enduroguy Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Skok tloka mozna mniejwiecej wyliczyc z wzoru na objetosc walca (zakladajac ze denko tloka jest plaskie :D ). V=49,9cm3 , h=? , r=19mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Jeżeli planujesz głowicę' date=' to zmniejszasz wysokośc. Przy czym analogicznie zmniejsza się pojemność. Ale szerokość tłoka zostaje taka sama.[/quote'] Nieee. Ja sie nie zgadzam. Wzor na pojemnosc to pole tloka razy skok tloka, wiec po planowaniu glowicy, czerwona strzalka zostanie nie zmieniona, natomiast niebieska sie skroci. Wiec pojemnosc silnika sie nie skroci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Panowie mylicie pojęcia :D pojemność skokowa silnika jednocylindrowego liczymy ze wzoru Pi*r^2*h ale to już niektórzy wiedzą :D natomiast stopień spręzania jest to stosunek objętości komory spalania do pojemności całej przestrzeni roboczej czyli pojemności skokowej+ pojemności komory spalania i podany jest np w ten sposob 1/9,2.Komora spalania jest to objętośc pomiedzy denkiem tłoka w jego górnym martwym punkcie i głowicą. Planując głowice zmniejszasz objetość komory spalania podnosząc tym samym ciśnienie spręzania. Jednak pojemność skokowa się nie zmieni. Zmienia się natomiast stopień spręzania np z 1/9,2 na 1/11. Ten sam efekt powstanie gdy założymy cylinder tuningowy do oryginalnej głowicy. Wzrośnie tym samym stopień spręzania ktory wplywa tutaj wyrażnie na moć i zużycie paliwa . Można teraz policzyć do ilu wzrośnie stopień spr. po wymianie na cylinder o średnicy 40mm i skoku 44mm przy standardowej głowicy.Do Zeusa- wymieniając gażnik na większy porownałeś średnicę gardzieli gażnika jawki i simsona? u mnie w jawce jest 17mm a zgodnie z opisem gażnika simka 16mm czyli moto przydławisz a chyba nie oto ci chodziło. :idea: Pozatym sprawz średnice dysz bo mozesz mieć zbyt ubogą mieszankę a to jest szkodliwe dla dwusuwa.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 pamietam jak to bylo muwione ze tunigowy cylinderek 60ccm z kemotu do simsonka daje 9 koni :lol: smiechu warte :mrgreen: a ta 60-tka do jawki to zadna 60-tka tylko 50...cos, jak cos to prosze poszukac w archiwum 8) temat byl poruszany naprawde wiele razy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Cz. Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Nie czepiajcie się tej pojemności. Każdy wie, że wynosi ona w przybliżeniu 55 ccm.Co to za różnica czy ja będę mówił 60 ccm, czy 55 ccm.Każdy będzie wiedział o co chodzi, więc spieranie się o to nie ma sensu.A co do wzoru Pi*r2*H. H musi być duże, a nie małe (h),przy obliczaniu obiętości.Ale mniejsza z tym.Jężeli ktoś powie 60 ccm to nie suszcie mu za to głowy. 8) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spec Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Ja kupiłem z allegro i mi sie wydaje że to jest najzwyklejszy zestaw 50ccm ...bo ja nigdy nijedzilem na ogarze i niewiem czy to odczuje .... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Ja kupiłem z allegro i mi sie wydaje że to jest najzwyklejszy zestaw 50ccm Kurde czlowieku jak najzwyklejszy zestaw 50cm3 moze miec srednice tloka 40mm?? Zestaw nie ma 60cm3, ale mocy napewno daje, bo nie ma wyjscia. Wersje z gladkimi kanalami tym bardziej i nie ma o co sie klocic :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 12 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Nie czepiajcie się tej pojemności. Każdy wie, że wynosi ona w przybliżeniu 55 ccm.Co to za różnica czy ja będę mówił 60 ccm, czy 55 ccm.Każdy będzie wiedział o co chodzi, więc spieranie się o to nie ma sensu.A co do wzoru Pi*r2*H. H musi być duże, a nie małe (h),przy obliczaniu obiętości.Ale mniejsza z tym.Jężeli ktoś powie 60 ccm to nie suszcie mu za to głowy. 8) PozdrawiamWlasnie nie kazdy wie ze wynosi ona 55cc. Wiekszosc ludzi mysli ze jak 60 to 60. Od 50 to jest polowa rzekomo dodawanej pojemnosci. Pozatym niektorzy licza i im wychodzi 52cc :D. Mozna tez liczyc uwzglednajac stpoien sprezania :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Pozatym niektorzy licza i im wychodzi 52cc . Mozna tez liczyc uwzglednajac stpoien sprezaniaCiekawe co za debil tak obliczył :D Ali i tak niewiesz co to jest skok tłoka i zrobiłem rysunke dokładnie go obrazujący ... u mnie w jawce jest 17mm a zgodnie z opisem gażnika simka 16mmMasz rację. Ale mierzyłeś wlot do gaźnika ? Ma 13mm. Wylot po przekątnej moze i ma 17, bo jest kwadratowy. Dysza w niedławionaej jawce powinna mieć 68, ja mam dławiona i ma chyba 65. A gaźnik od sima ma dysze 72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 12 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Ali i tak niewiesz co to jest skok tłoka i zrobiłem rysunke dokładnie go obrazujący ...Jak to Ci w czyms pomoze to uznaj ze nie wiem co to jest skok tloka, chociaz rozbieralem silniki motorowerow kilkanascie razy i widzialem jak to wszystko sie odbywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 o ile się nie myle Emzet liczył pojemność tych zestawówNie mylisz sie. Emzet liczył i wyszło mu, że teoretycznie ten cylinder 60cm³ to tak na prawdę cylinder o pojemności 55,292030703180 cm³. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Może niemam racji i skok tłoka to jest ta wyokość. Ale ja u siebie niezaobserwowałem żeby mi tłok napier***ł o głowicę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Ale ja u siebie niezaobserwowałem żeby mi tłok napier***ł o głowicę ... u mnie wlasnie tak bylo po wlozeniu tego tuningowego cylinderka, tlok udezal o glowice :roll: musialem dac 2 uszczelki na glowice zeby wszystko bylo ok :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 To jaką Ty miałeś głowicę ? Nie planowałeś jej przypadkiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 To jaką Ty miałeś głowicę ? Nie planowałeś jej przypadkiem ? nie planowalem... zreszta moze i byla troche spalanowana :roll: nie pamietam :D tak czy siak tlok udezal o glowice ale po zalozeniu dwuch uszczelek na glowice wszystko bylo wpozatku 8) szkoda ze nie zdazylem sobie na niej pojezdzic :D czuje ze miala by kopyto :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.