arkoeb Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Witam.Ostatnio jak wracałem do domu zagrzał mi się silnik. Podejrzenie padło na termostat jednak nie jestem tego pewny na 100% nie miałem jeszcze czasu się tym zająć. Czy jest jakiś szybki sposób sprawdzenia (bez konieczności demontażu) czy to co odmówiło posłuszeństwa to jest termostat a może pompa wody czy inny czort (woda w układzie jest :D ) Może jest ktoś kto posiada do sprzedania jakiś termostat w rozsądnej cenie. Pozdrawiam i dzięki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Cześć,Zagrzał, ale jak, temperatura skoczyła na maxa, czy wskazówka nie doszła jeszcze do czerwonego? Wracałeś z trasy, czy po jeździłeś po mieście? Piszesz, że woda w układzie jest, i jest to rzeczywiście woda nie płyn? I kiedy to, co tam jest było wymieniane?Może i termostat, a wentylatorek chodzi? Tak, czy siak, będziesz musiał znaleźć trochę czasu dla babci :mrgreen: staruszki wymagaja trochę opieki, ale w tym przypadku (CX) odwdzięczają się pięknie. ps. I jeśli masz w układzie czystą wodę, wylej czym prędzej paskudztwo, nie oszczędzaj na płynie. PozdrawiamMirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkoeb Opublikowano 13 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Dobra zaczynając od początku. Co do temperatury. Wracałem z trasy podczas jazdy średnio 100 km na godzinę i nie przekraczając 110 temp była ok. jednak jak zwolniłem wjeżdżajac do miasta do tych 60 - 70 km na godzinę temp szybko skoczyła do czerwonej kreski a motor zaczął się mulić. więc czym prędzej półgodzinny postój. I tak już podczas ciągłej jazdy w mieście temp szybko skakała. Ale co jest dziwne. Czasami wskaźnik temp. stał lekko przekraczając temp. normalnej pracy a motor się mulił. Więc znów postuj i chłodzenie. Po ochłodzeniu jechał normalnie jakiś czas. W chłodnicy mam zalaną wodę z dodatkiem glikolu zgodnie z zaleceniami producenta motoru. A kiedy była wymieniana to dobre pytanie :oops: trza wymienić. Ale to chyba nie to bo woda w chłodnicy nie była gorąca jedynie ciepła. Wentylatorek z tego co się orientuje w budowie tego silnika jest mocowany bezpośrednio do wałka na wieloklinie i raczej nie jest możliwe żeby się nie kręcił. Podejrzenie na termostat rzuciła mi zaledwie ciepła chłodnica. A i jeszcze raz ponawiam pytanie o jakiś termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Niska temperatura wody w chłodnicy raczej jednoznacznie wskazuje, gdzie trzeba szukać, ale nie będę udawał eksperta, na dodatek na odległość. Termostatem, niestety, też Cię nie poratuję. Pogadaj na pw z Piotrem Dudkiem, zdaje się, że ma trochę praktyki z cx-ami. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkoeb Opublikowano 15 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 :?: Teraz to już nic nie kumam. Dziś rozebrałem termostat, wsadziłem go do wody o temp. koło 100C i się otwiera. nie mam czym sprawdzić dokładnej temperatury otwarcia termostatu. po chwilowym ochłodzeniu wody zawór otwiera tworząc mniejszą szczelinę. Kurcze co to może być i jak się upewnić jak zdiagnozować żeby być pewnym. Przypuszczam że to nie jest pompa wody bo co tam niby miałoby się popsuć do tego stopnia żeby nie pompowała. Prosze o jakąś pomoc, ciepło jest a ja nie moge jeździć. Nie chciałbym kupować niepotrzebnie termostatu.Za jakąkolwiek pomoc dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 18 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2005 Napisz do Piotra Dudka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkoeb Opublikowano 28 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 :idea: problem zlokalizowany. Okazało się że to termostat. Teraz mam inne pytanie. Czy są zamienniki termostatu do CX 500 :?: (tańsze bo oryginalne kosztują 130zł) Najlepiej w Gdańsku jeśli ktoś wie gdze można to znaleźć. W Larsonie nie posiadają takich części :? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 Termostat powinien się zaczynać otwierać od 80-85 stopni a pełne otwarcie w granicach 95 stopni.Sprawdź także drożność chłodnicy, czy nie jest zanieczyszczona jakimś szlamem.Z zewnątrz także chłodnica może być pokryta błotem i piaskiem który skutecznie będzie ograniczał przepływ powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 17 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 Jeśli była mowa o układzie chłodzenia w CX, to na przeciekający korek spustowy chłodnicy rada jest jedna: wkręcić ŚWIECĘ ZAPŁONOWĄ. Pasuje idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.