CosmoSquig Opublikowano 5 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 Tylko uwaga z tymi szutrami :DJak ostatnio zaproponowałem znajomym przejażdżkę po szutrach, to droga całkowicie luzacka dla transalpa wywołała niezłe podku...denerwowanie u posiadaczy szosówek. Bić mnie chcieli... ;) A i tak musiałem na nich strasznie długo czekać na każdym zakręcie tej dróżki, bo pokonywali ją, jakby to co najmniej głębokie bagno było ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miklas Opublikowano 5 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 Tylko uwaga z tymi szutrami ;)Jak ostatnio zaproponowałem znajomym przejażdżkę po szutrach' date=' to droga całkowicie luzacka dla transalpa wywołała niezłe podku...denerwowanie u posiadaczy szosówek. Bić mnie chcieli... ;) A i tak musiałem na nich strasznie długo czekać na każdym zakręcie tej dróżki, bo pokonywali ją, jakby to co najmniej głębokie bagno było :P[/quote'] I tu sie nasuwa nastepne pytanie o opony, ale to juz jak bede mial moto ;) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 5 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 Miklas - kwestia opon dotyczy raczej ciężkiego terenu, czyli typowego enduro. W tzw. enduro turystycznym (jak np. transalp) opony są mało terenowe, ale na szutrze to nie problem. Rzecz w tym, żeby zawieszenie miało w miarę duży skok, a prześwit był na tyle duży, żeby nie zostawić silnika na pierwszym lepszym garbie. No i generalnie motocykle uterenowione są nieco odporniejsze na jazdę w terenie, np. nie gubią tak chętnie niektórych elementów wskutek wibracji i dziur ;)Sugeruję, żebyś zastanowił się w jaki teren zamierzasz wjeżdżać, jak często i jak ma wyglądać Twoja jazda po szosach. Jeśli jazda terenowa ma się ograniczać do dojechania pod namiot na campingu, to każde moto sobie z tym poradzi. Jeśli zamierzasz pokonywać dłuższe odcinki szutrowe czy ścieżki leśne, ale tylko jako dodatek do szosowej turystyki, to pomyśl o turystycznym enduro średniej klasy (kawasaki KLE500, honda transalp, bmw f650gs, aprilia pegaso) - te motocykle nieźle sobie radzą w dalekich podróżach, są stosunkowo lekkie i zwrotne, dzięki czemu łatwo je opanować w mieście i w nietrudnym terenie. Są też odporne na typowe dla polskich dróg dziury, jednak na równych winklach więcej frajdy da motocykl typowo szosowy (jak np. wspomniana XJ). Jeśli natomiast poważnie myślisz o jeździe terenowej i planujesz fruwać po lasach, to pozostaje Ci tylko motocykl typowo terenowy, czyli enduro. Tu możesz wybrać sprzęt rekreacyjny (np. KTM LC4, Suzuki DRZ400S, Honda FMX, Kawasaki KLR650, Yamaha XT600 itp.) lub wyczynowy (KTM z serii EXC, Yamaha WR...). Oczywiście sprzęt typowo terenowy nie nada się do jazdy turystycznej szosowej, niemniej motocykle takie jak DRZ400S czy KLR650 nieźle się sprawują podczas typowo weekendowych wycieczek czy jazdy miejskiej, a początkującemu jeźdźcowi enduro oferują duże możliwości w terenie, no i są odporne na wywrotki. Acz na szosie to jest zupełnie inny komfort niż na motocyklu szosowym, co nie znaczy, że nie da się pokonać dużych dystansów na takim sprzęcie (acz pośladki trzeba mieć twarde). Acz na motocyklu terenowym skórzana kurtka to raczej średni pomysł ;)Z tego co napisałeś w pierwszym poście, sugerowałbym turystyczne enduro. Ale jeśli chcesz się czuć nieskrempowany jakością dróg, to może obejrzyj sobie jakieś foty Kawasaki KLR i Suzi DRZ400S - te motocykle są o tyle dobre na początek, że są całkowicie odporne na wywrotki przy mniejszych prędkościach, lżejsze od szosówek i mniej wrażliwe na niefachową eksploatację. A frajda jest z nimi niemała, na zakrętach też na pewno z tyłu za szosówką nie zostaną :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 :D ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 :D ;) powiedział co wiedział :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miklas Opublikowano 8 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 CosmoSquig, dziekuje serdecznie za baaaardzo wyczerpujaca odpowiedz, masz racje, przemysle sobie dobrze co chcialbym robic i gdize pojechac. moze na poczatek kupie cos w stylu XJ do nauki i krotszych wycieczek, a jak bede sie czul na silach, to sprzedam i zamienie na cos bardziej terenowego do jakichs dalszych wypadow w nieznane. PozdrawiamMiklas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
01kriters Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Wszystko zależy od tego ile masz $$$$$$$, i ile chcesz przeznaczyć na moto....masz prawo jazdy??masz jakieś doświadczenie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 ja zaczynałem od gixxera 600 i nie miałem z nim żadnych scesji co prawda jest raczej tylko na asfald i na dłuższe wypady troszkę męczący, ale każdy opanuje jazdę z biegiem czasu i do wszystkiego można się przyzwyczaic ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.