Skocz do zawartości

Tunning silnika


Pipcyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie trzeba. Wystarczy ją dobrze poskładać. Skrzynia jest tak masywnie zrobiona że nadaje się do samochodu. Tyle że trzeba ją na wstępie wyremontować. Ja kupiłem nowy wałek sprzęgłowy i okazało się że czop tylnego łożyska ma takie bicie że szkoda mówić. Przesunięcie osi UWAGA 1,3789 mm .wypadało by mieć przy kupnie części maszynę pomiarową i twardościomież i coś tam jeszcze. Wałek naprawiłem. Tulejki łożyskowe wałka zdawczego (nowe) wykazywały na wstępie około0,19 0,24 mm luzu przy czym jedno gniazdo w kole zębatym III biegu okazało się większe o 0,2 mm Musiałem wszystko dokładnie zmierzyć i dorobić nowe tulejki. To nie koniec. Tak zwany kamień wału kardana ( to na czym centrowany jest wał ) na wałku zdawczym ( ta kulka na końcu wałka) ma bicie UWAGA 2,7 mm Zgroza. Wałek trzeba było odpuścić wycentrować i jeszcze raz utwardzić.

A to tylko sama skrzynia. Tyle że jak się ją dobrze zrobi to starczy na lata. No i trzeba jeździć z miedzygazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

u mnie wypadl bolec do ogranicznika powrotu kopki i zablokowalo mi skrzynie, dobrze ze to bylo jak juz sie zatrzymywalem pod domem bo moglo byc nieciekawie, musialem rozebrac skrzynie, bolec wypad poprostu, zrobil sie luz i wypada juz caly czas, musialem zastosowac pewien patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
/.../ Jeszcze o syntetykach. Główną zaletą oleju syntetycznego jest to że nie zmienia on prawie gęstości w trakcie zmian temperatury. Tak więc praca silnika jest bardziej stabilna , a ciśnienie w układzie praktycznie nie zmienia się wraz z temperaturą.

Tak wiec lepkość nie jest identyfikowalna samym członem 10W 40 . Lepkość podaje się w zupełnie innych jednostkach.

 

W gre chyba jeszcze wchodzi to, ze molekuly oleji syntetycznych za o wiele mniejsze niz oleji zwyklych. Biorac pod uwage tolerancjie z jakimi jest wykonany silnik Dniepra syntetyk moze nie jest najlepszym dla niego rozwiazaniem. Co innego syntetyk w silnikach wspolczesnych japoncow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z przejściem na syntetyk nie ma żadnego problemu. O simmeringi się nie boje bo zastosowałem firmy Corteco i są one silikonowe czyli żaden olej ich nie ruszy. Pompa bez problemu poradzi sobie z mniejsza gęstością oleju, a nawet będzie lepiej, ponieważ teraz ( docieranie na mineralnym ) muszę bardzo spokojnie rozgrzewać silnik. Ciśnienie oleju na zimnym silniku przekracza 8 atm. A jak wiadomo zmiany gęstości oleju syntetycznego są o wiele mniejsze niż mineralnego. Tak więc układ smarowania będzie działał bardziej stabilnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Alo Alo,

 

Czy ktoś z Panstwa nie spotkał sie z możliwością dynamicznego wyważenia walu w motocyklu? pytałem w paru firmach , ale robią tylko samochodowe. Albo może wiecie ila taka zabawa kosztuje?

Pytalem juz kiedys o to na forum w innym wątku, ale mi odradzono :>, a ja jestem uparty.

 

Miłego dnia

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja kosiarka ma tylko jeden biedniutki garnuszek(Awo Sport 1959 r.) , ale w wersji wyścigowej miała wyważony wał.. no i zastanawiam się czy nie spróbować (oczywiście NIE chodzi mi o jakieś bicie rekordów, ale ukulturalnienie pracy silniczka :biggrin:

 

Dzięki za odzew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...