Skocz do zawartości

Poleccie mi jakis motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

Tylko uwaga z tymi szutrami :D

Jak ostatnio zaproponowałem znajomym przejażdżkę po szutrach, to droga całkowicie luzacka dla transalpa wywołała niezłe podku...denerwowanie u posiadaczy szosówek. Bić mnie chcieli... ;) A i tak musiałem na nich strasznie długo czekać na każdym zakręcie tej dróżki, bo pokonywali ją, jakby to co najmniej głębokie bagno było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko uwaga z tymi szutrami ;)

Jak ostatnio zaproponowałem znajomym przejażdżkę po szutrach' date=' to droga całkowicie luzacka dla transalpa wywołała niezłe podku...denerwowanie u posiadaczy szosówek. Bić mnie chcieli... ;) A i tak musiałem na nich strasznie długo czekać na każdym zakręcie tej dróżki, bo pokonywali ją, jakby to co najmniej głębokie bagno było :P[/quote']

 

I tu sie nasuwa nastepne pytanie o opony, ale to juz jak bede mial moto ;) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miklas - kwestia opon dotyczy raczej ciężkiego terenu, czyli typowego enduro. W tzw. enduro turystycznym (jak np. transalp) opony są mało terenowe, ale na szutrze to nie problem. Rzecz w tym, żeby zawieszenie miało w miarę duży skok, a prześwit był na tyle duży, żeby nie zostawić silnika na pierwszym lepszym garbie. No i generalnie motocykle uterenowione są nieco odporniejsze na jazdę w terenie, np. nie gubią tak chętnie niektórych elementów wskutek wibracji i dziur ;)

Sugeruję, żebyś zastanowił się w jaki teren zamierzasz wjeżdżać, jak często i jak ma wyglądać Twoja jazda po szosach. Jeśli jazda terenowa ma się ograniczać do dojechania pod namiot na campingu, to każde moto sobie z tym poradzi. Jeśli zamierzasz pokonywać dłuższe odcinki szutrowe czy ścieżki leśne, ale tylko jako dodatek do szosowej turystyki, to pomyśl o turystycznym enduro średniej klasy (kawasaki KLE500, honda transalp, bmw f650gs, aprilia pegaso) - te motocykle nieźle sobie radzą w dalekich podróżach, są stosunkowo lekkie i zwrotne, dzięki czemu łatwo je opanować w mieście i w nietrudnym terenie. Są też odporne na typowe dla polskich dróg dziury, jednak na równych winklach więcej frajdy da motocykl typowo szosowy (jak np. wspomniana XJ). Jeśli natomiast poważnie myślisz o jeździe terenowej i planujesz fruwać po lasach, to pozostaje Ci tylko motocykl typowo terenowy, czyli enduro. Tu możesz wybrać sprzęt rekreacyjny (np. KTM LC4, Suzuki DRZ400S, Honda FMX, Kawasaki KLR650, Yamaha XT600 itp.) lub wyczynowy (KTM z serii EXC, Yamaha WR...). Oczywiście sprzęt typowo terenowy nie nada się do jazdy turystycznej szosowej, niemniej motocykle takie jak DRZ400S czy KLR650 nieźle się sprawują podczas typowo weekendowych wycieczek czy jazdy miejskiej, a początkującemu jeźdźcowi enduro oferują duże możliwości w terenie, no i są odporne na wywrotki. Acz na szosie to jest zupełnie inny komfort niż na motocyklu szosowym, co nie znaczy, że nie da się pokonać dużych dystansów na takim sprzęcie (acz pośladki trzeba mieć twarde). Acz na motocyklu terenowym skórzana kurtka to raczej średni pomysł ;)

Z tego co napisałeś w pierwszym poście, sugerowałbym turystyczne enduro. Ale jeśli chcesz się czuć nieskrempowany jakością dróg, to może obejrzyj sobie jakieś foty Kawasaki KLR i Suzi DRZ400S - te motocykle są o tyle dobre na początek, że są całkowicie odporne na wywrotki przy mniejszych prędkościach, lżejsze od szosówek i mniej wrażliwe na niefachową eksploatację. A frajda jest z nimi niemała, na zakrętach też na pewno z tyłu za szosówką nie zostaną :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CosmoSquig, dziekuje serdecznie za baaaardzo wyczerpujaca odpowiedz, masz racje, przemysle sobie dobrze co chcialbym robic i gdize pojechac. moze na poczatek kupie cos w stylu XJ do nauki i krotszych wycieczek, a jak bede sie czul na silach, to sprzedam i zamienie na cos bardziej terenowego do jakichs dalszych wypadow w nieznane.

 

Pozdrawiam

Miklas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaczynałem od gixxera 600 i nie miałem z nim żadnych scesji co prawda jest raczej tylko na asfald i na dłuższe wypady troszkę męczący, ale każdy opanuje jazdę z biegiem czasu i do wszystkiego można się przyzwyczaic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...