana jest bardzo łatwa. Najlepiej jest rozebrać cały przód i wyjąć lagi ( tak jest wygodniej ), można też męczyć się i wymieniać na motocyklu. Same uszczelniacze kosztują ok 5 zł szt. potrzebne są dwa. Jeżeli chodzi o dolanie oleju, to na samej górze teleskopu jest duża śruba (klucz 32 mm) jak ją odkręcisz to będziesz miał gdzie wlać olej, ale jak wlejesz tylko olej to będzie ci żygało z lag olejem i po jakimś czasie będziesz miał to samo. I to chyba tyle. Powodzenia przy pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej wydac niecale 30 zl i kupic naprzyklad mobila do zawieszen motocyklowych o twardosci jaka nam odpowiada ?

no tak, ale nigdy nie wiesz ile W potrzebujesz. 5, 10, 15, 20?? te zawiechy nie sa szczytem techniki - dobierasz, zeby nie bujalo. w japoniach natomiast dobierasz olej do charakterystyki swojej jazdy i nierzesz poprawke na typ i stan zawieszenia.

 

Najlepiej jest poeksperymentować i dobrać sobie coś dla siebie

 

i to uwazam za sluszne w tych sprzetach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale nigdy nie wiesz ile W potrzebujesz. 5, 10, 15, 20??

heh - wlasnie zawsze bralem 10-15 a dzisiaj nie bylo :(

A, ze nie mam czasu czekac az sprowadza (cala zwiecha rozbabrana) to wzialem to co mieli. "Mobil Fork medium 5-10W".

Boje sie teraz, ze bedzie to za miekkie :/

Co o tym myslicie ?

To jest bardzo miekki olej ? Czy moze raczej z tych "srednich" ?

W razie gedyby byl za miekki mozna do niego dodac troche hipolu MF 80W90 ? Bo akurat taki mam pod reka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...