Skocz do zawartości

Ogar 205 problem


saffron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Postanowilem troche odkurzyc starego Ogara, bo szkoda,zeby sie kurzyl. i zaczely sie problemy.

A wiec, na poczatku jak byl zimy ledwo co chodzil, jak sie troche nagrzal szedl czasami 40 ale zazwyczaj sie nie rozpedal wiecej niz do 25-30km/h i do tego byl potwornie slaby i przerywal.

 

Sprawdzilem zaplon ( nawet wymienilem magneto bo myslalem,ze cewka ma przebicie jak sie nagrzeje ) sprawdzilem dysze w gaznikach, wyregulowalem... to samo.

Rozpolowilem silnik i wymienilem lazyska na wale ( 3 sztuki - mialy lekkie luzy ) Do tego wymienilem tarcze sprzegla, bo juz byly dosc wytarte. Zlozyelm silnik, odpalilem i....

Duzo mocniejszy, ale i tak slaby... rozpedza sie za kazdym razem do 40km/s ( ma mniejsza zebatke z przodu, wiec to by byla max jego predkosc wiec OK ). Ale jak sie nagrzal, zaczynaly rosnac obroty.... Wymienilem gaznik na stary (podejrzewalem lewe powietrze a jeden ganik mialem w zapasie).... i OK. Ogar jezdzi lepiej, ale...... bardzo szybko ( juz po paru kilometrach ) zdarza mu sie przerywac, albo gasnie.... wyglada to dla mnie jak by sie przegrzewal..... Podejrzewam, zle dotarcie ... choc tlok jak patrzylem ladnie chodzi w cylindrze, pierscienie w dobrym stanie, cylinder glatki ... Co jeszcze moze powodowac sie przegrzewanie... czy watro pakowac sie w nowy tlok i cylinder (55cc) i go docierac ???

P.S. Czy ktos ma sposob na wzmocnienie przedniego zawieszenia, albo wie, gdzie mozna dostac lagi do Ogara w przyzwoitym stanie ?

 

P.P.S. Jezeli podobne problemy byly juz opisywane na tym forum, to przepraszam, ale przegladalem i nie mogem znalezc nic konkretnego.

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli byl remontowany to wina tego ze nie jest jeszcze dotarty zobacz jeszcze czy tlumik nie jest zapchany ja tak mialem w Ogarze 200 po rozebraniu i wyczyszczeniu tłumika chodził jak wsciekły :twisted: ,ale nie wiem czy w 205 jest rozbieralny tłumik .Jezeli chodzi o przednie zawieszenie to mozesz wyrwac na Allegro za naprawde grosze.Nowe tez mozna dostac w sklepie ,ale nie wiem ile moga kosztowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont byl robiony tego co napisalem, czyli lozyskowanie walu ( na samym wale nie bylo luzow) tarcze sprzegla, tlumik przeczyscilem ( nie wypalalem, tylko benzynka przeczyscilem), ale ma dobry przelot, do tego jak wchodzi kolektor w tlumik wywiercilem w nim pare dzior ( oczywiscie w czesci kolektora znajdujacej sie w tlumiku), tak ze przelot powinien byc OK, ale tlumika nie ruszalem, przynajmniej jezeli chodzi o strukture grodzi. Cylinder nie byl ruszany, wiec moze po prostu zle dotarty, albo... pomysly mi sie koncza.... mozliwe ze byl przegrzewany przy docieraniu ( motorower slaby pare gorek dookola, i jedynie pod dziadkiem szedl na 1dynce ..) i ze teraz go tal latwo przegrzac, nawet przy grzeczniej jezdzie.... Jezeli bym sie zabral do wymiany cylindra i tloka + pierscieni, to co jeszcze polecacie zrobic, zeby to jakos chodzilo... ( kanaly wylotowe i dolotowe moge sobnie wypoolerowac, podobnie wyczyszcze gaznik) P.S. ma ktos jakies patenty na lepsze chlodzenie takiego silniczka ? Ew czy jakies zawieszenie przedniego kola mozna by malym kosztem przerobic z innego motoroweru/motocykla ? ( bob nie wiem czy jak wymienie na inne, to czy nie bedzie dalej tak plywac... ).

Pozdrawiem i dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem Ci historie, jak odkurzyłem po 2 latach Ogara mojego wujka. Pare razy przekopałem popompowałem paliwo i jedziemy. Przy jakis 35 przerywał, nie wiedzialem o co biega az zobaczylem wsuwke kabla chyba od masy na cewke butelkową. Jak chciałem ja poprawic to rozsypała mi sie w palchac, wiec zagialem ja mocniej na tym bolcu od cewki.Oczywiscie ogar pojechał te 60 km/h po tej operacji. Morał - sprawdz te cholerne kable

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siweca odpada, bo wymienilem ju 3 i na wszystkoch chodzi tak samo ( motoryna chodzi na nich niezle). Z przewodami tez raczej nie, bo wymienilem magneto wraz z kablami lacznie z tymi wysokiego napiecia...

 

P.S.

Greedo, co w tym Ogarze bylo robione,ze poszedl 60km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siweca odpada' date=' bo wymienilem ju 3 i na wszystkoch chodzi tak samo ( motoryna chodzi na nich niezle). Z przewodami tez raczej nie, bo wymienilem magneto wraz z kablami lacznie z tymi wysokiego napiecia...

 

P.S.

Greedo, co w tym Ogarze bylo robione,ze poszedl 60km/h[/quote']

 

Nic, ogar od nowosci nie rozbierany i orginalny. Silnik Jawy 50

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

rozpedza sie za kazdym razem do 40km/s

 

Taka prędkość jest całkiem całkiem ...

 

To ja wiem.

Problem w tym,ze po pewnym czasie zaczyna przerywac, nie chce ciagnac i gasnie.... do 40hm/h rozpedza sie bez problemu, ale dopuki jest "w miare" zimny, albo inaczej mowiec do puki nie zaczyna przerywac, slabnac i padac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...