Skocz do zawartości

Gilera Arizona- ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jak w temacie. CO wiecie na temat tego motocykla? Czy ktos sie juz z nim spotkal? Jak z moca, zawieszeniami, czesciami i awaryjnoscia? Ceny tego sprzeta sa zachecajace i przy moim wzroscie (161cm) jego gabaryty bylyby w sam raz.

http://allegro.pl/show_item.php?item=45461509

Tego jade ogladac w niedziele bo bede obok. Teraz poleci tylko 90km/h bo wkreca sie na 50% obrotow. Elektrycy zajmujacy sie tym powiedzieli ze trzeba cewke jedynie przewinac (modul byl u nich sprawdzany) i sprzet bedzie latal jak ta lala. Ogolnie, po rozmowie telefonicznej, widze ze sprzedajacy to porzadny czlowiek :). Czy taki sprzet mozna porownac do Yamaha'y DT125??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem dość często i jeżdzilem kilka razy. Mój sąsiad miał taka przez 2 lata. Oglnie mało awaryjny motocykl, raz tylko tłok zmieniał i czekał koło 2 tyg wiec chyba nie długo. Silniczek według producenta ma koło 30 KM i te moto chyba nie były blokowane (chyba :)) Silniczek ma bardzo słayby dół bo z tego co pamietam nie ma sterowania zaworem wydechowym i dostaje kopa dpiero od 5 tys. Te 5 tys to magiczna granica dla tego motocykla bo wtedy pokazuje co naprawde potrafi. Na wyskoch obrotach naprawde ma sporo mocy. Zawieszeniowo to samo co DT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to motocykl podobnej klasy co Dt i.t.d jednak najbardziej zblizony do mtx-a 125 czyli jednym słowek krowa. Silnik ma bodajże 18,5kw przy 8750obr/min a masa to 135kg czyli za dużooo. Troche do jej wizerunku nie pasuje elektryczny rozrusznik...ogólnie moim zdaniem motor niezbyt interesujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem dość często i jeżdzilem kilka razy. Mój sąsiad miał taka przez 2 lata. Oglnie mało awaryjny motocykl, raz tylko tłok zmieniał i czekał koło 2 tyg wiec chyba nie długo. Silniczek według producenta ma koło 30 KM i te moto chyba nie były blokowane (chyba ) Silniczek ma bardzo słayby dół bo z tego co pamietam nie ma sterowania zaworem wydechowym i dostaje kopa dpiero od 5 tys. Te 5 tys to magiczna granica dla tego motocykla bo wtedy pokazuje co naprawde potrafi. Na wyskoch obrotach naprawde ma sporo mocy. Zawieszeniowo to samo co DT

To bardzo milo powiem szczerze :) . Myslicie ze czym jest spowodowane to ze wkreca sie do 50%? Dla mnie cos takiego to sprawa modulu, ale podobno byl juz robiony. Elektryk chcial za zrobienie tego 200zl.

Moim zdaniem jest to motocykl podobnej klasy co Dt i.t.d jednak najbardziej zblizony do mtx-a 125 czyli jednym słowek krowa. Silnik ma bodajże 18,5kw przy 8750obr/min a masa to 135kg czyli za dużooo. Troche do jej wizerunku nie pasuje elektryczny rozrusznik...ogólnie moim zdaniem motor niezbyt interesujący.

 

Strzalek, jezdziles tym sprzet. Czy naprawde czuc te 135kg?? MOtocykl wyglada na duzo mniej (jest mniej masywny od detki). Na jakiej wysokosci jest na oko siodlo w tej Gilerze? BO na fotkach wyglada jakby byla dla mnie calkiem spoko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzalek, jezdziles tym sprzet. Czy naprawde czuc te 135kg?? MOtocykl wyglada na duzo mniej (jest mniej masywny od detki). Na jakiej wysokosci jest na oko siodlo w tej Gilerze? BO na fotkach wyglada jakby byla dla mnie calkiem spoko  

Wogle tego nie czuć, zdziwiłem sie że tyle waży. Co do siedzenia to jest chyba troche niżej niz w DT.

Moim zdaniem jest to motocykl podobnej klasy co Dt i.t.d jednak najbardziej zblizony do mtx-a 125 czyli jednym słowek krowa. Silnik ma bodajże 18,5kw przy 8750obr/min a masa to 135kg czyli za dużooo. Troche do jej wizerunku nie pasuje elektryczny rozrusznik...ogólnie moim zdaniem motor niezbyt interesujący.

Jak za 2 tyś to zaejbisty motocykl. a to że ma el rozrusznik to jak dla mnie plus. lubie wygode :) i jak Ci motocykl na stromym podejździe to spróbuj zapalic nożnym rozrusznikem, a leektryczym robisz ziu ziu i podpychasz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha remont udokumentowany to tez duzy plus :D, pozatym byl robiony w serwisie motocyklowymym takze jest wieksze prawdopodobienstwo ze jest spoko zrobiony. Mnie tez cieszy rozrusznik :). Tzn. kopniak musi byc takze, bo taka Tw125 ma sam rozruch co dla mnie jest glupota troche bo co zrobic jak szlag trafi aku?

jak Ci motocykl na stromym podejździe to spróbuj zapalic nożnym rozrusznikem, a leektryczym robisz ziu ziu i podpychasz dalej.

No wlasnie, pozatym to ziu ziu fajnie brzmi :D.

Aha ta gilerka ma jeszcze pusty dyfuzor takze kilka km wiecej :). Strzalek a co moze powodowac to ze motocykl wkreca sie do polowy gazu? Ja mysle ze koles nawet mogl cos popieprzyc podlaczajac elektryke, bo podobno przed remontem tego nie bylo. On twierdzi ze to cewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzalek a co moze powodowac to ze motocykl wkreca sie do polowy gazu? Ja mysle ze koles nawet mogl cos popieprzyc podlaczajac elektryke, bo podobno przed remontem tego nie bylo. On twierdzi ze to cewka.

To może być wszytko. Od zapchanego gaźnika do modułu. MOze to być 5 min roboty i zer kasy a moze być moduł albo cewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

 

Strzalek a co moze powodowac to ze motocykl wkreca sie do polowy gazu? Ja mysle ze koles nawet mogl cos popieprzyc podlaczajac elektryke, bo podobno przed remontem tego nie bylo. On twierdzi ze to cewka.  

 

 

To może być wszytko. Od zapchanego gaźnika do modułu. MOze to być 5 min roboty i zer kasy a moze być moduł albo cewka.

Modul prawdopodobnie odpada, bo byl sprawdzony i cos w nim bylo robione w serwisie. A czy kazda cewka da rade przewinac? Jesli tak to jaki moze byc koszt??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam cos w podobnej ramie - gilere sioux 50 - powinienes jakos dac rade przy tym wzroscie. ja mam 177 cm i jak siade na mojego sprzeta, to komfortowo opieram sie obiema stopami o ziemie;)

obawiam sie tylko, ze to moze byc niezly wrak - ma prawie 20 lat!!!!! chyba bym nie ryzykowal - wyglada, ze zlapal troche rdzy, a ta elektryka to moze byc niezla muka - patrz na te sterczace kable i przelaczniki do swiatel zrobione domowym sposobem (przy lusterku/sprzegle). pogubil tez gdzies kierunki (a przynajmniej lewy tylny), no i ma z tylu beben...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam cos w podobnej ramie - gilere sioux 50 - powinienes jakos dac rade przy tym wzroscie. ja mam 177 cm i jak siade na mojego sprzeta, to komfortowo opieram sie obiema stopami o ziemie;)

obawiam sie tylko, ze to moze byc niezly wrak - ma prawie 20 lat!!!!! chyba bym nie ryzykowal - wyglada, ze zlapal troche rdzy, a ta elektryka to moze byc niezla muka - patrz na te sterczace kable i przelaczniki do swiatel zrobione domowym sposobem (przy lusterku/sprzegle). pogubil tez gdzies kierunki (a przynajmniej lewy tylny), no i ma z tylu beben...

a czego bys sie spodziewał za 2 tyś. Za ta cene to mozna dostac MTXa na obu bebnach i to w dodatku 80. Za ta cene to naprawde niezłe motoi w dodatku zarejstrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, cena pierwsza klasa! tylko pytanie jest takie: ile (i czy w ogole - bo enduroguy pisal o problemach z elektryka) kasy bedzie kosztowalo doprowadzenie sprzeta do uzywalnosci i jak bedzie wygladac dalsza eksploatacja. moze sie okazac, ze na dzien dobry ladujesz dodatkowe dwa tysie... a moze sie zdazyc, ze to niezawodny sprzet i wtedy brac, brac.

ale masz racje strzalek - cena zacheca:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asne, cena pierwsza klasa! tylko pytanie jest takie: ile (i czy w ogole - bo enduroguy pisal o problemach z elektryka) kasy bedzie kosztowalo doprowadzenie sprzeta do uzywalnosci i jak bedzie wygladac dalsza eksploatacja. moze sie okazac, ze na dzien dobry ladujesz dodatkowe dwa tysie... a moze sie zdazyc, ze to niezawodny sprzet i wtedy brac, brac.  

ale masz racje strzalek - cena zacheca:)

Jak sprzet pali to jeszcze z elektryka nie jest zle :clap:. Prawdpodobnie padniety jakis jeden podzespol (pewnie cewka). A czy ta cewke na stojanie co jest pod magnetem jest do przewiniecia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem dość często i jeżdzilem kilka razy. Mój sąsiad miał taka przez 2 lata. Oglnie mało awaryjny motocykl, raz tylko tłok zmieniał i czekał koło 2 tyg wiec chyba nie długo. Silniczek według producenta ma koło 30 KM i te moto chyba nie były blokowane (chyba :clap:) Silniczek ma bardzo słayby dół bo z tego co pamietam nie ma sterowania zaworem wydechowym i dostaje kopa dpiero od 5 tys. Te 5 tys to magiczna granica dla tego motocykla bo wtedy pokazuje co naprawde potrafi. Na wyskoch obrotach naprawde ma sporo mocy. Zawieszeniowo to samo co DT

 

Gdy czytam opis tego silnika, jest niemal pewien, ze w Tuaregu mam ten sam (o mniejszesz pojemnosci) ... niech zgadne :clap: MINARELI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem dość często i jeżdzilem kilka razy. Mój sąsiad miał taka przez 2 lata. Oglnie mało awaryjny motocykl, raz tylko tłok zmieniał i czekał koło 2 tyg wiec chyba nie długo. Silniczek według producenta ma koło 30 KM i te moto chyba nie były blokowane (chyba :clap:) Silniczek ma bardzo słayby dół bo z tego co pamietam nie ma sterowania zaworem wydechowym i dostaje kopa dpiero od 5 tys. Te 5 tys to magiczna granica dla tego motocykla bo wtedy pokazuje co naprawde potrafi. Na wyskoch obrotach naprawde ma sporo mocy. Zawieszeniowo to samo co DT

 

Gdy czytam opis tego silnika, jest niemal pewien, ze w Tuaregu mam ten sam (o mniejszesz pojemnosci) ... niech zgadne :clap: MINARELI ?

Nie to jest konstrukcja gilery. Poprostu tam nie ma mehanizmu sterowania wydechem i dlatego motocykl ma taka charakterystyke ( ma moc ale kosztem charakterystyki - cos kosztem czegos) Twój minarelli zawdzięcza swoją charakterystyke swojej małej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem dość często i jeżdzilem kilka razy. Mój sąsiad miał taka przez 2 lata. Oglnie mało awaryjny motocykl, raz tylko tłok zmieniał i czekał koło 2 tyg wiec chyba nie długo. Silniczek według producenta ma koło 30 KM i te moto chyba nie były blokowane (chyba :clap:) Silniczek ma bardzo słayby dół bo z tego co pamietam nie ma sterowania zaworem wydechowym i dostaje kopa dpiero od 5 tys. Te 5 tys to magiczna granica dla tego motocykla bo wtedy pokazuje co naprawde potrafi. Na wyskoch obrotach naprawde ma sporo mocy. Zawieszeniowo to samo co DT

 

Gdy czytam opis tego silnika, jest niemal pewien, ze w Tuaregu mam ten sam (o mniejszesz pojemnosci) ... niech zgadne :clap: MINARELI ?

Nie to jest konstrukcja gilery. Poprostu tam nie ma mehanizmu sterowania wydechem i dlatego motocykl ma taka charakterystyke ( ma moc ale kosztem charakterystyki - cos kosztem czegos) Twój minarelli zawdzięcza swoją charakterystyke swojej małej pojemności.

 

Taki maly OT.

Strzalek, znasz moze jakies ciekawe strony/serwisowki/info o silnikach minareli? Najlepiej od tych Tuaregowych ETX 50 ... ciezko cokolwiek znalezc.

 

Dzieki z gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...