_siwy_ Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Z rur ;)...A tak poważnie to zwykla czarna rura (choć niektórzy stosują rury bezszwowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 z rur chromowomolobdenowych dla zmniejszenia masy, ale może tez byc jakakolwiek stal, tyle że rama z niej zrobiona będzie dużo cięższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 kiedys skladalem chopera na bazie junakai uzywalem zwyklych rur, tylko grubosciennych ( duzo tansze od innych wynalazkow i latwe w spawaniu)i nic sie nie dzialo najwazniejsze dobze zespawac :D Cytuj www.sokolriders.com--- jezdze bo lubie --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos_ Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 zwykla stal i bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Hm, a czym się różni rura bezszwowa od szwowej?bezszwowa nie ma szwu :lol: bezszwowa produkowana jest bezpośrednio, a "szwowa" jest zawijana w rurę z blachy Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NICO DRAG Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Rama powinna być wykonana z rur bezszwowych.Zanim zrobiłem uprawnienia spawacza myślałem tak jak:zwykla stal i bedzie ok i uzywalem zwyklych rur Ale okazuje się, że nawet dobrze zespawane i nic sie nie dzialo najwazniejsze dobze zespawac miały tendencje do pękania :/Tak jak napisał Konrad bezszwówka to rura ciągnięta z jednego kawałka stali, a rura z szwem jest zawijana w rurę.Zasada jest prosta": każde miejsce łączenia jest słabym punktem :/Spaw może być idealny, a rurka strzeli obok spawu, bo spawanie osłabiło materiał :/Widziałem takie numery na próbkowaniu podczas egzaminu na spawacza.Dlatego moje zdanie jest proste: dać kilka złoty więcej, ale czuc się bezpieczniej :)No chyba, że ktoś bardzo lubi ryzyko :(Pozdroofka :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 jak chcesz ramę robić w kowalskich warunkach to nie wymyślaj kosmicznych materiałów bo kto ci potem to pospawa Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NICO DRAG Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 jak chcesz ramę robić w kowalskich warunkach to nie wymyślaj kosmicznych materiałów bo kto ci potem to pospawa I tu słuszna uwaga :(Do spawania aluminium potrzeba dobrego fachowca, ale przede wszystkim dobrej spawarki :DNie ma za duzo takich fachowców :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Rowery się robi z tego na tony (Cro-Mo). ok-ale ile tam jest tych spawów -i jakie obciążenia muszą przenieść?no i ile kosztuja takie rowerki?zreszta produkcja masowa to zupełnie coś innego bo nikt tego recznie nie spawa i nakłady jednostkowe w większych ilościach są dużo mniejsze Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NICO DRAG Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Chromo molibden to nie jest żaden kosmiczny materiał przecież . Rowery się robi z tego na tony (Cro-Mo). Mój kumpel sprowadzał sobie taka rame ze stanów :) Bo te nasze spawane w Polsce wytrzymywały jeden zjazd :( Kupił Cannondale'a (nie wiem czy dobrze napisałem) za 14000 zeta :twisted: Więc zobacz ile kosztuje dobrze zrobiona rama do rowerka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opu Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Hm' date=' a czym się różni rura bezszwowa od szwowej? :)[/quote']róznią sie produkcją mianowicie rura z szfem wytrzymuje mniejsze cisnienie(jesli bedzie uzywana do transportu wodu)jest to płaskownik rolowany i zespawany lub zgrzewany rurwa bez szfa to jest grzana rura rozciągana od samego początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NICO DRAG Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 dwa silniczek będzie od MT-11. Zapodam Ci fotkę jak wyglada to realu :(Wynalazłem takiego draga dla Jesiona :)Kupił i dopieszcza go :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opu Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 rama do dirtu za 300 zł?? oj to musi byc juz shit normalne ramy dobre no tej naj nizszej klasy kosztują 450 zł jak nic wiem bo zamiezam sobie złozyc taki rower a wogule nie ma co takich ram poruwnywac do ramay motoru bo w motoze scianki takich rur mają wiekrze rozmiary np. w roweze scianka rurki ma 1,5 mm a w takim motuze musi miec jak nic 4mm wiec koszty budowy ramy motocyklowej bedą wielkokrotnie wiekrze! [ Dopisane: 28-06-2005, 13:48 ]rama do dirtu za 300 zł?? oj to musi byc juz shit normalne ramy dobre no tej naj nizszej klasy kosztują 450 zł jak nic wiem bo zamiezam sobie złozyc taki rower a wogule nie ma co takich ram poruwnywac do ramay motoru bo w motoze scianki takich rur mają wiekrze rozmiary np. w roweze scianka rurki ma 1,5 mm a w takim motuze musi miec jak nic 4mm wiec koszty budowy ramy motocyklowej bedą wielkokrotnie wieksze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuk Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Chodzi o to PunkRider, że nawet podczas maksymalnie ekstremalnej jazdy na rowerze większość drgań jest skutecznie tłumiona przez amortyzatory, a poza tym są to dragania, jeśli nawet mocne, to z reguły krótkotrwałe (mówię tutaj o niewystępowaniu rezonansu). W motocyklu zamontowany jest silnik, który nawet podczas postoju wprowadza ramę w drgania (mniejsze lub większe, ale zawsze!!!). Chyba nikt ci nie musi mówić co to jest ZMĘCZENIE MATERIAŁU. Jeszcze do tego Ruski silnik i sztywny tył...... ja bym się bardzo długo i dobrze zastanowił. Do Opu:Proponuję ci pisanie swoich postów w WORD-zie, i używanie słownika, lub dokładne przeczytanie wszystkiego zanim umieścisz na tym forum. Jest to polskie PUBLICZNE forum motocyklistów i w znacznej większości używa się tu języka polskiego. Każdy robi błędy i błędziki, ale nie aż tyle co TY. Nic do ciebie nie mam, ale po prostu okropnie się ciebie czyta. TROCHE SZACUNKU DLA CZYTAJĄCYCH TWOJE POSTY FORUMOWICZÓW..... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opu Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 nie jestes pierwszą osobą która mi to muwi ja nie mam czasu na pierdoły jak nie umiesz czytac to nie wchodz na forum :] błedy popełniam bo za szybko pisze i to jeszce w stresie eh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.