Skocz do zawartości

Skrzynia w RR 900


IG?A
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam pytanie/problem odnosnie skrzyni biegów objawia sie to iż jadąc normalnie dwójka nie wypadnie (wbita na niskich obrotach przy małej predkosci) moge ciagnac do odciecia i dalekj nie wyskoczy problem pojawia sie jedynie na wyskokich obrotach tak jak by nie dopinam biegu i ten od razu wypada albo wskakuje z lekkim zgrzytem po chwili.. nastepny problem to przy barbarzyńskim kacie próby uniesienia gumy do góry z 2 biegu potrafi wypasc w momencie puszczenia sprzegła (raz wpadł spowrotem przy max obrotach myslałem ze już koniec) ... teraz dodam jeszcze iż olej należy wymienić gdyz jest po poprzednim włascicelu i na dodatek jest na minimum... jest też duże prawdopodobieństwo ze to ja źle wbijam bieg (dzisiaj przestawie stopke troche niżej) .. pomóżcie !! (Czy jest jakas regulacja na wodzikach, czy trezba mocno rozbierać silnik przy ew. rozbiórce skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa, to zmień olej! Jak będziesz go spuszczać, to dokładnie poszukaj na dnie miseczki czy nie ma tam przypadkiem jakiś kawałków... skrzyni.

Takie problemy ze skrzynią nie wróżą niczego dobrego, a twoje jej traktowanie na pewno nie ułatwiają jej życia. bardzo prawdopodobne, że uszkodzone są sprzęgiełka kłowe ( zaokrąglone) z tąd twoje problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a miao byc tak pięknie.. ;) cóż sie jeździ sie zużywa.. pwenie nowe kosztuja 52034781253816565481794,95zł a uzywki kupie takie jak te z mojej skrzyni.. no to wypada sie powiewsic :roll: balbo jeździć na 2 kołach a to najbardziej boli :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gdybaj ile kosztują nowe, tylko zadzwoń i zapytaj. Ceny części oryginalnych (zwłaszcza Kawasaki) potrafią czasem mile zaskoczyć. Przykład? Prosze bardzo. Łańcuszek rozrządu do mojej GPz - w Larssonie 300zł, orygianlny 140! Dalej? Łańcuszek wstępnego przeniesienia napędu - w Larssonie 400zł, oryginal 200. Różne łożyska, uszczelki itp. też potrafią być tańsze. Tyle ode mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zuzyte sprzegla klowe kol zebatych tego biegu i to powoduje jego wypadanie.

Jazda na minimalnym poziomie oleju i to jeszcze bez wymiany po poprzednim wlascicielu to proszenie sie o klopoty duzego kalibru i nie chce tego komentowac, bo to co bym chcial powiedziec nie nadaje sie do napisania.

No i dobrze by bylo zebys nauczyl sie zmieniac biegi bez `wbijania` - to o wiele wazniejsze w jezdzie na moto niz popisy na kole. Bieg podczas zmiany ma wejsc sam i to w ulamku sekundy - opisywalem wielokrotnie jak to sie robi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bede sie tłumaczył czeemu nie zmieniłem oleju jeszcze.. bo i tak pewnie cie to nie interesuje.. w każdym razie mam powód... zrobie to ja tyllo będę miał możliwosc.. (mialo to byc wczoraj ale padł aku albo cos z prądem).. Powiedz mi o co chodzi z tym twoim wrzucaniem biegów i ile może mniej wiecej kosztować naprawa i jak możesz to powiedz mi dokładną nazwe tych elementów.. czy to sa te "sprzegla klowe kol zebatych" ?? Dzieki z góry i pozdrawiam

 

EDIT:

Dzisiaj 50km i nie wypadła ani razu.. wczoraj chyba też ani razu (100km) tak że może po prostu kiepsko zmieniałem biegi.. (3 dzien na tym moto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zuzyty olej w Hondach objawia sie przede wszystkim kiepska praca skrzyni wiec to jest podstawa - olej trzeba wymienic najpierw, a potem mozna sprawdzac prace skrzyni.

Sprzegla klowe jak sama nazwa wskazuje sprzegaja 2 kola ze soba i wygladaja jak takie wypusty na powierzchni czolowej kola.

Jezeli ich krawedzie sie zaokragla to nie trzymaja prawidlowo drugiego kola i w pewnych warunkach ( wysokie obroty, przechylenie moto ) to drugie kolo odlatuje w tyl uderzajac jednoczesnie w wodzik skrzyni probujacy utrzymac je we wlasciwej pozycji.

Poniewz wodzik jest zwykle wycinkiem grubej blachy po jakims czasie i wielokrotnych `wypadnieciach` biegu ulega skrzywieniu i poglebia problem - bieg nie tylko nie wypada ale i nie moze `wejsc`.

Wowczas trzeba wymienic oba kola i wodzik.

Naprawa jest droga bo wiaze sie z calkowitym rozlozeniem i zlozeniem silnika, nie mowiac o czesciach, ale ile dokladnie w Polsce kosztuje nie mam pojecia.

Jesli chodzi o zmiany biegow to poszukaj w archiwum tematow zmiany biegow bez sprzegla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewz wodzik jest zwykle wycinkiem grubej blachy po jakims czasie i wielokrotnych `wypadnieciach` biegu ulega skrzywieniu i poglebia problem - bieg nie tylko nie wypada ale i nie moze `wejsc`.

 

No Adamie, nie pisz już tak obrazowo ;). Wodziki zazwyczaj są odlewami żeliwnymi, czasami się gną, ale czasami pękają, a to już jest bardzo groźne i moze swkończyć się zablokowaną skrzynią biegów, bez możliwości wysprzęglenia!

 

Adam bardzo słusznie ci radzi, najpierw zmień olej, powinienneś zrobić to już pierwszego dnia!

 

 

Nie gdybaj ile kosztują nowe, tylko zadzwoń i zapytaj. Ceny części oryginalnych (zwłaszcza Kawasaki) potrafią czasem mile zaskoczyć. Przykład? Prosze bardzo. Łańcuszek rozrządu do mojej GPz - w Larssonie 300zł, orygianlny 140! Dalej? Łańcuszek wstępnego przeniesienia napędu - w Larssonie 400zł, oryginal 200. Różne łożyska, uszczelki itp. też potrafią być tańsze. Tyle ode mnie

 

Coś ci się Dymi popierniczyly marki, my tutaj rozmawiamy o Hondzie, a nie o Kawie. Zresztą coś wątpię w te twoje ceny. W moim katalogu larssona widnieje cena 223zł za łańcuch rozrządu do twojego motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ci się Dymi popierniczyly marki, my tutaj rozmawiamy o Hondzie, a nie o Kawie. Zresztą coś wątpię w te twoje ceny. W moim katalogu larssona widnieje cena 223zł za łańcuch rozrządu do twojego motocykla.

W katalogu na 2004 cena za ten łańcuszek to 278zł brutto (czyli 223zł netto). Ja (jak i większość) płacę cene z podatkiem. A w Kawasaki oryginalny łańcuszek kosztuje 140zł brutto. Jest różnica?

 

P.S. Wiem, że mowa o Hondzie. Chciałem jednak w ten sposób pokazać, że nie zawsze zamienniki są tańsze niż oryginały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie cena w katalogu 2004 jest taka jak podałeś. Ja sprawdzałęm już w katalogu 2005, bo 2004 był w garażu i nie chciało mi się po niego latać (mój błąd :? ). W każdym razie cena w nowyk katalogu jest niższa. 223.20 brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...