Skocz do zawartości

Tunning silnika


Pipcyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odchudzał ktoś już talerzyki sprężyn zaworowych. Chodzi mi o zmniejszenie masy poruszających się części układu rozrządu. Może wykonać nowy taki talerzyk z duraluminium lub stopu tytanu. Jak wiadomo jest to dosyć odpowiedzialny element. Jeżeli pęknie i zawór zostanie w pozycji otwartej to po spotkaniu z tłokiem i głowica raczej mało zostanie z silnika.

 

Czekam na sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuu, powazna sprawa, zostawilbym je w spokoju, ktos dlugo myslal, zeby zrobic je takimi jakie sa :) malo moznaby tez na nich zyskac, po huk ryzykowac. Kolo zamachowe, korbowody, walki, to jest masa. Generalnie odchudzenie silnika to skomplikowana sprawa, i baaaardzo przy tym kosztowna. Niech sie lepiej kreci jak jest :D

 

Szerokiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko spoko.

Rasuje silnik od ruska. Jak wiadomo wszystko wykonane jest z nadmiarem i z gorszej jakości materiału. Myślę o zastąpieniu lepszym materiałem i wykonaniu bardziej filigranowym.

Z reszta to mi już tylko zostało do odchudzenia.

Wał wyważany statycznie, korbowody: wyważane, odchudzone , polerowane.

Koło zamachowe odchudzone. Tłoki polskie pochodzące z renomowanej firmy odchudzone.

Sworznie wykonane na zamówienie lżejsze niż oryginalne. Koła zębate wykonane na zamówienie, lżejsze wyważone statycznie( no i sprawa najważniejsza bez bicia )

Wałek rozrządu zostawiłem w spokoju. Popychacze odchudzone , laski popychaczy nowe lżejsze o mniejszej masie ( mój projekt 8) ) dźwigienki odchudzone , polerowane. Zawory odchudzone ,polerowane zarówno od strony komory spalania, jak i od strony kanałów.

Tak więc zostały jeszcze tależyki. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pomyśle ile kasy wpakowałem w silnik to okaże się ze mógłbym kupić drugiego ruska lub jakiegoś pełnoletniego japończyka.

Muszę jeszcze wykonać korpus nowej pompy oleju i dopasować jakąś chłodnice.

Mam nadzieję że silnika nie przerasuje i się nie rozleci :?

Na razie chce wyjechać motocyklem. Jak wszystko będzie chodziło mam koncepcje z elektrycznym rozrusznikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał wyważany statycznie, korbowody: wyważane, odchudzone , polerowane.

Koło zamachowe odchudzone. Tłoki  polskie pochodzące z renomowanej firmy odchudzone.

Sworznie wykonane na zamówienie lżejsze niż oryginalne. Koła zębate wykonane na zamówienie, lżejsze wyważone statycznie( no i sprawa najważniejsza bez bicia )

Wałek rozrządu zostawiłem w spokoju. Popychacze odchudzone , laski popychaczy nowe lżejsze o mniejszej masie ( mój projekt  8)  ) dźwigienki odchudzone , polerowane.  Zawory odchudzone ,polerowane zarówno od strony komory spalania, jak i od strony kanałów.

Tak więc zostały jeszcze tależyki. :?

cze

jabym tam talerzyków nie ruszał no bo pytanie czy warto do ilu obrotów na min chcesz silnik rokrecić? taczy inaczej to ja bym:

dorobił podkładki pod spręzyny zeby zwiekszyc napiecie wstepne

ruszył wałek tzn.najpierw bym sprawdszil czy czasy zaworowe sa symetryczne itp

no dobra jak ktos te talerzyki moze z tytanu zrobic to moze byc ale dural to bym zostawil w spokoju

pzdr

huck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki już mam zrobione. Wysokie na 6 mm czasy zaworowe też już mierzyłem sa symetryczne. Jak to wszystko przemyślałem przez weekend, posiedziałem przy tych talerzykach doszedłem do wniosku że spróbuje je trochę odchudzić i wypoleruje żeby żadnego karbu nie było.

Wałka rozrządu nie ruszam. Po pierwsze wykonanie takiego wałka na zamówienie było by potwornie drogie a po drugie nie mam hamowni żeby eksperymentalnie dobrać optymalne fazy rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie w Rusie są takie podkładki ale raczej chodzi o izolacje termiczną od nagrzanych ścianek głowicy która bezpośrednio omywają gorące spaliny. Wykonane są z jakiegoś tworzywa które przypomina tekstolit tyle że jest miękkie. Może też chodzi o tłumienie drgań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałka rozrządu nie ruszam. Po pierwsze wykonanie takiego wałka na zamówienie było by potwornie drogie a po drugie nie mam hamowni żeby eksperymentalnie dobrać optymalne fazy rozrządu.

no jakbys mial czasy zaworowe to do dniepra 350-400 zeta

pozdroo

huck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

za walkiem do dniepra nie ma problemu (z wałkiem do urala gorzej bo jest zebatka do napedu pompy) pytanie tylko skad wziac rozsadne czasy zaworowe?

ale daj mi kilka dni, nie wierze ze nik na swiecie nie robil innego wałka trza tylko popytac trochu :)

pzdr

huck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...