Yolaos Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Mam pytanie jak wyżej.Jeden z moich klientów ma firmę, która zajmujesię pokrywaniem części maszyn chromem technicznym.Nie nadaje sięponoć taka obróbka do celów dekoracyjnych, bo jest trochę matowa powłoka.W trakcie rozmowy wyszło że sam odbudowuje stare samochody(renowacja ołowiem,mosiądzem,cyną), a dla znajomych robił chromowanietulei cylidrowych w motocyklach.Warstwa chromu jakieś 50-100 mikronów.Tą technologią powlekają u niego nawet 6-cio metrowe tłoczyska siłownikówhydraulicznych.Ciekawi mnie czy ktoś się z tym spotkał, no i oczywiście jaka może być trwałość takiej warstwy na tulei np.WSK175 w porównaniu do standartu?PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Stosuje się.Z tym że jest to specjalna technologia, chrom powinien byc porowaty tak aby olej miał się gdzie zatrzymywać.Powszechne jest w silnikach dwusuwowych stosowanie aluminiowego cylindra z warstwą chromu na gładzi.W silnikach Diesla także spotkałem się chromowaną gładzią cylindrową, stosowane były wówczas inne pierścienie tłokowe bez warstwy chromu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yolaos Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Skoro jest tak jak mówisz musi być powód stosowania takiej technologii.Ciekawi mnie czy powleczoną tuleję chromem można szlifować, czy raczejhonować w celu uzyskania mikro rowków smarnych?Yolaos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 moj ojciec chcial mi wychromowac w romecie ale zaznaczyl ze bedzie mi szybko pierscionki zdzierac wiec odpuscilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 hmm.. pewnie stosuje siechrom dlatego ze jest odporny na zarysowania(przynajmniej te bardoz małe) :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewertas Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 Chrom jest bardzo odporny na ścieranie, ale jeśli zrobisz to w silniku, który jest do tego nie przystosowany, to tak jak było napisane będą sie szybko kończyły pierścienie, tłok, a pozatym będzie sie mocniej grzała na skutek większego tarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.