MoRbieS Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Cześć wszystkim Hmmm , wiec długo się zastanawiałem nad napisaniem tego posta , ale w końcu doszedłem do wniosku....Wiec przejdę do rzeczy , od pewnego czasu interesuje się motorami typu ENDURO, ale niestety mnie nie stać na firmowy motocykl, wiec postanowiłem podjąć sie budowy takiego pojazdu , ale bynajmniej nie chodzi mi o przerabianie WSK, raczej myślałem o zakupieniu ramy z firmowego ENDURO . A do napędu zastosowanie silnika od MZ (150/250).I tu zaczynają się moje wątpliwości:1. Czy ktoś się może podejmował sie kiedyś budowie takie pojazdu?2. Jak takie cos się sprawuje - chodzi mi przede wszystkim o rekreacyjna jazdę we weekend (bez katowania w stylu 5 metrowych chopek) , tylko średnio spokojna jazda po lesie ;PTak się jeszcze zastanawiałem jaki silnik zastosować -na pierwsza myśl nasunął mi sie silnik od jawy 350 ale po dłuższych rozmyślaniach doszedłem do wniosku ze to jest raczej nie ciekawy pomysł (za ciężki i w ogóle), wiec skierowałem swoje myśli w stronę Mz'tek :D i tu jest moje kolejne pytanie - czy zastosowanie takiego silniczka jest dobrym pomysłem , co do moich parametrów, mam 182 cm wzrostu i wagę ok 75 kg.Będę bardzo wdzięczy za jakiekolwiek informacje, i zdjęcia (...)P.S, Tak w ogóle to mam na imie Arnold , mam 17 lat. I witam wszystkich forumowiczów , myślę ze będzie się nam miło rozmawiało.Pozdrowienia MoRbieS P.S. - jeszcze dodam ze jesli bede cos budował to moje prace bede zamieszczał na forum :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Witam na forum,Ja bym proponowal jednostke napedowa z MZ etz150, gdyz jest zdecydowanie lzejsza i cylinder jest duzo mniejszy=latwiej dobrac rame. Ogolnie sprzet bedzie sie do tego typu rzeczy nadawal wysmienicie no i poskakac tez w sumie mozna (skoki w granicach 5-10metrow w dal powinny nie byc wiekszym problemem). Jak mialbys ochote troche pogrzebac i miec REWELACYJNA FURĘ w teren to polecam CZ 516. Z reguly pierwsza reakcja na ten sprzet to: O FUUU jakie to brzydkie :D , ale zapewniam Ci ze ona cos w sobie ma (oprocz 27km i zawieszenia powietrzno olejowego) w koncu to legenda motocrossu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoRbieS Opublikowano 13 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 wow -jakiki szybki replej :D - co do CZ to raczej taki sprzet mnie interesuje (chciałbym nabrac umiejetnosci na jakim mniejszym pojeździe, i raczej nie Cross ), ale dzieki za odpowiedź . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 wow -jakiki szybki replej -Na forum to normalka :D No to jakies endurko/cross z silnikiem od MZ etz150 by bylo w sam raz. Potem mozesz sie pobawic w tuning silnika (dorobic np. dyfuzor), dobrac jakis filtr gąbkowy mokry itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 ja tu na forum widzialem kiedys cz 516 z silnikiem 251 i powiem wam ze zajebiscie mi sie spodobalo, troche pokombinowac i mozna zarejestrowac do tego 2 komplety kol i az sam bym chcial cos takiego posiadac :D, a silnik mz w ramie cz to musi naprawde hulac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 No właśnie, jak z tym dyfuzorem? Ma ktoś jakieś schematy?Interesuje mnie to, bo też chciałbym takiego sprżeta zrobić. Narazie na bazie całej MZ-ki :mrgreen: , ale później coś trzeba będzi pozmieniać. pokombinowac i mozna zarejestrowacRamę z cross'a ? Chyba mocno kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Najlepiej jak byś dorwał rame od wyczynowki i silnik od mztki to by była klasa światowa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 możesz kupić Czte crosowa, np Cz-te 125 model 516, jesli sie boisz na poczatek , to wsadz do niej silnik od mzety, wiem ze niektorzy jezdza na silnikach od ws-ek, wiec mysle ze silnik mz-tki by sie nadał. Zaczął bys sobie radzić z silnikiem od Mz-tki, przekładasz i zakładasz silnik od Cz-ty noi wtedy to jest tylko poezja.Nie wiem czy by nie bylo problemu z wydechem, zeby pobrowadzic w to miejsce co ma czta z silnika mz-ty, hmmjak lucas zajrzy do tego topicu to niech napisze czy silnik od mz-ty wejdzie do ramy np . modelu 516. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Nie wiem czy by nie bylo problemu z wydechem, zeby pobrowadzic w to miejsce co ma czta z silnika mz-ty, hmm jak lucas zajrzy do tego topicu to niech napisze czy silnik od mz-ty wejdzie do ramy np . modelu 516.Jakis kumpel Lucasa (chyba jest nawet na forum) ma taki sprzet i z tego co wiem chwali go sobie. Skubance nawet zalozyli membrane od Aprili do silniczka od ETZ250 :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoRbieS Opublikowano 14 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Dziekuje wszytkim za odopowiedzi, wszyscy macie po czesci racje , tyle ze mnie nie interesuje super wyczynowa jazda , raczej mi chodzi o sprzet typu ENDURO ktorym równie dobrze poszalejesz w lesie jak i na polnych drogach , i przedewszystkim taki na którgo bedzie miło popatrzec.No tak ...P.S. Orientuj sie ktos moze w jakich cenach stoja ,ramy nadajace sie do takiej przerobki... na allegro jesli sa to bardzo szybko znikaja ,a ich ceny sa przerózen - mzoe cos polecicie ? Pozdrowienia , dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewertas Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Jeśli chodzi o mz w wersji enduro to dobry pomysł.Już od jakiegoś czasu buduje coś takiego:rama od yamahy dt 125,a silnik mz ts 250.Do spokojnej jazdy po lesie sie jak najbardziej nadaje,a w razie co to mozna i troszke ostrzej pojezdić,a nawet na tor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoRbieS Opublikowano 21 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2005 panowie i panie :P mam jeszcze do was jeda proźbe , ma ktos z was moze ksiazke serwisowa do MZ ? (najlepiej 250z) , jak cos to prosze o kontakt ;)Dzieki , i pozdro MoRbieS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek DT Opublikowano 21 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2005 Ksiązka jest gdzies na necie, nawet na którymś ftp widzialem, zapytaj w mechanice ogólnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 21 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2005 jak lucas zajrzy do tego topicu to niech napisze no i zajrzał :P i pisze ;) mój koleś LUK miał CZ 125 typ 516 ale mówił że dla niego to za bardzo hardkorowy sprzęt także postanowił zmienić jednostkę napędową na silniczek MZ 250 czy tam 251 i mtorek słuzył już do bardziej lajtowej jazdy, a na zawieszeniach można było poskakać również na torze a przy okazji nie byc sponiewieranym przez koze :twisted: potem wsadził tam dyfuzor, i membranke zeby zdobyć mocy . ftp://[email protected]/Nasze%20sprzety...20250%20Enduro/ login: mzpass: mz tu są fotki i filmiki z jazd na torze, drugie moto to też silniczek od MZ ale w ramie od DR czy czegoś pochodnego. moim zdaniem jednak wybrał bym CZ cross bo ja wole bardziej hardcorową jazde, ale jak ktoś chce pojeździć lajtowo i od czasu do czasu nawet po bułeczki do sklepu to taka MZ w takiej rami powinna wystarczyć w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.