Skocz do zawartości

Dt125r <--- rureczki od chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Zamieszczam ten topic tu gdyz zagląda tu wielu posiadaczy takiego sprzeta. A wiec mam taki problem. Dt-tka na gazniku po prawej stronie (tam gdzie kopniak) ma takie dwa "pyrdki" do podlaczenia rurek. Zauwazylem ze znajduje sie na nich taki bilawy nalot, wiec odkad kupilem zdawalo mi sie ze bylo to jakos zwiazane z chlodzeniem. Ale pomyslalem "Eee chlodzenie gaznika... niemozliwe :( " i skoro wszystko bylo ok to latalem i latam. Dzis przyjzalem sie temu u kolegi. NIestety u niego głowica jest połaczona z gaznikiem i chyba tak byc powinno ( w koncu te na gazniku po cos sa). NO wlasnie ale po co? Prosze sie nie smiac, bo nie mialem z takim czyms nigdy do czynienia :banghead:. Aha: te dwa wyjscia w chlodnicy mam polaczone ze soba bezposrednio rurka. Czy moge cos schrzanic jezdzac tak? Moze wplywa to na osiagi lub efektywnosc chlodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te rurki podlaczone do gaznika to jest maly obieg cieczy, ogrzewaja one gaznik i zwalniaja cisnienie dopuki nie otworzy sie termostat. latem nie ma zauwazalnej roznicy ale zima pozwala to lepiej rozgrzac silnik i podnosi efektywnosc jak jest naprawde zimno. Mnie sie to zapchalo zima i moto zanim sie pozadnie rozgrzal to jezdzil jak by chcial a nie mogl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie tak wydaje.. bo po co chlodzic gaznik?!

 

Po toze zimne powiettrze ma mniejsza mase czasteczkową i wiecej go wchodzi i miesza sie z paliwem. Dlatego stusuje sie intercoolery w samochodach. W DT jednak jest odwrotnie i to niby ma obizyć spalanie, czy polepszyć prace silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te rurki podlaczone do gaznika to jest maly obieg cieczy' date=' ogrzewaja one gaznik i zwalniaja cisnienie dopuki nie otworzy sie termostat. latem nie ma zauwazalnej roznicy ale zima pozwala to lepiej rozgrzac silnik i podnosi efektywnosc jak jest naprawde zimno. Mnie sie to zapchalo zima i moto zanim sie pozadnie rozgrzal to jezdzil jak by chcial a nie mogl.[/quote']

 

 

Dokładnie, analogia do podgrzewania kolektorów w silnikach samochodowych - lepsze odparowanie benzyny pozwala jeździć na uboższej mieszance, silnik równiej pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po toze zimne powiettrze ma mniejsza mase czasteczkową i wiecej go wchodzi i miesza sie z paliwem. Dlatego stusuje sie intercoolery w samochodach. W DT jednak jest odwrotnie i to niby ma obizyć spalanie' date=' czy polepszyć prace silnika.[/quote']

 

a ja myslalem ze to chlodzenie jest po to zeby zima nagrzac gaznik a zarazem powietrze ktore przechodzi przez nie, ogrzac przez co robi sie zadsze i moze przejsc przez dysze ktorych wtedy nie trzeba wymieniac na zimowe...

ale coz jednak bylem w bledzie, dzieki za poprawke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...