Skocz do zawartości

Zestaw tuningowy 60cc


lechu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli planujesz głowicę' date=' to zmniejszasz wysokośc. Przy czym analogicznie zmniejsza się pojemność. Ale szerokość tłoka zostaje taka sama.[/quote']

 

 

Nieee. Ja sie nie zgadzam. Wzor na pojemnosc to pole tloka razy skok tloka, wiec po planowaniu glowicy, czerwona strzalka zostanie nie zmieniona, natomiast niebieska sie skroci. Wiec pojemnosc silnika sie nie skroci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mylicie pojęcia :D

pojemność skokowa silnika jednocylindrowego liczymy ze wzoru

Pi*r^2*h ale to już niektórzy wiedzą :D

natomiast stopień spręzania jest to stosunek objętości komory spalania do pojemności całej przestrzeni roboczej czyli pojemności skokowej+ pojemności komory spalania i podany jest np w ten sposob 1/9,2.

Komora spalania jest to objętośc pomiedzy denkiem tłoka w jego górnym martwym punkcie i głowicą. Planując głowice zmniejszasz objetość komory spalania podnosząc tym samym ciśnienie spręzania. Jednak pojemność skokowa się nie zmieni. Zmienia się natomiast stopień spręzania np z 1/9,2 na 1/11. Ten sam efekt powstanie gdy założymy cylinder tuningowy do oryginalnej głowicy. Wzrośnie tym samym stopień spręzania ktory wplywa tutaj wyrażnie na moć i zużycie paliwa . Można teraz policzyć do ilu wzrośnie stopień spr. po wymianie na cylinder o średnicy 40mm i skoku 44mm przy standardowej głowicy.

Do Zeusa- wymieniając gażnik na większy porownałeś średnicę gardzieli gażnika jawki i simsona? u mnie w jawce jest 17mm a zgodnie z opisem gażnika simka 16mm czyli moto przydławisz a chyba nie oto ci chodziło. :idea:

Pozatym sprawz średnice dysz bo mozesz mieć zbyt ubogą mieszankę a to jest szkodliwe dla dwusuwa.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam jak to bylo muwione ze tunigowy cylinderek 60ccm z kemotu do simsonka daje 9 koni :lol: smiechu warte :mrgreen: a ta 60-tka do jawki to zadna 60-tka tylko 50...cos, jak cos to prosze poszukac w archiwum 8) temat byl poruszany naprawde wiele razy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiajcie się tej pojemności. Każdy wie, że wynosi ona w przybliżeniu 55 ccm.Co to za różnica czy ja będę mówił 60 ccm, czy 55 ccm.Każdy będzie wiedział o co chodzi, więc spieranie się o to nie ma sensu.A co do wzoru Pi*r2*H. H musi być duże, a nie małe (h),przy obliczaniu obiętości.Ale mniejsza z tym.Jężeli ktoś powie 60 ccm to nie suszcie mu za to głowy. 8)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem z allegro i mi sie wydaje że to jest najzwyklejszy zestaw 50ccm

Kurde czlowieku jak najzwyklejszy zestaw 50cm3 moze miec srednice tloka 40mm?? Zestaw nie ma 60cm3, ale mocy napewno daje, bo nie ma wyjscia. Wersje z gladkimi kanalami tym bardziej i nie ma o co sie klocic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiajcie się tej pojemności. Każdy wie, że wynosi ona w przybliżeniu 55 ccm.Co to za różnica czy ja będę mówił 60 ccm, czy 55 ccm.Każdy będzie wiedział o co chodzi, więc spieranie się o to nie ma sensu.A co do wzoru  Pi*r2*H. H musi być duże, a nie małe (h),przy obliczaniu obiętości.Ale mniejsza z tym.Jężeli ktoś powie 60 ccm to nie suszcie mu za to głowy. 8)  

 

Pozdrawiam

Wlasnie nie kazdy wie ze wynosi ona 55cc. Wiekszosc ludzi mysli ze jak 60 to 60. Od 50 to jest polowa rzekomo dodawanej pojemnosci. Pozatym niektorzy licza i im wychodzi 52cc :D. Mozna tez liczyc uwzglednajac stpoien sprezania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym niektorzy licza i im wychodzi 52cc . Mozna tez liczyc uwzglednajac stpoien sprezania

Ciekawe co za debil tak obliczył :D Ali i tak niewiesz co to jest skok tłoka i zrobiłem rysunke dokładnie go obrazujący ...

ZZ.JPG

u mnie w jawce jest 17mm a zgodnie z opisem gażnika simka 16mm

Masz rację. Ale mierzyłeś wlot do gaźnika ? Ma 13mm. Wylot po przekątnej moze i ma 17, bo jest kwadratowy. Dysza w niedławionaej jawce powinna mieć 68, ja mam dławiona i ma chyba 65. A gaźnik od sima ma dysze 72.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ali i tak niewiesz co to jest skok tłoka i zrobiłem rysunke dokładnie go obrazujący ...

Jak to Ci w czyms pomoze to uznaj ze nie wiem co to jest skok tloka, chociaz rozbieralem silniki motorowerow kilkanascie razy i widzialem jak to wszystko sie odbywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile się nie myle Emzet liczył pojemność tych zestawów

Nie mylisz sie. Emzet liczył i wyszło mu, że teoretycznie ten cylinder 60cm³ to tak na prawdę cylinder o pojemności 55,292030703180 cm³.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja u siebie niezaobserwowałem żeby mi tłok napier***ł o głowicę ...

 

u mnie wlasnie tak bylo po wlozeniu tego tuningowego cylinderka, tlok udezal o glowice :roll: musialem dac 2 uszczelki na glowice zeby wszystko bylo ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaką Ty miałeś głowicę ? Nie planowałeś jej przypadkiem ?

 

nie planowalem... zreszta moze i byla troche spalanowana :roll: nie pamietam :D tak czy siak tlok udezal o glowice ale po zalozeniu dwuch uszczelek na glowice wszystko bylo wpozatku 8) szkoda ze nie zdazylem sobie na niej pojezdzic :D czuje ze miala by kopyto :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...