MłodyVFR Opublikowano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2005 Co do dlugosci rurki i jej srednicy, to raczej nic nie wymyslisz, takie cos bedziesz mogl tylko na probach wycyrklowac. Raz dluzsza, raz krutsza,wezsza,szersza................ i z tego wybrac najlepsza wersje. Dlatego najlepiej byloby, sobie taki "roboczy" tlumik zbudowac, na ktorym moglbys co chwile inna rurke przypunktowac, pare jazd probnych zrobic itd. Po zakonczonych testach zrobic rysunek z ostatecznymi wymiarami, i oddac do zrobienia "na czysto" Na rysunku nie mozna obliczyc wydechu,to trzeba zrobic "na zywo" Przynajmniej ja bym tak zrobil. ja tez mam zamiar, ale chce oprzec sie na fabrycznej czesci rozprezania spalin i rezonansu (zakladam, ze w fabryce dobrze to zrobili), natomiast pozbyc sie tlumienia. z ta rurka bede kombinowal ostro, bo mam mozliwosc zrobienia dekielka (czyli czesci koncowej tlumika, jednoczesnie przegrody juz) na nity i kombinowania ile wlezie. moze zrobie kilka dekielkow, lub wpier dekielka z dluga rura, a potem obetne rure. aktualny moj tlumik (rys. 2) ma wsadzona rure na przelot (i to nie dziurkowana). sam odczuwam, ze mocy w dole ma wiecej (logiczne - bo dluzsza rura, nizsza czestotliwosc rezonansowa, wiec nizsze obroty rezonansowe), za to w gorze obrotow mu brakuje. przesuniety zostal moment maksymalny z wyzszych partii w nizsze - tak sadze. sama wartosc raczej nie ulegla zmianie, ale to trzeba by na hamownie uderzyc. aha! 60km/h 2 osoby, 6bieg i idzie :mrgreen: nadal i tak jestem ciekawy przekroju wydechu sportowego do VFR z prawdziwego zdarzenia, ale to juz wszystko w rekach Occulta ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2005 Mody tłumik który rozrysowałeś jest inny już w '94pzdr i czekam na wyniki testów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Mlody VFR - taki krotki tlumik mial moj kolega i po jakims czasie sprzedal moto bo nie wyrabial na mandaty:-(((((((. Wiecie ile mu zmierzyli( nieprawidlowo co prawda- ale o tym nie wiedzial)- 153 Db!!!! Pozdr. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Mlody VFR - taki krotki tlumik mial moj kolega i po jakims czasie sprzedal moto bo nie wyrabial na mandaty:-(((((((. Wiecie ile mu zmierzyli( nieprawidlowo co prawda- ale o tym nie wiedzial)- 153 Db!!!! Pozdr. Janek. Janek, ja mam slabe hamulce i do kontroli sie nie zatrzymuje ;) a powaznie, jak sadzisz? jak to sie sprawowalo Twojemu qmplowi? czy silnik bedzie mial te same osiagi na krotkim wydechu? o glosnosc mi nie chodzi, bo w tej chwili mam wersje z rys.2 i nie powiem, zeby byla cicha :mrgreen: do 140 slychac tlumik, powyzej ped powietrza. zreszta. mam juz pomysl (zaczerpniety z grzebania w wyedechach 2T), na nieco sciszenie halasu - polega na zastosowaniu takiej czapki jak na kominach, rurach, zeby woda nie padala. wowczas fala dzwiekowa nie bedzie miala bezposredniego kontaktu z otoczeniem. cos, jakby zrobic daszek na rurce wylotowej w srodku tlumika, z przeswitem na ujscie spalin. zreszta tlumik bedzie rozbieralny, wiec wszystko przedemna. tylko sie musze zdecydowac: ciac czy nie ciac, bo potem juz sie nie wroci do oryginalu... aha! w srodku (10mm od scianki) bedzie zwinieta rura z blachy dziurkowanej i szczelina bedzie wypelniona niepalna, tlumiaca wata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 @mlody tak czytam co wszystkiego chcesz zrobic itd.a czy nie byloby lepiej i mniej nerwowe kupic poprostu oryginalnego "BOS"-a ?Super klang i napewno lepsze osiagi jak oryginalny wydech.Wiem ze samemu cos "na nogi postawic" daje ogromna satysfakcje,ale nie wiadomo co z tego wyjdzie, i czy cala praca nie bedzie na darmo. SirAdam PS.Akrapovic jest naturalnie jeszcze lepszy od BOS-a :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos_ Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 jest tylko jedna subtelna roznica pomiedzy tlumikami akrapovic bos'a i robionymi we wlasnym zakresie . -cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 kawe na lawe: + za przerobke nie sadze, zebym zaplacil wiecej niz 50 zeta, wiec moge zaryzykowac+ nie musze zmieniac nic w gaznikach bo zachowuje "oryginalny" tlumik (pojemnosci, odleglosc do przegrody, srednica wylotu jest tylko ciut inna)+ satysfakcja z wlasnej pracy- dupny wyglad za bosa trzeba zaplacic. inna sprawa jest, ze mam namierzonego karbonowego miga z kompletem kolektorow w smiesznej cenie z rozbitka, tylko z kolesiem sie ciezko gada - taki co przez telefon mowi 200 zeta, a na miejscu okazuje sie, ze jest to 600. na szczescie az tak daleko nie mieszka, tylko rzadko odbiera telefony... poza tym, jedyne co chce uzyskac: glosniejszy niz fabryka i ten same krzywe mocy i momentu co fabryka. czekam na Occulta, moze on sie wypowie z jazd z nowym wydechem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 @carlos @mlody ok, przekonaliscie mnie ;) Tylko nic mi z tego, w niemczech takie samorobki nie przejda przez TĂV,tz. przejsc moze i przejda ale musisz zrobic "kompletny odbior"(z mierzeniem glosnosci itd) a to moze kosztowac do 2500€To wole odrazu kupic "gotowy" BOS. Zycze powodzenia w majsterkowaniu. SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos_ Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 spoko sirAdam jak trafnie stwierdziles nie ma co porownywac warunkow polskich do twoich zasadniczo za kilka dni pracy mozna w niemczech kupic calkiem dobry markowy tlumik a w polsce nacharujesz sie na niego z 2,3 tygodnie .na zachodzie lepsze zarobki i nizsze ceny niz w polsce wiec u nas wieksza kreatywnosc.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Kreatywnosc Polakow jet podziwiana na calym swiecie. Mam nadzieje ze @mlody jak bedzie gotowy to podzieli sie z nami swoimi owocami polskiej kreatywnosci ;) SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Po wszystkim trzeba zrobic probe" na swiece" , dosc zmudna i uciazliwa, ale przynajmniej sumienie nie bedzie gryzlo z powodu wypalonych zaworow. Trzeba po rozgrzaniu silnika sprawdzac na malych, srednich i wysokich obrotach kolor swiec- jak bedzie prawidlowy- jasnobrazowy- to wszystko raczej o.k. , czarny zbyt bogato, a jasny- za ubogo, jasny z przebarwieniami bardzo ubogo. I w. g. tego trzeba ustawic gazniki. Pozdr. Janek.P.S. kolega mial zmieniane dysze glowne- od srednich - do max. bylo dobrze- male problemy byly na wolnych obrotach- do srednich- po malym szachu machu bylo O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...p=341864#341864 Nie mam pytań. Ten tłumik jest do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 no to du*a. rozumiem, ze teraz Ci sie nie chce nawet mierzyc, spoko, qmam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos_ Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 z tego co widze to vfr to tu nie malo moze by jakies spotkanie zorganizowac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 z tego co widze to vfr to tu nie malo moze by jakies spotkanie zorganizowac?? Yes, Yes i to jeszcze w tym roku najlepiej :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.