Skocz do zawartości

boje sie pochylać mocno w zakręcie


bohen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam problem jak w temacie. boje sie mocno pochylac w zakręcie dlatego że boje sie upadku. boje sie tego że koło mi sie uślizgnie i bedzie dupen-klapen. mój kumpel na moim moto składa sie w zakrety jak poje..., a ja sie cykam. i mam pytanie. da sie to jakoś przezwyciężyć - bo jak wiadomo zakrety na nalepsze w jeżdzie na moto?a w razie zbyt mocnego pochylenia to które koło sie pierwsze uślizgnie: przód czy tył? błagam pomóżcie

pozdro

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sie poprostu przelamac zalerzy to rowniez od twojej psychiki - Ale najwarzniejsze jest to aby przelamac strach , nie musisz od razu sie klasc do ziemi tylko tak delikatnie probowac malymi kroczkai sie pochylic . Ja na skuterku pochylam sie lekko , na poczotku tez mialem cykora . CO do cuciekajacego kola to przedzej ucieknie ci tylnie kolo . Ale z dobrą oponka nie mas zsie o co martwic ;) Chyba ze na zakrecie jest rzwirek 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sie poprostu przelamac zalerzy to rowniez od twojej psychiki - Ale najwarzniejsze jest to aby przelamac strach , nie musisz od razu sie klasc do ziemi

 

Hormon ma racje - nic na siłe. Jeśli jeździsz od nie dawna, to nie staraj się za wszelką cene drastycznie składać motocykla na kolano (na to jeszcze przyjdzie czas ;) ) Jeździj sobie spokojnie, na luziku a zobaczysz że wszystko samo przjdzie w miare nawijania kolejnych kilometrów i zdobywania doświadczenia. Trening czyni mistrza, więc ćwicz i trenuj - poprostu jeździj jak najwięcej. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zacząć na zakrętach dobrze sobie znanych, a nie na obcych trasach. Na własnych śmieciach zawsze wiadomo jaki asfalt, co nas ewentualnie może spotkać itd. Ja ostatnio prawie przytarłem sprzęta o asfalt na wjeździe, na A2 we Wrześni ;) Do końca jeszcze trochę brakuje, ale mam nadzieję. że to się dopracuje. Problemem jest brak dobrych zakrętasów w bliższej okolicy :/

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady, na pewno się za to wezme po tym co napisaliście - jestem zmotywowany. z przodu mam opone szosową, a z tyłu mam szosowo-terenową - ale to chyba nie ma dużego znaczenia. jesli ma to mnie poprawcie. musze przezwyciężyć ten strach bo narazie to przed winklami znacznie hamuje i trza sie napedzać od nowa.

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

które koło sie pierwsze uślizgnie: przód czy tył?

zalezy co zmajstrujesz :mrgreen:

za duzo dasz gazu w zakrecie - ucieka tyl (tak zrobilem na mz, na mokrym, krecila sie jak baczek :mrgreen: )

wjedziesz na cos sliskiego - poleci przod pierwszy (tak polecialem na vfr na wilgotnym lisciu)

zahamujesz za pozno, w zlozeniu - poleci przod

wejdziesz za mocno w winkiel - po prostu sie przewrocisz, nigdy nie dojdziesz ktorym kolem szybciej :mrgreen:

 

powyzsze sytuacje sa adekwatne przy podobnej rzezbie bieznika.

radze ogladac wyscigi - zobaczysz wszystkie mozliwe przypadki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego podstawowa sprawa , to nigdy nie jedz na ulicy na 100% bo jak Ci cos wyskoczy to na bank sie wyglebisz - najlepiej jedz na tor, proponuje Brno.

z Rzeszowa masz rzut beretem w Bieszczady, a tam m ozesz cwiczyc winkle do woli

 

jezeli chcesz na danym zakrecie cwiczyc , to wczesniej sprawdz go czy nie ma na nim piachu, oleju, dziur,lisci itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzę to co już napisano wcześniej: znajdź kilka ładnych winkli (najlepiej jakieś zjazdy z dwupasmówki albo coś) i w niedzielny poranek jedź poćwiczyć. Na początku powoli po kilku przejazdach staraj się stopniowo zwiększać prędkość przejazdu ale tak żebyś zawsze na 100% panował nad sprzętem. Siłą rzeczy wraz ze zwiększaniem prędkości będziesz się coraz bardziej pochylał.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...