Skocz do zawartości

Sprzęgło a wysokie obroty


ksu87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na jakiejś niemnieckiej stronie też pisze że 75w90:http://home.t-online.de/home/saschamarkert/tipps.htm

 

Czy masz w skrzyni ten olej, co oni tam wypisali, czy poprostu to, co na stacji benzynowej mieli? Moze w tym tkwi problem. Może masz mineralny, a ma być syntetyk - inne właściwości, było nie było.

 

Cieżka sprawa :?

 

Ja wiem, wszyscy mieli to samo ksero złej jakości i myślą, ze tam jest 75W 90 :D :D :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ... no teraz to ja nie wiem. Moze tak ma być, przy hamowaniu silnik sam wchodzi na obroty, zeby mu redukcję zrobić - nie masz jakiegoś czujnika w skrzyni biegów? Elektronika dziś robi wszystko za nas, nawet międzygaz :idea:

A zadzwoń do jakiegoś serwisu Aprilii, pojedź do nich, zapytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie, czasem się zdarza, ostatnio coraz częściej, że gdy w czasie jazdy wciskam sprzęgło (np. przy hamowaniu) to obroty skaczą do góry na około 6-8tys. nawet, gdy manetka gazu jest zamknięta. Kilka razy zauważyłem, że przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu obroty wcale nie spadają. Jaka może być tego przyczyna?? Dodam, że mam mokre sprzęgło i niedawno wymienione na nowe, olej 80W90 a moto Aprilia Rs 125

 

Posza ci o olejach i innych a jak ci chodzi manetka ?? jak odkrecisz gaz i puscisz to odbija bezproblemowe??

Ja mialem taki nr ze syf (paproch) dostal sie w rolgaz i podczas jazdy trza bylo i odkreca i skrecac manetka aby z obrotuw chodzila , moze linka gdzies chaczy , sprawdz najpierw to :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka jest raczej dobra, bo takie coś zdarza mi się często ale nie zawsze. Silnik wchodzi na obroty po wciśnięciu sprzęgła, nawet przy zmianie biegów. Poprostu po wcisnięciu sprzęgła obroty skaczą do dóry i gdy nie puszczę sprzęgła to obrotomierz wchodzi na czerwone pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinienes rozebrac gaznik i go przeczyscic bo cos sie przywiesza.

Odnośnie oleju to zgadzam sie z osobami które polecają ci olej 10W - 40 . Masz silnik wysoko obrotowy i potrzebny mu jest w miare rzadki olej a pozatym w danych którymi ja dysponuje do Aprilli RS 125 rok 93 - 97 masz lać 10W/40

pozdro....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka jest raczej dobra, bo takie coś zdarza mi się często ale nie zawsze. Silnik wchodzi na obroty po wciśnięciu sprzęgła, nawet przy zmianie biegów. Poprostu po wcisnięciu sprzęgła obroty skaczą do dóry i gdy nie puszczę sprzęgła to obrotomierz wchodzi na czerwone pole.

 

Ja Ci dam taka rade .... na ile sie przyda sam ocen.

sciagniej bak , patrz jak ida ciegna z gazu i sprzegla , moze akyrat jak wlanczasz sprzegla , naprezasz linke i wtedy ina dociska linke z gazu ...

Tak jak pisza , bo juz niewiem czy gazniki byly robione czy nie - zajzyj do nich.

A co do oleju to hmm , napisz do aprilli dostaniesz najlepsza odpowiedz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, nie wiem czy uwierzycie, dolałem do przekładni dodatku "Motorlife" (tak sobie pomyślałem, że sprawdzę, bo i tak wymiana oleju mnie czeka) przejechałem jakieś 5km i ustało wkręcanie się na obroty :) Bałem się trochę, że sprzęgło będzie się ślizgać, ale nic takiego nie zauważyłem, mam nawet takie wrażenie jak by trochę lepiej trzymało ;), ale to może efekt placebo...

 

Wcześniej dzwoniłem do mechanika, mówił, że to raczej wina lewego powietrza. Teraz zastanawiam się czy w ogóle do niego jechać z tym sprzęgłem.

 

 

I jeszcze jedno, pisałem do Aprili jaki olej lać do skrzyni biegów, odpisali mi tylko, cytuję: "przekładniowy" :lol: Więc dużo się od nich nie dowiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie Kudłaty ale Twój mechanik robi z Ciebie Barana najepiej zmienić i mechanika i olej na 15W40, a jeszcze lepiej wyjąć tarcze , przemyć i namoczyć w oleju 15W40 przed zamontowaniem.

Jeżeli będziesz jezdził spokojnie(nie wyścigowo) to zalecany jest olej silnikowy 10W40. Najlepiej serwisować motocykl u mechanika motocyklowego a nie u BARANA.

khym!

mój brat ma Suzuki TS50 (aktualnie 80) i na skrzyni jest wyraźnie wytłoczone:

850ml 75w90. skrzynia biegów jest razem z mokrym sprzęgłem w jednym oleju.

takiego zalałem w zeszłym roku (akurat JMC - synt.) i jest OK.

i o ile trzymanie obrotów mogę jeszcze zrozumieć (olej "zesprzęgla"), to jak wytłumaczysz podnoszenie się obrotów po wciśnieciu sprzęgła? jazda z górki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...