Skocz do zawartości

rozrząd-objawy zużycia


Rekomendowane odpowiedzi

Słychać łancuch rozrządu, co niekiedy może (ale nie musi) być spowodowane napinaczem. To tak ku ścisłości, nie to że się czepiam :-).

 

Podaj przebieg motocykla ! To podstawa. W zależności od typu motocykla łańcuch nadaje się do wymniany po około 30 do 50 tys. km.

Zazwyczaj łańcych słychać na nikich obrotach, przy zmianie obciążenia, przy schodzeniu z obrotów.

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za poprawienie mnie, masz 100% racje, ponieważ to łańcuch sie wyciaga bo takie jest jego prawo a napinacz, gwoli scislosci jego czesc, jest przykrecona na stale do silnika, nie moze byc slychac samego napinacza, co do samego napinacza zuzywa sie slizg i element napinajacy w zaleznosci od rodzaju napinacza czy mechaniczny, czy hydrauliczny. Ale przy przebiegu 35tys, ja swoim skromnym zdaniem radzilbym ci wymienic i lancuch i napinacz, kola zebate na walkach powinny byc dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglbys Pawel (tudziez ktokolwiek kto wymianial rozrzad i wiem jak go slychac) opisac dokladniej dzwiek jaki slychac: szum czy stukot czy jeszcze cos innego, dzwiek sie rozchodzi po calym silniku cz punktowo np. w okolicach napinacza? moze jest sposob sprawdzenia czy lancuch jest wyciagniety (moze poprzez wykrecenie napinacza - czy jest wysuniety na maxa?). aha slychac jeszcze cos przy odpalaniu zimnego jak na ssaniu obroty wchodza do 3tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma szostke z przebiegiem 35tys. i tez slychac mu lekko rozrzad a dokladnie lancuszek.Po prostu jest juz wyciagniety ,lancuch nowy kosztuje cos okolo 350zl i wymienic go sam mozesz bez problemow.No chyba ze jest to lańcuch płytkowy to juz troszke gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej Kawie nie jest plytkowy - tak przynajmniej wynika ze sklepu inetrnetowego. ale jak go zakuc? bo nie mam ochoty na rozbieranie silnika - normalnie młoteczkiem? tylko problem tkwi w tym ze to co slysze to moze nie byc łancuch rozrzadu. na moje ucho to slychac gdzies nizej silnika (a w przypadku lancucha to powinno dzwonic gdzies w okolicy wałków) - no chyba ze dzwiek sie tak nosi po silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówsz o ZX9 to łańcuch jest płytkowyi radze go nie zakuważ w domowychj warunkach. Już samo zmontowanie skuwki wymaga trochę zabiegów o praktyki. To nie to, co "rowerowy" :-) rozrząd w GS 500, gdzie skuwka jest łatwo montowalna, końcówka ma dziurkę, a na upartego zakujesz to punktakiem. Zakuwka łańcucha płytkowwgo jest ku**ewsko twarda, ma być zakuta po bokach i tak jak wspomniałem samo zmontowanie jej jest skomplikowane (bardzo ciasne pasowanie).

 

Dźwięki rozrządu są różne - od postukiwania, to takiego zzzzzzzzzzzzz, ale sygnałem rozpoznawczym są różne reakcje przy różnych obrotach i zmianie obciążenia.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja miałem w cbx550 ok 5tys/km temu regulowany rozrząd a teraz na biegu jałowym przy niskich obrotach mam bzyczenie.

Naomiast na karzdym biegu od 4tys obrotów do 10tys jest ok (niesłychać rozrządu).

ale od 2 tys do 4tys obrotów jest taki słyszalny delikatny odgłos :tyk tyk tyk tyk tyk oczywiscie nic się niedzieje poza tym "muzycznym" objawem (rozrząd mi juz tak od około 1200km śpiewa)

Moje pytanko jest takie czy te tykanie moge zlekcewarzyć i zająć się po powrocie z wakacji (czyli po 3000tys) Czy niezabardzo? I wogule co tak może tkyać (wątpie rzeby łańcuch)

17353.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy lancuch powinien sie troszke bujac czy byc sztywny jak drut koles zamontowal w swoim KLR 600 nowy lancuch i jest sztywny jak drut nie ugnie sie nawet 1mm a ja w moje KLR 650 ostatnio jak go sprawdzalem czyli 5 tys km temu to bujal sie w manualu mam podany max dlugosc na 20 ogniwach musze go sprawdzic kiedy bo i mi sie zdaje ze zaczyna slychac lancuszek

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też u mnie zauważyłem przy dużym obciążeniu silnika - przyśpieszaniu takie delikatne "cyk cyk cyk" (jakby co obrót wału). Zawory świerzo wyregulowane. Łańcuch rozrządu też świerzo napięty. Zacząłem się delikatnie pomartwiać... :?

Może to zawór jakiś któryś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...