Skocz do zawartości

stukanie na wybojach GPZ 1000RX


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Stuki pochodza z wnętrza zawieszenia, spotykane w Kawasaki, jak również w niektórych modelach Suzuki. Robiłem różne eksperymenty, które naprowadziły mnie na pierścienie ślizgowe znajdujące się na dole rury nośnej (lagi) (zalewaem lagi bez pierścieni - czisza, z nimi, bez pozostałych elementów - stuka. Bywa, jak pierścienie te są wytarte, lub są akcesoryjne, nie do końca pasujące do oryginału. Jak ktoś ma inną teorię, to chętnie posłucham :-)

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie sie biore za lagi (bede wymienial simeringi, olej, no i moze glowke ramy - moze bo Dominik Sz. stwierdzil, ze sa ok, ale radzil mi sie przodem zajac, bo mam pompke - podziekowania dla niego...)

 

A Pawel troszenke zbyt fachowo tos opisal (albo az taki laik jestem...) ale jak cie zacytuje u mojego maistra to na bank skapuje ! dziekowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lagach masz zalozone takie dosyc szerokie pierscienie pokryte czyms w rodzaju teflonu albo samym teflonem zmniejszającym tarcie, które sa elementami "stykającymi" się z wewnętrzną powierzchnią amortyzatora i to te pierscienie po pokazaniu się luzów (z wiadomych względów) powodują stuki wewnątrz amortyzatora

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej starej jx550 stukały zaciski hamulcowe można to sprwadzić przyciskając lekko hamulec stuki zanikają

ja jak zachamuje to i tak stuka ! moze to i sprezyna' date=' bo jak ostro hamuje przednim to slychac jakies pstykniecie (przy docisku przednim hamplem) a jak juz sie zatrzymam i np. szarpne kierownica to od-pyknie ! czekam za simerngami i biore sie niebawem za lagi

 

Pewnie były pływające i wyrobiły się tuleje...

wlasnie - wiecie moze co w takim przypadku zrobic ? dorobic tuleje czy co ? to ze plywajace na boki to wiem, to ze delikatny luz gora dol tez, ale u mnie lewa tarcz jest juz wysiepana (tuleje) Dominik Sz. mnie oswiecil (bo sam to bym nigdy na to nie wpadl !) da rade jakos to zniwelowac... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
lagi i sprezyny mam w porzadku' date=' wymieniony olej, i uszczelniacze- luzow nie maja. u mnie stuka czy na hamulcu czy bez. nie mam pojecia gdzie dalej szukac![/quote']

 

Sprawdź luz jeszcze raz na głowce ramy.

Jak tam OK, to sprawdź tarcze hamulcowe. U Luzipowera postukuje lewa tarcza, nity są już dość mocno wyrobione i wyraźnie stuka jak się mocno chwyci moto i wyczuje ręką. To w sumie niczym nie grozi, ino upierdliwe jest.

A i jeszcze jedno - gdy były zmieniane płyny w lagach, został sprawdzony stan sprężyn? I czy ktoś kto robił serwis lag sprawdzał po zdjęciu ich z motocykla, jak każda laga zachowuje się przed wymianą oleju i po wymianie oleju?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam teorię z tym pierścieniem pokrytym teflonem, stukało mi w lewej ladze, po rozebraniu okazało się że teflon na dolnym pierścieniu jest dość mocno wytarty (servisówka podaje że przy wytarciu teflonu na pow ok i ponad 75% należy go wymienić).

Wymieniłem i po stukaniu.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...