Gość kkk13 Opublikowano 20 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 Witam chłopaki, mam pewne pytanie - jak 'ucywilizować' CRe 250 96', tak by stała się motocyklem bardziej przewidywalnym i łagodniejszym, chodzi mi o zastosowanie pod kątem wycieczek w las, crossowisko mnie jeszcze nie kręci( w przeciwnym razie kupiłbym od razu 100te..) Jezdziłem przez kilka lat dośc łagodnym 4taktem w lesie i jestem raczej przyzwyczajony do takiego spokojnego usposobienia.. Jeśli chodzi o 2takty jestem totalnym lamerem, no może poza tym ze zarnąłem kilkanaście lat temu 2 poważne dwusowowe sprzęty - DT 50 MX :-D Cr-e (chyba w świetnym stanie jak na taki sprzęt), nabyłem niedawno, byłem już na kilku wypadach z kumplem w lesie,pomijam to że walcze na razie z optymalnym ustawieniem zawieszenia, ale odnosze także wrażenie że motocykl chce być albo tratowany brutalnie, albo w ogóle lepiej żeby pozostał w garażu.. Kiedy próbuje utrzymywac stałą prędkość na 5biegu moto nie chodzi zbyt płynnie.. Dodam że założyłem juz dośc małą zębatkę z tyłu, mniejszej nie znalazłem (43 zęby) , z przodu nie ma już raczej miejsca na większą.. Pytanie - czy takie jazdy dość żwawe po lesie z długimi prostymi i szutrami po 1-2 km na wprost mogą przyczynić się do szybszego zarżnięcia motoru.?? Co jeszcze mógłbym zrobić by poprawić kulturke silniczka, inny wydech?, jakas membrana wyczynowa?, wyregulowac lepiej gaznik( jakie parametry ustawienia gaznika na niski teren n.p.m ewentualnie, jaka gł. dysza etc.)??? Nie podoba mi się także to, że moto bardzo mocno zwija się z dołu, po czym nieco sie uspokaja..Wolałbym raczej liniową charakterstyke nabierania mocy, z wyraznie mocną końcówką.., jak do tego dążyć, jeśli to w ogóle osiągalne przy tym sprzęcie?? Dzięki za wszelkie cenne uwagi, pozdrawaim.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 obawaim się że chcesz wilka przerobic na owce i to raczej sie nie może udać... CR jest motocyklem crossowym i do tego zadania była projektowana. trudno bedzie zmienić jej charakter nie robiąc jej przy tym strasznej krzywdy... PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroboj. Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 mam pewne pytanie - jak 'ucywilizować' CRe 250 96',Możesz kupić kit homologacyjny, ale to nie zmieni mocy, jedynie ucywilizuje sprzęta pod kątem wyglądu i zastosowania. obawaim się że chcesz wilka przerobic na owce i to raczej sie nie może udać... CR jest motocyklem crossowym i do tego zadania była projektowanaNiestety, mi też tak się wydajeale odnosze także wrażenie że motocykl chce być albo tratowany brutalnie, albo w ogóle lepiej żeby pozostał w garażu.. Bo tak jest z fullami, sam nie mialem crossówki ale z tego co słyszałem na tym nieda się jeźdżić spokojnie!!czy takie jazdy dość żwawe po lesie z długimi prostymi i szutrami po 1-2 km na wprost mogą przyczynić się do szybszego zarżnięcia motoru.?? Ja słyszałem że przy niskich obrotach najbardziej zużywają się korbowody, ale tobie raczej chodzi o żwawą jazde :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 ja swoja setka jadac po asflacie do lasu myslalem ze mnie ...... wezmie :( na 5 jak sie odkreci to sie zraz rozpedza a tak to szarpie jak nie wiem na srednich obrotach wiec juz nie jezdze wybralem tor i tam smigam :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacian Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Przede wszystkim musiał byś zmienić skrzynie biegów z wersji enduro,sprzęgło,zawieszenie, to napewno jest kosztowne i niewiem czy ci się opłaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 zrobic z CR wersje CRE jest łatwo, trzeba tylko mieć części. musisz zmienić przede wszystkim wydech dający więcej mocy w średnim zakresie obrotów, dać mniej sztywne membrany, przestawić zapłon, zmienić sprężyne sterującą zaworem wydechowym i już masz charakterystyke czterosuwa :evil: tylko pamiętaj że wtedy silnik straci dużo mocy w maksymalnym zakresie obrotów, ale będzie na pewno elastyczniejszy.wszystko da sie zrobić, trzeba tylko troche pokombinować i znać sie na mechanice.a jeśli chodzi o zawieszenie to oddaj do sancheza i oni ci tam zrobią wszystko pod ciebie i pod twój styl jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacian Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 zrobic z CR wersje CRE jest łatwo, trzeba tylko mieć części. musisz zmienić przede wszystkim wydech dający więcej mocy w średnim zakresie obrotów, dać mniej sztywne membrany, przestawić zapłon, zmienić sprężyne sterującą zaworem wydechowym i już masz charakterystyke czterosuwa :evil: tylko pamiętaj że wtedy silnik straci dużo mocy w maksymalnym zakresie obrotów, ale będzie na pewno elastyczniejszy.wszystko da sie zrobić, trzeba tylko troche pokombinować i znać sie na mechanice.a jeśli chodzi o zawieszenie to oddaj do sancheza i oni ci tam zrobią wszystko pod ciebie i pod twój styl jazdy.O ile wiem to się mylisz bo CR ma całkiem inną skrzynie biegów i na nic się zdadzą twoje modyfikacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 O ile wiem to się mylisz bo CR ma całkiem inną skrzynie biegów i na nic się zdadzą twoje modyfikacje.a jaki wpływ na charakterystyke silnika ma skrzynia biegów? :lol: Przede wszystkim musiał byś zmienić skrzynie biegów z wersji enduro,sprzęgło,zawieszeniepo co sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacian Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 O ile wiem to się mylisz bo CR ma całkiem inną skrzynie biegów i na nic się zdadzą twoje modyfikacje.a jaki wpływ na charakterystyke silnika ma skrzynia biegów? :lol: Przede wszystkim musiał byś zmienić skrzynie biegów z wersji enduro,sprzęgło,zawieszeniepo co sprzęgło?Jaki ma wpływ ano taki że jest inne przełozenie i na tym przełozeniu nie bedzie silnik elastyczny wiem bo sam mam crosa tylko że w czterosuwie ja mam model YZ a wiem czym się różnie WR w WR jest inna skrzynia i inne sprzegło więc ma i to bez tego nigdy nie uzyskasz elastycznej pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Jaki ma wpływ ano taki że jest inne przełozenie i na tym przełozeniu nie bedzie silnik elastycznyto nie wystarczy zmienić zębatki na kole? :banghead:bo sam mam crosa tylko że w czterosuwie ja mam model YZ a wiem czym się różnie WR w WR jest inna skrzynia i inne sprzegło więc ma i to bez tego nigdy nie uzyskasz elastycznej pracy silnika.ja mam husqvarne wr i ma skrzynie taką samą jak wersja crosowa czyli CR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacian Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Zebatka napewno cos da ale nie będzie to to co ma być chyba wiesz o czym mówie,nie wiem jak husqwarna ma ale honda np.CRF 450 R ma inną skrzynie jak CRF 450 X. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 o wlasnie sobie przypomnialem ze jesli chodzi o 4t to dużą role odgrywają różne wałki rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eloelo Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 sprzedaj ten motor i kup taki ktory bedzie ci pasowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.