Skocz do zawartości

Moja nowa VFR !!!!!


gonzo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do dlugosci rurki i jej srednicy, to raczej nic nie wymyslisz, takie cos bedziesz mogl tylko na probach wycyrklowac.  

Raz dluzsza, raz krutsza,wezsza,szersza................  

i z tego wybrac najlepsza wersje.  

Dlatego najlepiej byloby, sobie taki "roboczy" tlumik zbudowac, na ktorym moglbys co chwile inna rurke przypunktowac, pare jazd probnych zrobic itd.  

Po zakonczonych testach zrobic rysunek z ostatecznymi wymiarami, i oddac do zrobienia "na czysto"  

Na rysunku nie mozna obliczyc wydechu,to trzeba zrobic "na zywo"  

 

Przynajmniej ja bym tak zrobil.

 

ja tez mam zamiar, ale chce oprzec sie na fabrycznej czesci rozprezania spalin i rezonansu (zakladam, ze w fabryce dobrze to zrobili), natomiast pozbyc sie tlumienia. z ta rurka bede kombinowal ostro, bo mam mozliwosc zrobienia dekielka (czyli czesci koncowej tlumika, jednoczesnie przegrody juz) na nity i kombinowania ile wlezie. moze zrobie kilka dekielkow, lub wpier dekielka z dluga rura, a potem obetne rure.

 

aktualny moj tlumik (rys. 2) ma wsadzona rure na przelot (i to nie dziurkowana). sam odczuwam, ze mocy w dole ma wiecej (logiczne - bo dluzsza rura, nizsza czestotliwosc rezonansowa, wiec nizsze obroty rezonansowe), za to w gorze obrotow mu brakuje. przesuniety zostal moment maksymalny z wyzszych partii w nizsze - tak sadze. sama wartosc raczej nie ulegla zmianie, ale to trzeba by na hamownie uderzyc. aha! 60km/h 2 osoby, 6bieg i idzie :mrgreen:

 

nadal i tak jestem ciekawy przekroju wydechu sportowego do VFR z prawdziwego zdarzenia, ale to juz wszystko w rekach Occulta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlody VFR - taki krotki tlumik mial moj kolega i po jakims czasie sprzedal moto bo nie wyrabial na mandaty:-(((((((. Wiecie ile mu zmierzyli( nieprawidlowo co prawda- ale o tym nie wiedzial)- 153 Db!!!! Pozdr. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlody VFR - taki krotki tlumik mial moj kolega i po jakims czasie sprzedal moto bo nie wyrabial na mandaty:-(((((((. Wiecie ile mu zmierzyli( nieprawidlowo co prawda- ale o tym nie wiedzial)- 153 Db!!!! Pozdr. Janek.

 

Janek, ja mam slabe hamulce i do kontroli sie nie zatrzymuje ;)

a powaznie, jak sadzisz? jak to sie sprawowalo Twojemu qmplowi? czy silnik bedzie mial te same osiagi na krotkim wydechu? o glosnosc mi nie chodzi, bo w tej chwili mam wersje z rys.2 i nie powiem, zeby byla cicha :mrgreen: do 140 slychac tlumik, powyzej ped powietrza. zreszta. mam juz pomysl (zaczerpniety z grzebania w wyedechach 2T), na nieco sciszenie halasu - polega na zastosowaniu takiej czapki jak na kominach, rurach, zeby woda nie padala. wowczas fala dzwiekowa nie bedzie miala bezposredniego kontaktu z otoczeniem. cos, jakby zrobic daszek na rurce wylotowej w srodku tlumika, z przeswitem na ujscie spalin. zreszta tlumik bedzie rozbieralny, wiec wszystko przedemna. tylko sie musze zdecydowac: ciac czy nie ciac, bo potem juz sie nie wroci do oryginalu... aha! w srodku (10mm od scianki) bedzie zwinieta rura z blachy dziurkowanej i szczelina bedzie wypelniona niepalna, tlumiaca wata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mlody

 

tak czytam co wszystkiego chcesz zrobic itd.

a czy nie byloby lepiej i mniej nerwowe kupic poprostu oryginalnego "BOS"-a ?

Super klang i napewno lepsze osiagi jak oryginalny wydech.

Wiem ze samemu cos "na nogi postawic" daje ogromna satysfakcje,ale nie wiadomo co z tego wyjdzie, i czy cala praca nie bedzie na darmo.

 

 

 

SirAdam

 

PS.Akrapovic jest naturalnie jeszcze lepszy od BOS-a :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawe na lawe:

 

+ za przerobke nie sadze, zebym zaplacil wiecej niz 50 zeta, wiec moge zaryzykowac

+ nie musze zmieniac nic w gaznikach bo zachowuje "oryginalny" tlumik (pojemnosci, odleglosc do przegrody, srednica wylotu jest tylko ciut inna)

+ satysfakcja z wlasnej pracy

- dupny wyglad

 

za bosa trzeba zaplacic. inna sprawa jest, ze mam namierzonego karbonowego miga z kompletem kolektorow w smiesznej cenie z rozbitka, tylko z kolesiem sie ciezko gada - taki co przez telefon mowi 200 zeta, a na miejscu okazuje sie, ze jest to 600. na szczescie az tak daleko nie mieszka, tylko rzadko odbiera telefony...

 

poza tym, jedyne co chce uzyskac: glosniejszy niz fabryka i ten same krzywe mocy i momentu co fabryka. czekam na Occulta, moze on sie wypowie z jazd z nowym wydechem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carlos

@mlody

 

ok, przekonaliscie mnie ;)

Tylko nic mi z tego, w niemczech takie samorobki nie przejda przez TĂV,

tz. przejsc moze i przejda ale musisz zrobic "kompletny odbior"

(z mierzeniem glosnosci itd) a to moze kosztowac do 2500€

To wole odrazu kupic "gotowy" BOS.

 

Zycze powodzenia w majsterkowaniu.

 

 

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko

sirAdam jak trafnie stwierdziles nie ma co porownywac warunkow polskich do twoich

zasadniczo za kilka dni pracy mozna w niemczech kupic calkiem dobry markowy tlumik a w polsce nacharujesz sie na niego z 2,3 tygodnie .

na zachodzie lepsze zarobki i nizsze ceny niz w polsce wiec u nas wieksza kreatywnosc.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wszystkim trzeba zrobic probe" na swiece" , dosc zmudna i uciazliwa, ale przynajmniej sumienie nie bedzie gryzlo z powodu wypalonych zaworow. Trzeba po rozgrzaniu silnika sprawdzac na malych, srednich i wysokich obrotach kolor swiec- jak bedzie prawidlowy- jasnobrazowy- to wszystko raczej o.k. , czarny zbyt bogato, a jasny- za ubogo, jasny z przebarwieniami bardzo ubogo. I w. g. tego trzeba ustawic gazniki. Pozdr. Janek.P.S. kolega mial zmieniane dysze glowne- od srednich - do max. bylo dobrze- male problemy byly na wolnych obrotach- do srednich- po malym szachu machu bylo O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...