Skocz do zawartości

Jak ustawi rozrzad w Hondzie CB 650(SOHC)


SEBA_08
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy czy ktos wie jak sie ustawia rozrzad w Hondzie CB650 ona ma i walek w glowicy i 8 zaworow. Prblem mam taki ze na lewej stronie walka sa 4 kreseczki a na prawej takie dziwne fahowe wyciecie nie ma zadnych napisow literek i ja poprostu nie wiem na co mam zwracac uwage i jak to ma byc. Jesli ktos wie prosze napiszcie bo stoje z robota a zaraz lato sie skonczy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ze zadam takie niedyskretne pytanie - kto to demontował i dleczego nie oznaczył wszystkiego jak potrzeba?? Na pewno mysisz ystawić wał na T, czyli w górne położenie. Wałek ustawiasz tak, by zawory na 4 cylindrze mijały się (czyli były oba trochę wciśnięte) a na 1 jednakowo uniesione (tak jak do pomiaru luzów). Zobacz co wtedy pokażą Twoje magiczne znaczki, a na przyszłość, jak się nie ma serwisówki radzę znaczyć wsztsko :-) to nie będzie problemów teo typu (chyba ze kupiłeś motocykl w katronie, to zwracam honor).

 

Pozdro, paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Musisz trochę kumać po angielsku wtedy -

 

Idź tutaj: http://cosky1.tripod.com/ http://cosky1.tripod.com/index.html - to jest serwisówka.

 

I jeszcze idź tutaj (jak ci mało :) ) http://kz400.com/CB650/

 

A na koniec to idź tu http://sohc4.us/forums/index.php

Tam jest ponad 3000 użytkowników HOndy SOHC. Ja tam ciągle siedzę i nigdy nie zawiodło!

 

Pozdrawiam

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz trochę kumać po angielsku wtedy -

 

Idź tutaj: http://cosky1.tripod.com/ http://cosky1.tripod.com/index.html - to jest serwisówka.

 

I jeszcze idź tutaj (jak ci mało :wink: ) http://kz400.com/CB650/

 

A na koniec to idź tu http://sohc4.us/forums/index.php

Tam jest ponad 3000 użytkowników HOndy SOHC. Ja tam ciągle siedzę i nigdy nie zawiodło!

 

Pozdrawiam

Witaj

jestem właścicielem cb650c i poszukuję części do silnika, czy masz może jekieś namiary ? Z tym gościem z allegro już rozmawiałem, jesteśmy umówieni na przyszłą wiosnę....a ja już cały wyremontowałem, ale mogę jeżdzić tylko z plecakiem z powody awarii wolnego koła (sprzegła rozrusznika)...........pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha! bendix w rozruszniku? Robiłem, robiłem... ;)

Więc tak - teoria jest że trzeba rozpoławiać silnik (skrzynię biegów, itp.) jednak w praktyce ja naprawiłem swój w 4 godziny, a teraz to nawet szybciej bym zrobił, bo wiem co i jak :icon_arrow: (znalazłem ten sposób na forum SOHC4) oto oryginał, pod spodem tłumaczenie

 

 

It can be done! Not only have I done it, but a few weeks ago Steve Tenenbaum and I did his. You don't even have to take the engine out of the bike. Here's how:

1. Remove oil pan, clutch cover, & clutch. The clutch "requires" a special socket from Honda, but I made it out of a 1" diameter steel plumbing pipe and a dremel. Follow the manual's instructions, but don't disassemble the clutch, just take it out.

 

2. Loosen the two bolts holding the primary shaft in and slide it out. The starter clutch is bolted to the primary drive chain gear, so the chain will keep it from falling out.

 

3. There are three bolts that hold the starter clutch to the primary gear - you need a Torx 30 head to get them out. You can see them through the hole the primary shaft slid out of. It's tricky, because you have to go through the holes in the starter gear to get to the bolts, and you have to loosen all three before taking it out because the bolt head won't fit through the holes in the starter gear.

 

Once unbolted it should drop out, and you can see what's wrong with it. On mine and Steve's both, the three holes in the edge of the clutch-outer were warped, and the springs behind the roller push-pins were mangled. Here's a link to the parts, and this site uses the same diagrams the dealers do:

 

 

It took us about 2.5 hours to change out Steve's and neither of us have had any problems since the operation. The parts can be expensive, but if you look on eBay you can sometimes get lucky. Email me if you have any questions, and if you live near St. Louis, MO I'd be glad to help out. Good luck!

 

Naprawa rozrusznika Honda CB 650:

Postaw moto na nóżki

spuść olej, zdemontuj miskę olejową

zdemontuj osłonę sprzęgła

zdemontuj osłonę zapłonu (coby potem delikatnie silnikiem kręcić)

zdejmij kosz sprzęgłowy (trzeba dorobić specjalny klucz - ja zrobiłem z nasadki 24 i parę minut pracy gumówką :icon_arrow: ) Aha! do tego trzeba zablokować silnik (najszybciej jakiś kij w tylne koło)

teraz trzeba odkręcić 2 śruby trzymające takie czarne blaszki które trzymają wał od sprzęgła

wyjmij wał od sprzęgła (lekko idzie)

i teraz przez ten otwór zobaczysz takie kółko zębate z otworami - to jest koło zdawcze od rozrusznika

znajdź końcówkę torx 30 i delikatnie obracając silnikiem zobaczysz w tych otworach w zębatce 3 śruby torx

trzeba je wykręcić (czujna sprawa - trzeba je najpierw poluzować wszystkie po kolei a dopiero potem wyjąć)

jak wyjmiesz te śruby to ci bendix powinine wypaść z silnika

 

teraz trzeba go obejrzeć - najczęścięj siadają tam takie sprężynki i popychacze przy tych sprężynkach - ale to jest kwestia indywidualna - ja miałem "spuchnięte" te popychacze, więc nie chodziły płynnie w swoich łożach. Pojechałem delikatnie pilniczkiem i jest GIT!

 

Potem złożyć do kupy i już! Czujny moment to złożyć to kupy bendix z zębatką i wsadzić to do środka - da się, ale czujnie!

 

No i to chyba tyle co do rozrusznika.

 

Co do części - hmmmmm .... :icon_twisted:

ja to się nie bujałem. Jak moja stara Hondzia wołała o solidniejsze naprawy to poszedłem na www.mobile.de znalazłem sztukę z 38000 przebiegu (2 właściciel, normalnie nówka sztuka oryginalna instrukcja, narzędzia, itp) pod Hanoverem, poleciałem gazolotem kombi i za 500 euro miałem nowy motor. Teraz za 1500 euro wiszą 2 sztuki w pieknym stanie - kolo sprząta garaż :banghead:

Wg mnie tylko to się opłaca na dłuższą metę - przekładasz części (silnik teraz to też część) więc nie trzeba żadnych opłat płacić, a i masz kupę części na zapas albo sprzedaż.

 

Ja tam jestem BARDZO zadowolony :icon_arrow:

 

No i mam nadzieję że te wypociny pomogą :D

 

Pozdrawiam!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz popaterzeć oraz rozejżeć się za jakimiś serwisówkami lub ksiażkami do tego twojego motocykla.A przecięż chyba powinny być jakieś punkty zaznakowane na trybach zęby było wiadomo jak założyć i ustawić poprawnie rozrząd>Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy czy ktos wie jak sie ustawia rozrzad w Hondzie CB650 ona ma i walek w glowicy i 8 zaworow. Prblem mam taki ze na lewej stronie walka sa 4 kreseczki a na prawej takie dziwne fahowe wyciecie nie ma zadnych napisow literek i ja poprostu nie wiem na co mam zwracac uwage i jak to ma byc. Jesli ktos wie prosze napiszcie bo stoje z robota a zaraz lato sie skonczy :icon_mrgreen:

Witam temat stary, bo z 2005 r, tak więc nie wiem czy aktulny, ale...

1.Stajesz po stronie zapłonu silnika

2. Na wałku rozrządu po tej właśnie stronie jest nacięcie, które musi być równolegle do poziomej płaszczyzny głowicy i być po twoje prawej stronie

3.Wał korbowy ustawiasz na T1

4. Łączysz łańcuchem i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz popaterzeć oraz rozejżeć się za jakimiś serwisówkami lub ksiażkami do tego twojego motocykla.A przecięż chyba powinny być jakieś punkty zaznakowane na trybach zęby było wiadomo jak założyć i ustawić poprawnie rozrząd>Pozdr

 

A przecięż link do serwisówki podałem wyżej...... i do innych materiałów też.... :icon_mrgreen:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Panowie, wiem, ze odgrzeje kotleta :)

Chcialem zapytac o ten bendiks- jakie sa objawy tego ze przepuszcza? U mnie ostatnio dosc czesto pojawia sie objaw, ze rozrusznik kreci jak szalony, a walek stoi, trzeba kilka razy nacisnac starter zeby zakrecil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie opisałeś symptomy. :)

 

Wypada zajrzeć. zastosuj się do opisu powyżej i na pewno coś poprawisz. Części co puszczają to te tłoczki, albo o wiele częściej, padają sprężynki. Był taki moment że jak mi oryginalne padły to zrobiłem ze struny gitarowej. Chyba z H kręciłem...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mnie pierścienie czekają... aż będę miał dosyć czasu. Mam w planach gruntowny remont, całkowita rozbiórka, szkiełkowanie, piaskowanie, malowanie i tak dalej :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej!

Udało się uniknąć struny (przyda się bardziej na wiośle), użyłem kompletu OEM z Hondy tulejki i sprężynki. Działa jak marzenie. Zajął się nią w końcu mechanik, a nie ja weekendowo. W końcu jest bliżej niż dalej poprawnego funkcjonowania. Ponoć pojeździ, ale jest zmęczona życiem - dlatego trzeba o nią zadbać.

Tak przyszłościowo - znajdzie się jeszcze gdzieś/u kogoś gaźniki do niej? Ewentualnie czy jest możliwość ich całkowitej regeneracji. Faktycznie jest w nich trochę druciarstwa poprzedniego właściciela.

Buber - szacun za plany! Ja sam chętnie zrobiłbym to swojej, zwłaszcza, że silnik był ze 3 razy ściągany z ramy, ale od zakupu zrobiłem nią ~200 km i walczyliśmy o jej życie. Teraz wiem, że można ją dopieszczać :D Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...