Pipcyk Opublikowano 6 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 Nie trzeba. Wystarczy ją dobrze poskładać. Skrzynia jest tak masywnie zrobiona że nadaje się do samochodu. Tyle że trzeba ją na wstępie wyremontować. Ja kupiłem nowy wałek sprzęgłowy i okazało się że czop tylnego łożyska ma takie bicie że szkoda mówić. Przesunięcie osi UWAGA 1,3789 mm .wypadało by mieć przy kupnie części maszynę pomiarową i twardościomież i coś tam jeszcze. Wałek naprawiłem. Tulejki łożyskowe wałka zdawczego (nowe) wykazywały na wstępie około0,19 0,24 mm luzu przy czym jedno gniazdo w kole zębatym III biegu okazało się większe o 0,2 mm Musiałem wszystko dokładnie zmierzyć i dorobić nowe tulejki. To nie koniec. Tak zwany kamień wału kardana ( to na czym centrowany jest wał ) na wałku zdawczym ( ta kulka na końcu wałka) ma bicie UWAGA 2,7 mm Zgroza. Wałek trzeba było odpuścić wycentrować i jeszcze raz utwardzić.A to tylko sama skrzynia. Tyle że jak się ją dobrze zrobi to starczy na lata. No i trzeba jeździć z miedzygazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 u mnie wypadl bolec do ogranicznika powrotu kopki i zablokowalo mi skrzynie, dobrze ze to bylo jak juz sie zatrzymywalem pod domem bo moglo byc nieciekawie, musialem rozebrac skrzynie, bolec wypad poprostu, zrobil sie luz i wypada juz caly czas, musialem zastosowac pewien patent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 Panowie: podaję adres faceta, który robił wałki rozrządu do rusków na zamówienie: Lech Świątek, Bydgoszcz, ul. Żywiecka 3. tel. 052798720Nie wiem, czy adres jest jeszcze aktualny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 17 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2003 /.../ Jeszcze o syntetykach. Główną zaletą oleju syntetycznego jest to że nie zmienia on prawie gęstości w trakcie zmian temperatury. Tak więc praca silnika jest bardziej stabilna , a ciśnienie w układzie praktycznie nie zmienia się wraz z temperaturą.Tak wiec lepkość nie jest identyfikowalna samym członem 10W 40 . Lepkość podaje się w zupełnie innych jednostkach. W gre chyba jeszcze wchodzi to, ze molekuly oleji syntetycznych za o wiele mniejsze niz oleji zwyklych. Biorac pod uwage tolerancjie z jakimi jest wykonany silnik Dniepra syntetyk moze nie jest najlepszym dla niego rozwiazaniem. Co innego syntetyk w silnikach wspolczesnych japoncow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2003 Z przejściem na syntetyk nie ma żadnego problemu. O simmeringi się nie boje bo zastosowałem firmy Corteco i są one silikonowe czyli żaden olej ich nie ruszy. Pompa bez problemu poradzi sobie z mniejsza gęstością oleju, a nawet będzie lepiej, ponieważ teraz ( docieranie na mineralnym ) muszę bardzo spokojnie rozgrzewać silnik. Ciśnienie oleju na zimnym silniku przekracza 8 atm. A jak wiadomo zmiany gęstości oleju syntetycznego są o wiele mniejsze niż mineralnego. Tak więc układ smarowania będzie działał bardziej stabilnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek425 Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Alo Alo, Czy ktoś z Panstwa nie spotkał sie z możliwością dynamicznego wyważenia walu w motocyklu? pytałem w paru firmach , ale robią tylko samochodowe. Albo może wiecie ila taka zabawa kosztuje?Pytalem juz kiedys o to na forum w innym wątku, ale mi odradzono :>, a ja jestem uparty. Miłego dniaWojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 ile cylidrów ma twoja maszyna jesli mniej niz 2 to szkoda kasy;] wydasz pieniadze na darmo;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek425 Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Moja kosiarka ma tylko jeden biedniutki garnuszek(Awo Sport 1959 r.) , ale w wersji wyścigowej miała wyważony wał.. no i zastanawiam się czy nie spróbować (oczywiście NIE chodzi mi o jakieś bicie rekordów, ale ukulturalnienie pracy silniczka :biggrin: Dzięki za odzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 mozesz to zrobić sam;] kup sobie jakis podrecznik do budowy silników spalinowych np. do technikum;] tam jest to opisane:P Pobawisz sie w konstruktora silników:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.