Skocz do zawartości

Naciag łancucha


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cze zapewne wiekszosc z nas ma lancuch napedowy , ale czy ktos zastanawil sie jak go poprawnie naciagnac?

Tzn czy naciag miezyc jak moto stoi na centralnej albo na bocznej stopce ?

W ktorym miejscu miezyc naciag(zwis) i ile on powinnien wynosci , i czy dla kazdego moto jest jakis przedzial czy to zalezy np od skoku tyl wachacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Czołem

Różne moto, różne ustawienia. Generalna zasada - ustawiasz na cetralnej podstawce.

I tak - w KTMie ustawiam naciąg łańcucha w taki sposób, aby móc włożyć dwa palce (jeden nad drugim) między łańcuch a wahacz. Paluchy wsadzam gdzies w połowie wahacza,od jego górnej strony oczywiście, w takim miejscu, w którym jest największy prześwit.

Z kolei w Ducati naciągam na słuch - tzn naciągam i robię rundkę. Jak wali o wahacz - zbyt luźny, jak strzela przy przyśpieszeniach - zbyt mocno naciągniety.

Szczerze mówiąc w enduro naciągam łańcuch co 2-3 jazdy, natomiast w Ducu bardzo rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja jak regulowałem naciąg na centralnej to musiałem co dwa dni korygować ( i wcale nic specjalnie nie było słychać, że jest za mocno naciągnięty), jak na bocznej to tydzień było dobrze... Jeśli chodzi o luz łańcucha to u mnie jest 3 cm, ale na pewno nie w każdym moto wynosi on tyle. Mieże go .. tak jak sie powinno :lol:

Pozdrawiam

Wktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem naciąg łańcucha pzrzynajmniej w moim Enfieldzie trzeba było sprawdzać pod obciążeniem (25-30 mm) - nastawiony na tą odległość na podstawce stawał się twardy jak skała i mogłoby to grozić zerwaniem łańcucha. Tak więc wydaje mi się , że sprawdza się jak siedzisz (tak też było napisane w instrukcji). W triumphie zrobiłem tak samo i gra.

Pozdrawiam

Dyzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do naciągu łańcucha to oczywiście zależy wszystko od skoku wahacza. W Tuaregu na wahaczu była naklejka na której było narysowane dokładnie jak mieżyć naciąg : w połowie długości łańcucha między jedną zębatką a drugą i ma się on dać ugiąć na

45-55 mm. W FZ podobnie tylko ugięcie ma wynosić 25-35mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
A jak nie mam centralnej stopki??  8O

Kupiłem, a jak ktoś ma spawarkę, to może samemu sobie zrobić, specjalną kobyłkę do podnoszenia moto. Prosty mechanizm ala dźwignia. Stawiasz pod spód silnika, naciskasz stopą wajchę i moto idzie w górę. Ma to tę przewagę nad wózkami podnoszącymi moto z tyłu, że nie trzeba mieć specjalnych uchwytów w wahaczu. Czasem tylko kobyłce przeszkadzają zbyt blisko silnika (od spodu) pociągnieta rura wydechowa.

Taki poodnośnik świetnie też sprawdza się w przypadku smarowania łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja ustawiam moto na centralnej i ok. w polowie dlugosci wahacz ustawiam luz ok 2-2,5 cm.I jak siade to lancuszek troszke mocniej sie napina. A gdzie do max skoku wahacza :?:  Wtedy to musi byc juz cholernie mocno napiety  8O

Nawiązując do mojej wypowiedzi to widziałem w zestawie specjalistyczny do mojego moto taki przyrząd, który przykręca sie do miejsc mocowania amortyzatorów i skręca, co wymusza odpowiednie położenie wahacza i wtedy nastawia się luz łańcucha. Ale gdy brak tego przyrządu to najlepiej usiąść i wyprubować nastawy.

Pozdrawiam

Dyzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...