Skocz do zawartości

OLEJ


Gość DeTe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od niedawna jestem posiadaczem nowej DT 125 R i mam pewien problem. W modelu który dostałem było trochę oleju, a ja tam wlałem olej kupiony w serwisie. Powiedzieli mi, że nic się nie stanie. Ale ja mam teraz wątpliwość: jaki olej powinienem lać do tegoż dwusówa (syntetyk, semi, czy mineralny :?: (bo podobno jak nowy motocykl i silnik to nie powinno się lać syntetyka, ale chcę się upewnić)) :?: I czy jak w przyszłości będę nalewał olej to czy muszę się pozbyć tego oleju który mam w zbiorniku czy mogę to wymieszać :?: Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

JAK TO JEST NOWY MOTOCYKL TO LEJ SYNTETYK ALE NIE MIESZAJ Z INNYMI.JESLI STARY I NIE BYL PO KAPITALCE TO LEJ JAKIS MINERAL BO SYNTETYK CI ROZPUSCI BRUDY

TAK PRZYNAJMNIEJ SLYSZALEM.JA LEJE CASTROL TT.A MOZE KTOS ZNA LEPSZY OLEJ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jeden problem. Otóż nie do końca jestem pewien jak to z tym ssaniem mam robić. Chodzi mi o to, że nie wiem kiedy mam je wyłączyć i czy muszę je zawsze włączać. (przypominam że to dwusów, jeśli to ma jakieś znaczenie w tej kwestii). Poza tym nie wiem czy zawsze muszę zakręcać kranik paliwowy (czy jak to się tam nazywa). Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego ssania to bym tak długo nie trzymał bo sie silnik i wydech zamulają(potem leje się olej z tłumika, dymi... brakuje siły). Wyłącz je jak silnik zacznie normalnie chodzić na niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE NIE MAMY 60 TYCH LAT LEJMY SYNTETYKI O ILE TO MOZLIWE BO SA LEPSZE POPROSTU.TYLE ZE NIE MOZNA SYNTETYKOW JAK KTOS JEZDZIL DLUGO NA MINERALNYM BO ROZPUSCI NAGAR Z MINERALNEGO

POZDRAWIAM

CHYBA DOBRZE MOWIE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba Domel żartujesz!!!  Może to i dobry sposób, ale na załatwienie silnika: japoniec na mineralnym oleju i jeszcze potem zmiana na syntetyk - całkiem nieźle :)

 

Domel dobrze mówi.

Na dotarcie dobrze jest lać olej mineralny. Przecież o to chodzi żeby silnik się dotarł jak najszybciej. Syntetyki Mają bardziej spójny film olejowy przez to skuteczniej oddzielają pracujące części od siebie i dotarcie będzie trwało dłużej. Poza tym podczas docierania nie wykorzystuje się maksymalnej mocy silnika tak więc mineralny olej sobie poradzi. Wlewa się do silnika na 500 kilometrów, następuje wstępne dotarcie, a potem spuszcza się taki olej z wszystkimi syfami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momencik bo juz nic niewiem :roll: .

Czyli tak przy normalnym uzytkowaniu pojzadu mozemy przechodzic na oleje w taki sposob:

 

syntetyczny ===> pol-syntetyczny===>mineralny

 

i niedopuszczalne sa jakie kolwiek zmiany poniewaz niszczy nam silnik?

Czyli rozumiem ze syntetyk jest najlepszy a mineralny najgorszy.

 

Natomias po generalnym robimy ok 500km na minaeralu a potem najlepeij lac syntetyk :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

Jeżeli jeździmy na mineralnym dosyć długo, mamy starszy motocykl to lepiej nie przechodzić na syntetyczny. Może się to skończyć ogólnym cieknięciem silnika oraz spadkiem ciśnienia oleju.

 

Jeżeli eksploatowaliśmy silnik cały czas na syntetyku to nie ma sensu zmieniać na pół syntetyk czy mineralny. Niektórzy przy znacznie wyeksploatowanym silniku ze względu na „branie oleju” zmieniają z syntetyku na olej mineralny często o większej gęstości z uwagi na koszty i ze względu na to że gęstszy olej będzie utrzymywał wyższe ciśnienie ( czyt. właściwe) oleju w układzie smarowania. Jest to jednak przedłużenie agonii silnika i wcześniej czy później czeka nas remont.

 

Po remoncie generalnym tak jak mówiłem dobrze jest docierać pierwsze 500 Km na oleju mineralnym. Skraca to okres docierania. Potem przechodzimy na właściwy olej najlepiej w pełni syntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat zanim napiszesz podobne bzdety to byś się trochę zastanowił i powściągnął język.

Można się było domyśleć z mojego postu że pisze o 4 suwach. Poza tym moje wyjaśnienia pisane były głównie dla Bronxa który jest użytkownikiem 4 suwowego motocykla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...