Pipcyk Opublikowano 21 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 Odchudzał ktoś już talerzyki sprężyn zaworowych. Chodzi mi o zmniejszenie masy poruszających się części układu rozrządu. Może wykonać nowy taki talerzyk z duraluminium lub stopu tytanu. Jak wiadomo jest to dosyć odpowiedzialny element. Jeżeli pęknie i zawór zostanie w pozycji otwartej to po spotkaniu z tłokiem i głowica raczej mało zostanie z silnika. Czekam na sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 21 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 Uuuu, powazna sprawa, zostawilbym je w spokoju, ktos dlugo myslal, zeby zrobic je takimi jakie sa :) malo moznaby tez na nich zyskac, po huk ryzykowac. Kolo zamachowe, korbowody, walki, to jest masa. Generalnie odchudzenie silnika to skomplikowana sprawa, i baaaardzo przy tym kosztowna. Niech sie lepiej kreci jak jest :D Szerokiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 Spoko spoko.Rasuje silnik od ruska. Jak wiadomo wszystko wykonane jest z nadmiarem i z gorszej jakości materiału. Myślę o zastąpieniu lepszym materiałem i wykonaniu bardziej filigranowym. Z reszta to mi już tylko zostało do odchudzenia.Wał wyważany statycznie, korbowody: wyważane, odchudzone , polerowane.Koło zamachowe odchudzone. Tłoki polskie pochodzące z renomowanej firmy odchudzone.Sworznie wykonane na zamówienie lżejsze niż oryginalne. Koła zębate wykonane na zamówienie, lżejsze wyważone statycznie( no i sprawa najważniejsza bez bicia )Wałek rozrządu zostawiłem w spokoju. Popychacze odchudzone , laski popychaczy nowe lżejsze o mniejszej masie ( mój projekt 8) ) dźwigienki odchudzone , polerowane. Zawory odchudzone ,polerowane zarówno od strony komory spalania, jak i od strony kanałów.Tak więc zostały jeszcze tależyki. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 21 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 Uaaa! :) Kurtka, myslalem, ze sie rozchodzi o przerobki Japonca, czy cos... no rzeczywiscie, z Ruskiem mozna sie pobawic... raaanyyy, tele juz pozmieniales!? 8O, kupa roboty!!! Kiedy pierwsze odpalenie? Daj znak, jak maszynka gra! Pozdrowionka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2003 Jak pomyśle ile kasy wpakowałem w silnik to okaże się ze mógłbym kupić drugiego ruska lub jakiegoś pełnoletniego japończyka. Muszę jeszcze wykonać korpus nowej pompy oleju i dopasować jakąś chłodnice.Mam nadzieję że silnika nie przerasuje i się nie rozleci :? Na razie chce wyjechać motocyklem. Jak wszystko będzie chodziło mam koncepcje z elektrycznym rozrusznikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 24 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Pipcyk nie wyobrażam sobie żeby zabrakło Ciebie na rusku oczywista na otwarcie sezonu Bemowo 2003 chciałbym popaterzeć na ten "kawałek" dobrej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Na Bemowo na 100 % nie zdążę. Przykro mi :) P.S. Ale z tym zobaczeniem to mogę przesłać zdjęcia ma maila jak skończę maszynę.Koniec robót planuję na kwiecień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huck Opublikowano 24 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Wał wyważany statycznie, korbowody: wyważane, odchudzone , polerowane.Koło zamachowe odchudzone. Tłoki polskie pochodzące z renomowanej firmy odchudzone.Sworznie wykonane na zamówienie lżejsze niż oryginalne. Koła zębate wykonane na zamówienie, lżejsze wyważone statycznie( no i sprawa najważniejsza bez bicia )Wałek rozrządu zostawiłem w spokoju. Popychacze odchudzone , laski popychaczy nowe lżejsze o mniejszej masie ( mój projekt 8) ) dźwigienki odchudzone , polerowane. Zawory odchudzone ,polerowane zarówno od strony komory spalania, jak i od strony kanałów.Tak więc zostały jeszcze tależyki. :?czejabym tam talerzyków nie ruszał no bo pytanie czy warto do ilu obrotów na min chcesz silnik rokrecić? taczy inaczej to ja bym:dorobił podkładki pod spręzyny zeby zwiekszyc napiecie wstepneruszył wałek tzn.najpierw bym sprawdszil czy czasy zaworowe sa symetryczne itpno dobra jak ktos te talerzyki moze z tytanu zrobic to moze byc ale dural to bym zostawil w spokojupzdrhuck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Podkładki już mam zrobione. Wysokie na 6 mm czasy zaworowe też już mierzyłem sa symetryczne. Jak to wszystko przemyślałem przez weekend, posiedziałem przy tych talerzykach doszedłem do wniosku że spróbuje je trochę odchudzić i wypoleruje żeby żadnego karbu nie było.Wałka rozrządu nie ruszam. Po pierwsze wykonanie takiego wałka na zamówienie było by potwornie drogie a po drugie nie mam hamowni żeby eksperymentalnie dobrać optymalne fazy rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 24 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Zdjęcia też chciałbym zobaczyć można by to opisać w Świecie MotocykliMam pytanko czy pod sprężyny zaworowe podkładasz gumki (cicha praca zaworów) Mam na myśli np te od Fiata 125) co ty na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Oryginalnie w Rusie są takie podkładki ale raczej chodzi o izolacje termiczną od nagrzanych ścianek głowicy która bezpośrednio omywają gorące spaliny. Wykonane są z jakiegoś tworzywa które przypomina tekstolit tyle że jest miękkie. Może też chodzi o tłumienie drgań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huck Opublikowano 24 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Wałka rozrządu nie ruszam. Po pierwsze wykonanie takiego wałka na zamówienie było by potwornie drogie a po drugie nie mam hamowni żeby eksperymentalnie dobrać optymalne fazy rozrządu.no jakbys mial czasy zaworowe to do dniepra 350-400 zetapozdroohuck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Masz jakieś dojścia?Znasz jakiś gości którzy rasowali silnik w Dnieprze lub Uralu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huck Opublikowano 24 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 czeza walkiem do dniepra nie ma problemu (z wałkiem do urala gorzej bo jest zebatka do napedu pompy) pytanie tylko skad wziac rozsadne czasy zaworowe?ale daj mi kilka dni, nie wierze ze nik na swiecie nie robil innego wałka trza tylko popytac trochu :)pzdrhuck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 24 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2003 Takie wałki robi facio z Bydgoszczy. Podobno znany w temacie tuningu samochodowego. Są jakoby trzy wersje: ekonomik, standard i sport. Jak chcecie, mogę spróbować skombinować namiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.