Skocz do zawartości

Drag Star 650 Classic


Maar79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam pytanie do uzytkownikow, kupiłem Drag Stara 650 z 1999 r. ma przejechane 2550 km. idąc samochodowym tokiem rozumowania po mojemu powinnien miec wymienione wszystkie mozliwe płyny na nowe ponieważ minęło 6 lat. Czy wymieniac tez plyn w napedzie ( wał kardana)? i płyn hamulcowy? Jakie macie doświadczenia z alarmami motocyklowymi ? i innymi zabezpieczeniami w co warto zainwestowac. Moja maszyna bedzie uzywana raczej weekendowo ale już planuje kilka dalszych wypadów i myślę jak się zabezpieczyć przed draństwem.

 

Dziękije i pozdrawiam

 

Maar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja mam zasade ,ze po kupnie wymieniam wszystkie mozliwe plyny nie patrzac na to ile moto ma lat ,jaki ma przebieg ( moze byc zanizony) i co mowil sprzedajacy. I dzieki temu unikam awarii. Moim zdaniem alarm to zadne zabezpieczenie. W motocyklu to raczej bajer, ale jest czesto wymagany przez firmy ubezpieczeniowe( AC).Najlepszym zabezpieczeniem jest garaz i parking strzezony oraz blokady mechaniczne -im drozsze tym lepsze. Mozna tez pomyslec o jakims ukrytym wlaczniku, kontaktronie, karcie zblizeniowej itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drag Stara 650 z 1999 r.  

 

Gratuluję zakupu! Mam ten sam model (czarno-czerwone malowanie) z 2001 r., kupiłem w zeszłym roku. Olej wymieniłem w tym roku na wiosnę w autoryzowanym warsztacie Yamahy, ale w poprzednim sezonie prawie nie jezdzilem, bo kupiłem późno. W warsztacie nie sugerowali, aby serwisować kardan, płynu hamulcowego też nie kazali zmieniać, ale Twój jest nieco starszy, więc jak chcesz się upewnić, to zadzwoń do jakiegoś warsztatu Yamahy.

 

Udanego sezonu!

 

Sting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakie macie doświadczenia z alarmami motocyklowymi ? i innymi zabezpieczeniami w co warto zainwestowac. Moja maszyna bedzie uzywana raczej weekendowo ale już planuje kilka dalszych wypadów i myślę jak się zabezpieczyć przed draństwem.

 

Mój ma zainstalowany alarm od Piaggio (nie wiem, dlaczego poprzedni właściciel zdecydował się akurat na to), który ma chyba nie najlepiej zrobioną instalację, bo raz po gruntownym umyciu moto włączały mi się światła awaryjne (których teoretycznie mój sprzęt nie ma :buttrock: ).

 

Zgadzam się, że lepszym od alarmu zabezpieczeniem są zabezpieczenia mechaniczne. Ja mam linę stalową i wydaje mi się, że to rzecz raczej trudna do sforsowania (mam przynajmniej taką nadzieję). A przynajmniej jeśli ktoś będzie próbował ją przeciąć w środku miasta, to pewnie zwróci na siebie uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana płynów to groszowa sprawa (wporównaniu do ceny motocykla). Nie oszczędzaj na tym. Jedynie dyfer mnie zastanawia. Ja słyszałem (od znajomego mechanika) że oleju się nie zmienia a jedynie sprawdza stan i dolewa w razie ubytków. Chociaż z drugiej strony inny mechanik twierdził, że olej się zmienia co 40 tys km. Ktoś wie coś więcej na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie czytam o tych alarmach i większość z funkcji to chyba bardziej dla szpanu niż zabezpieczenia motoru. Mam prośbę do właścicieli tego modelu co mój o ksero z polskiej instrukcji obsługi, ponieważ jest to mój pierwszy motor zalezy mi żeby nie popełnić jakiegoś błędu. Oczywiście pokryje wszystkie koszty kopiowania wysyłki a na zlocie odwdzięcze się zimnym kuflem.

 

Mam nadzieję że zrobienie dokunentów i rejestracja nie zajmą więcej niż 2 tygodnie i niedługo zobaczymy sie na drodze.

 

Pozdrawiam

 

Maar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakims manualu wyczytalem, ze olej w dyfrze po 40 000 tak jak napisal Pompka. Tak, ze dyfer mozesz sobie na razie darowac. Jedno jest pewne- wymiana na pewno nie zaszkodzi, a koszt litra oleju to okolo 20 pln-ow.( wchodzi 200-300ml w zaleznosci od modelu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakims manualu wyczytalem, ze olej w dyfrze po 40 000 tak jak napisal Pompka. Tak, ze dyfer mozesz sobie na razie darowac. Jedno jest pewne- wymiana na pewno nie zaszkodzi, a koszt litra oleju to okolo 20 pln-ow.( wchodzi 200-300ml w zaleznosci od modelu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakims manualu wyczytalem, ze olej w dyfrze po 40 000 tak jak napisal Pompka. Tak, ze dyfer mozesz sobie na razie darowac. Jedno jest pewne- wymiana na pewno nie zaszkodzi, a koszt litra oleju to okolo 20 pln-ow.( wchodzi 200-300ml w zaleznosci od modelu)

 

SORRY- cos mi komp wariuje :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Jedno jest pewne- wymiana na pewno nie zaszkodzi

 

Ozzywiście że tak. Nie ma co osczędzac - zwłaszcza na oleju. Jak to mówią "jak nie posmarujesz to nie pojedziesz" ;)

Warto też skontrolowac stan klocków hamulcowych. I nie sugeruj sie małym przebiegiem. W tym przypadku nieważne ile ma przejechane. Te 2,5 tys km mogło byc zrobione po mieście, a tam wiecej sie hamuje niż jedzie ;).

 

A tak a propos instrukcji - jeśli ktos potrzebuje to mam instrukcje i kilka fiszek ze schematami do XVS650 (angielski).

W razie czego piszcie.

Pozdrawiam wszystkich.

Do zobaczenia na drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...