Pierun Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Witam.Chcialbym sie dowiedziec, czy ktos z osob znajacych sie troche na dwusuwach moglby mi powiedziec na podstawie zdjec jaki jest powod zatarcia Aprilii?Dane tech:Aprilia RS 125 2003r,przebieg 10500km,od przebiegu 2000km odblokowana (tlumik) ~10500rpm i od przebiegu ok 5000km zalozony zawor wydechowy ~12500rpm.Jezdzona na Shell Advance VSX (polsyntetyk), zawsze na PB98 albo Shell V-power 95. [w instrukcji zalecany olej spelniajacy normy ISO-L-ETC ++, A.P.I. TC ++. Ze strony shella: "The product exceeds international specification (API TC, JASO FD, ISO-L-EGD) and the requirements of all leading motorcycle manufacturers"]swieca: NGK BR10EG.Motocykl nie byl katowany, czasem wskasowka obrotomierza odwiedzala czerwone pole, ale bez przesady. W instrukcji zalecaja zmiane tloka przy 16000km, ale do tylu jak widac nie wytrzymal ;)Gdy sie zatarla to jechalem po drodze ok 140km/h, (~10500rpm) mniej wiecej z taka predkoscia od kilku minut. Temperatura plynu w chlodnicy w normie - 71stopni. Motocykl nie mial slabszej mocy niz zwykle, ani nic podobnego. Wszystko bylo OK i nagle trzask... Domyslilem sie co sie stalo, wiec od razu sprzeglo. Ponizej linki do fotek cylindra. Z gory dzieki za pomoc.http://pliki.pierun.net/tlok/100_5866.jpghttp://pliki.pierun.net/tlok/100_5867.jpghttp://pliki.pierun.net/tlok/100_5868.jpghttp://pliki.pierun.net/tlok/100_5869.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Bardzo wspolczuje ;);). Sprawdz czy napewno dostawala olej z dozownika, bo mogl go szlag trafic, a brak smarowania przy 10500rpm to kicha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Wlasnie mogl nawalic dozownik lub byl zle ustawiony i przy wysokich obrotach podawal za malo oleju. A swoja droga wspolczuje bo w takich sprzetach naprawa drogo kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 powody zatarcia to ewidentne przegrzanie sadzac po fotach, gdyz tlok spuchl i zaciagnal gladz. mozliwe, ze dozownik ok, ale masz za uboga mieszanke po zmianie wydechu. im ubozsza mieszanka tym wieksza temp. spalin->czyli tez tloka. z tloka cieplo jest odprowadzane pierscieniami, a wskaznik temp. pokazuje ci temp. cieczy, ktora ma pewna bezwladnosc cieplna. jak juz bylo za goraco po naglym palowaniu to stal sie kibel i sie zatarl, a temp. nie zdazyla podskoczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Nie zmienialem wydechu ani nie grzebalem nic przy gazniku. Kolor na swiecy jest taki jaki powinien byc. W wypadku zle ustawionej mieszanki wypala sie przewaznie dziura w tloku z tego, co sie orientuje. Zapomnialem dodac ze zaraz jak sie zatarl, jak jeszcze jechalem to temperatura podskoczyla b. szybko do 95 stopni, ale to pewnie od wiekszego tarcia zanim wcisnalem sprzeglo. Ech, sam nie wiem... Ciekawy jestem tylko dlaczego tak sie nagle zatarl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 odblokowana (tlumik)Nie zmienialem wydechu To jak to w końcu ale bardziej bym obstawił wersje "MłodyVFR" że dostawał za uboga mieszanke zwłaszcza przy tak wyskoich obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 W tlumiku byla taka rurka wspawana, wiec sie jej pozbylem. Ale to juz bylo daaawno. Hm, byc moze to przez to, tylko po prostu teraz wyszlo :/ Ok, dzieki wszystkim za info :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Sprawdz czy napewno dostawala olej z dozownika, bo mogl go szlag trafic, a brak smarowania przy 10500rpm to kichaWlasnie, tez jestem tego zdania. Jeszcze to:"Aby RS był w dobrej kondycji, wymaga o wiele staranniejszej konserwacji, niz jego czterosuwowi koledzy. Chociaz mamy tu do czynienia z motocyklem typu supersport, poruszającym sie w normalnym ruchu ulicznym, który przy swojej pojemnosci skokowej dysponuje stosunkowo duzo moc, ta dla starszych typow fabryka poleca wymiane tłoka co 10 000 km, zas co dwadzieścia tysięcy remont silnika... Dla nowych wersji przy średnio intensywniej eksploatacji, wymiana tloka przypada co 16 000 kilometrów. Tych zaleceń warto się trzymac, bowiem zapewnimy sobie w ten sposob prawie nieskończona eksploatację silnika.... Niektorzy uzytkownicy probowali wycisnac z silnika większą moc, modyfikując ustawienia gażnika. W większości przypadków konczylo sie to zatarciem silnika. Dla motocykli RS bardzo wazne jest wstepne rozgrzanie silnika, w nowszych modelach bardzo pomocny jest przy tym wzkaznik temperatury. Nie mozna gwaltownie przyspieszac gdy, wzkaznik nie pokaze 60 C. Rozgrzany silnik wytrzymuje niemal wszystko, ale kiedy jeszcze jest zimny awaria staje sie bardzo prawdopodobna. W czasie jazdy wersja otwarta należy utrzymywać obroty powyzej 6500 obr./min, a jesli chodzi o wszystkie wersje modeli, nalezy unikac hamowania silnikiem, co i tak przeciez jest wymogiem dla wszystkich dwusuwow..." MOTOCYKL, 2003 grudzien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 zawsze na PB98 Może własnie wina tego paliwa + brak odpowiedniego smarowania. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.