Skocz do zawartości

Cr 250 => enduro???


Gość kkk13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chłopaki, mam pewne pytanie - jak 'ucywilizować' CRe 250 96', tak by stała się motocyklem bardziej przewidywalnym i łagodniejszym, chodzi mi o zastosowanie pod kątem wycieczek w las, crossowisko mnie jeszcze nie kręci( w przeciwnym razie kupiłbym od razu 100te..) Jezdziłem przez kilka lat dośc łagodnym 4taktem w lesie i jestem raczej przyzwyczajony do takiego spokojnego usposobienia.. Jeśli chodzi o 2takty jestem totalnym lamerem, no może poza tym ze zarnąłem kilkanaście lat temu 2 poważne dwusowowe sprzęty - DT 50 MX :-D

Cr-e (chyba w świetnym stanie jak na taki sprzęt), nabyłem niedawno, byłem już na kilku wypadach z kumplem w lesie,pomijam to że walcze na razie z optymalnym ustawieniem zawieszenia, ale odnosze także wrażenie że motocykl chce być albo tratowany brutalnie, albo w ogóle lepiej żeby pozostał w garażu.. Kiedy próbuje utrzymywac stałą prędkość na 5biegu moto nie chodzi zbyt płynnie.. Dodam że założyłem juz dośc małą zębatkę z tyłu, mniejszej nie znalazłem (43 zęby) , z przodu nie ma już raczej miejsca na większą.. Pytanie - czy takie jazdy dość żwawe po lesie z długimi prostymi i szutrami po 1-2 km na wprost mogą przyczynić się do szybszego zarżnięcia motoru.?? Co jeszcze mógłbym zrobić by poprawić kulturke silniczka, inny wydech?, jakas membrana wyczynowa?, wyregulowac lepiej gaznik( jakie parametry ustawienia gaznika na niski teren n.p.m ewentualnie, jaka gł. dysza etc.)??? Nie podoba mi się także to, że moto bardzo mocno zwija się z dołu, po czym nieco sie uspokaja..Wolałbym raczej liniową charakterstyke nabierania mocy, z wyraznie mocną końcówką.., jak do tego dążyć, jeśli to w ogóle osiągalne przy tym sprzęcie?? Dzięki za wszelkie cenne uwagi, pozdrawaim..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pewne pytanie - jak 'ucywilizować' CRe 250 96',

Możesz kupić kit homologacyjny, ale to nie zmieni mocy, jedynie

ucywilizuje sprzęta pod kątem wyglądu i zastosowania.

 

obawaim się że chcesz wilka przerobic na owce i to raczej sie nie może udać... CR jest motocyklem crossowym i do tego zadania była projektowana

Niestety, mi też tak się wydaje

ale odnosze także wrażenie że motocykl chce być albo tratowany brutalnie, albo w ogóle lepiej żeby pozostał w garażu..

Bo tak jest z fullami, sam nie mialem crossówki ale z tego co słyszałem na tym nieda się jeźdżić spokojnie!!

czy takie jazdy dość żwawe po lesie z długimi prostymi i szutrami po 1-2 km na wprost mogą przyczynić się do szybszego zarżnięcia motoru.??

Ja słyszałem że przy niskich obrotach najbardziej zużywają się korbowody, ale tobie raczej chodzi o żwawą jazde :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobic z CR wersje CRE jest łatwo, trzeba tylko mieć części. musisz zmienić przede wszystkim wydech dający więcej mocy w średnim zakresie obrotów, dać mniej sztywne membrany, przestawić zapłon, zmienić sprężyne sterującą zaworem wydechowym i już masz charakterystyke czterosuwa :evil: tylko pamiętaj że wtedy silnik straci dużo mocy w maksymalnym zakresie obrotów, ale będzie na pewno elastyczniejszy.

wszystko da sie zrobić, trzeba tylko troche pokombinować i znać sie na mechanice.

a jeśli chodzi o zawieszenie to oddaj do sancheza i oni ci tam zrobią wszystko pod ciebie i pod twój styl jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobic z CR wersje CRE jest łatwo, trzeba tylko mieć części. musisz zmienić przede wszystkim wydech dający więcej mocy w średnim zakresie obrotów, dać mniej sztywne membrany, przestawić zapłon, zmienić sprężyne sterującą zaworem wydechowym i już masz charakterystyke czterosuwa :evil: tylko pamiętaj że wtedy silnik straci dużo mocy w maksymalnym zakresie obrotów, ale będzie na pewno elastyczniejszy.

wszystko da sie zrobić, trzeba tylko troche pokombinować i znać sie na mechanice.

a jeśli chodzi o zawieszenie to oddaj do sancheza i oni ci tam zrobią wszystko pod ciebie i pod twój styl jazdy.

O ile wiem to się mylisz bo CR ma całkiem inną skrzynie biegów i na nic się zdadzą twoje modyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem to się mylisz bo CR ma całkiem inną skrzynie biegów i na nic się zdadzą twoje modyfikacje.

a jaki wpływ na charakterystyke silnika ma skrzynia biegów? :lol:

 

Przede wszystkim musiał byś zmienić skrzynie biegów z wersji enduro,sprzęgło,zawieszenie

po co sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem to się mylisz bo CR ma całkiem inną skrzynie biegów i na nic się zdadzą twoje modyfikacje.

a jaki wpływ na charakterystyke silnika ma skrzynia biegów? :lol:

 

Przede wszystkim musiał byś zmienić skrzynie biegów z wersji enduro,sprzęgło,zawieszenie

po co sprzęgło?

Jaki ma wpływ ano taki że jest inne przełozenie i na tym przełozeniu nie bedzie silnik elastyczny wiem bo sam mam crosa tylko że w czterosuwie ja mam model YZ a wiem czym się różnie WR w WR jest inna skrzynia i inne sprzegło więc ma i to bez tego nigdy nie uzyskasz elastycznej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma wpływ ano taki że jest inne przełozenie i na tym przełozeniu nie bedzie silnik elastyczny

to nie wystarczy zmienić zębatki na kole? :banghead:

bo sam mam crosa tylko że w czterosuwie ja mam model YZ a wiem czym się różnie WR w WR jest inna skrzynia i inne sprzegło więc ma i to bez tego nigdy nie uzyskasz elastycznej pracy silnika.

ja mam husqvarne wr i ma skrzynie taką samą jak wersja crosowa czyli CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...