Skocz do zawartości

Jaki chopper na 1. motocykl?


Gość Virago
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Virago

Pytanie pospolite, wiem... jezeli uznacie ze nalezy mnie zmieszac za nie z blotem, to nawet nie bede sie bronil.

Ale jestem w kropce:(

Mam 22lata, 194cm(75kg) i chce jezdzic na chopperze! ...Wszystko pieknie ale na zakup nie wyciulam wiecej niz 6000zl:( I co robic?

To co sobie moge zafunfowac za 6tys to w porywach Rebelka 250, ale przy moich gabarytach jezdzac na niej juz do konca bylbym skazany na fantazyjne zapachy moich skarpet pod nosem:)

Musialbym kupic "cos wiekszego" ale Raz: ogranicza mnie kapital; Dwa: jestem biednym studentem "na banicji w obcym miescie" i nie stac mnie na to zeby raz za razem ciagle dolewac do baku.

Eksploatacyjnie wiec pasowalaby mi 250 - nawet ze swoimi niecalymi 20KM) ale gabarytowo... chyba nie. Chociaz na zywo jej nie widzialem.

Jezeli nie Rebel to Virago 250... na takim etapie jestem obecnie - moze w ogole dac sobie spokoj z tymi modelami? No nie wiem co robic.

Jakiejs starej maszyny tez narazie nie chce "odrestaurowywac". Zanim dorosne do "wskrzeszania z martwych" chcialbym jednak najpierw troche sobie pojezdzic a nie spedzac popoludnia naprawiajac co rusz nowa usterke.

 

Co poczac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik musi byc V-twinem?

Alez skad. Oczywiscie chcialbym jezdzic na chopperze z silnikiem Shovelheada, ale jestem tez realista... nie stac mnie na V-Twina:) No chyba ze zdecydowalbym sie na 125 lub w porywach 250cmm:)

Chce przez to powiedziec ze nie naleze do grona zatwardzialych przeciwnikow praktyki wkladania w rame choppera silnikow rzedowych badz tez singli. Czesto nawet takie konstrukcje potrafia wygladac niesamowicie. Choc przyznam ze w miare rozwoju mojego "motorowego zyciorysu" bede staral sie zdobyc V-Twina:)

 

Czy musi byc czysciutki?

No pewnie ze nie mam zamiaru jezdzic z gruba na trzy palce skorupa z blota na ramie, ale bez przesady, hehe. Nie zamierzam tez wybierac sie na zloty z pasta do polerki w sakwie. Nie, nie musi sie blyszczec "jak psu jajca".

Jezeli chodzi o to czy chcialbym miec "chlapiacy smarem" lancuch, wal czy pasek - powiem tak: na wal mnie nie stac, a pas jest chyba drogi w eksploatacji (tak przypuszczam), wiec lancuch chyba bedzie tutaj odpowiednim wyborem.

 

Jezeli chodzi o linie motocykla to Honda cb450 juz nie jest w moim guscie. CM 400 jest calkiem fajna, LTD tez moze byc... Ogolnie rzerz ujmujac to patrze na nie pod katem przyszlego upodobnienia ich do chopperow. W CM zmieniajac kanape, ew. obnizajac zawieszenie i wymieniajac tylny blotnik na taki "a la kaczy kuper" mozna chyba uzyskac calkiem niezly efekt. Ale co muslec o 20-letnim motocyklu? Czy taki sprzet nie jest juz "na wykonczeniu"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam choppera na pierwszy moto i jest git wiec nie rozumie czemu nie ' date=' skoro mu sie to podoba i chce, co do moto czy musi to byc V i czy taki czysciutki chopper?[/quote']

 

Dlatego ze wiekszosc osob dosiadajacych na poczatku choppera szybko zmienia go na inny motocykl. Przykladow jest wiele na tym forum. Po pewnym czasie na wyglad zwraca sie mniej uwage niz na wlasciwosci jezdne. Czlowiek chce sie dobrze nauczyc wchodzic w winkle, jezdzic po kazdym terenie nawet lekko z piachem to naked o klasycznej sylwetce jest znacznie lepszy.

Osobiscie uwazam ze do czopera trzeba dorosnac inaczej czlowiek tak naprawde pozostanie z umiejetnosciami jazdy metroseksualnych kupujacych od razu walkirie lub harleya a potem uczacych sie jezdzic od baru do baru :D

Ale co myslec o 20-letnim motocyklu? Czy taki sprzet nie jest juz "na wykonczeniu"?

 

No coz w motocyklu wiek az takiej roli nie odgrywa moja shadowka ma 22 lata a jest w lepszym stanie niz niejedna 10 letnia maszyna 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w ofertach Kawasaki EN500 lub starszy model LTD454.

Wady? Przy Twoim wzroście takie motocykle jak EN. XV535, LTD sa poprostu "mikrusowate"

Ja uważam że najlepszym motocyklem dla Ciebie bedzie KAWASAKI VN750. Mocny twin chłodzony ciecza, napedzany kardanem, wygodny, bogato wyposażaony jak na choperka (wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz itp)

 

Ew jak napisał Krasnal XV750

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...