Gość DeTe Opublikowano 21 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 Witam! Od niedawna jestem posiadaczem nowej DT 125 R i mam pewien problem. W modelu który dostałem było trochę oleju, a ja tam wlałem olej kupiony w serwisie. Powiedzieli mi, że nic się nie stanie. Ale ja mam teraz wątpliwość: jaki olej powinienem lać do tegoż dwusówa (syntetyk, semi, czy mineralny :?: (bo podobno jak nowy motocykl i silnik to nie powinno się lać syntetyka, ale chcę się upewnić)) :?: I czy jak w przyszłości będę nalewał olej to czy muszę się pozbyć tego oleju który mam w zbiorniku czy mogę to wymieszać :?: Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 21 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 czeJAK TO JEST NOWY MOTOCYKL TO LEJ SYNTETYK ALE NIE MIESZAJ Z INNYMI.JESLI STARY I NIE BYL PO KAPITALCE TO LEJ JAKIS MINERAL BO SYNTETYK CI ROZPUSCI BRUDYTAK PRZYNAJMNIEJ SLYSZALEM.JA LEJE CASTROL TT.A MOZE KTOS ZNA LEPSZY OLEJ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeTe Opublikowano 22 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2003 Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jeden problem. Otóż nie do końca jestem pewien jak to z tym ssaniem mam robić. Chodzi mi o to, że nie wiem kiedy mam je wyłączyć i czy muszę je zawsze włączać. (przypominam że to dwusów, jeśli to ma jakieś znaczenie w tej kwestii). Poza tym nie wiem czy zawsze muszę zakręcać kranik paliwowy (czy jak to się tam nazywa). Dzięki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin Opublikowano 22 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2003 Ssanie właczaj tylko przy odpalaniu zimnego silnika,potem jak juz pochodzi pare min i troszke sie nagrzeje mozesz je wyłaczyc.Co do kranika to nie musisz zakrecac go zawsze.Kranik zakrecaj tylko kiedy stawiasz moto na dluszy czas np.kilka godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 23 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2003 Tego ssania to bym tak długo nie trzymał bo sie silnik i wydech zamulają(potem leje się olej z tłumika, dymi... brakuje siły). Wyłącz je jak silnik zacznie normalnie chodzić na niskich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 26 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2003 polecam Castrol RS 2T Racing Syntec(niestety drogi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 26 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2003 Z tego co wiem to na czas dotarcia lepiej jest lać mineralny żeby się części dobrze dotarły a póżniej syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 26 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2003 I chyba Domel żartujesz!!! Może to i dobry sposób, ale na załatwienie silnika: japoniec na mineralnym oleju i jeszcze potem zmiana na syntetyk - całkiem nieźle :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 26 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2003 Kat to jaki olej powinno sie lac?pol-syntetyk???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 26 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2003 PANOWIE NIE MAMY 60 TYCH LAT LEJMY SYNTETYKI O ILE TO MOZLIWE BO SA LEPSZE POPROSTU.TYLE ZE NIE MOZNA SYNTETYKOW JAK KTOS JEZDZIL DLUGO NA MINERALNYM BO ROZPUSCI NAGAR Z MINERALNEGOPOZDRAWIAMCHYBA DOBRZE MOWIE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 I chyba Domel żartujesz!!! Może to i dobry sposób, ale na załatwienie silnika: japoniec na mineralnym oleju i jeszcze potem zmiana na syntetyk - całkiem nieźle :) Domel dobrze mówi.Na dotarcie dobrze jest lać olej mineralny. Przecież o to chodzi żeby silnik się dotarł jak najszybciej. Syntetyki Mają bardziej spójny film olejowy przez to skuteczniej oddzielają pracujące części od siebie i dotarcie będzie trwało dłużej. Poza tym podczas docierania nie wykorzystuje się maksymalnej mocy silnika tak więc mineralny olej sobie poradzi. Wlewa się do silnika na 500 kilometrów, następuje wstępne dotarcie, a potem spuszcza się taki olej z wszystkimi syfami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Momencik bo juz nic niewiem :roll: .Czyli tak przy normalnym uzytkowaniu pojzadu mozemy przechodzic na oleje w taki sposob: syntetyczny ===> pol-syntetyczny===>mineralny i niedopuszczalne sa jakie kolwiek zmiany poniewaz niszczy nam silnik?Czyli rozumiem ze syntetyk jest najlepszy a mineralny najgorszy. Natomias po generalnym robimy ok 500km na minaeralu a potem najlepeij lac syntetyk :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 A więc tak:Jeżeli jeździmy na mineralnym dosyć długo, mamy starszy motocykl to lepiej nie przechodzić na syntetyczny. Może się to skończyć ogólnym cieknięciem silnika oraz spadkiem ciśnienia oleju. Jeżeli eksploatowaliśmy silnik cały czas na syntetyku to nie ma sensu zmieniać na pół syntetyk czy mineralny. Niektórzy przy znacznie wyeksploatowanym silniku ze względu na „branie oleju” zmieniają z syntetyku na olej mineralny często o większej gęstości z uwagi na koszty i ze względu na to że gęstszy olej będzie utrzymywał wyższe ciśnienie ( czyt. właściwe) oleju w układzie smarowania. Jest to jednak przedłużenie agonii silnika i wcześniej czy później czeka nas remont. Po remoncie generalnym tak jak mówiłem dobrze jest docierać pierwsze 500 Km na oleju mineralnym. Skraca to okres docierania. Potem przechodzimy na właściwy olej najlepiej w pełni syntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 27 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2003 Dobra Pipcyk nie chrzań :!: :!: :!: Ciekawe jak twoim zdaniem dwusów "bierze" olej, bo mi się zawsze wydawało że bieże go ze zbirniczka, ewentuanie z baku zmieszany z paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2003 Kat zanim napiszesz podobne bzdety to byś się trochę zastanowił i powściągnął język.Można się było domyśleć z mojego postu że pisze o 4 suwach. Poza tym moje wyjaśnienia pisane były głównie dla Bronxa który jest użytkownikiem 4 suwowego motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.