Skocz do zawartości

Jak domowym sposobem wyczyscic gazniki?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie, moto to honda vt500e , wiem ze dysz nie nalezy czyscic drutem , zamierzam to zrobic grubym wlosem i sprezonym powietrzem, jakim specyfikiem myc gazniki, benzyna moze byc ? na co zwrocic jescze uwage? , wiem ze pozniej nalezaloby zrobic synchro i slyszalem o przyblizonej metodzie usatienia bez wakuometrow tz :

odpalam silnik na jednym garze, patrze jakie sa obroty, pozniej robie zamiane i jezeli jest roznica to koryguje to pokretlem od synchra.i efekt ma byc taki zeby silnik na kazdym garze krecil sie z taka sama predkoscia.

wiem ze najlepiej oddac do serwisu ale jak to w zyciu zawsze chodzi o kase.Co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje specjany specyfik pt." Carburator cleaner" firmy.....mniejsza o to, ale lepiej jakiejs znanej. Moim sprawdzonym jest STP.500ml kosztuje ok. 18-20zł

Benzyną nie umyjesz.Predzej nitro, aceton czy cos w tym stylu ale uważaj wtedy na membrany i inne elementy gumowo-plastikowe.Uzyj pędzelka z twardym włosiem i sprężonego powietrza, Dobre do czyszczenia dysz są żyłki wędkarskie.Mają rózne średnice (jak dysze) są dość tanie i nie rozkalibrują dysz.W ekstermalnych sytuacjach możesz użyć miedzianych drucików z przewodu elektrycznego.

Synchro "na oko" nie polecam.Na jednym garze będzie strasznie nim trzęsło, szarpało...szkoda silnika.Synchro V2 nie jest drogie więc nie warto kombinować.Narobisz się a efekt będzie i tak mizerny.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carburator Cleaner świetnie rozpuszcza wszelkie osady, poza tym jeśli jest w aerozolu, to leci pod dość dużym ciśnieniem- jest dobry też do przedmuchiwania dysz - tylko trzeba ją dobrze trzymac! :)

W japońcach nie spotkałem się jeszcze z tak zaprutą dyszą żeby uzywać jakis przetykaczy - raczej odradzam, chyba że cos miękkiego.

Po wyczyszczeniu i założeniu gażników polecam dodatkowo fajny środek, chyba za 25 zeta, cleaner firmy Wynn's. Puszkę 0,33 jak od Coli podłącza sie do wężyka i odpala moto. Po czyms takim znika reszta brudów których nie zauważyliśmy, i rozpuszcza sie reszta osadów, np charakterystyczny rdzawy osad w komorze pływakowej.

Synchronizuj tylko na wakuometrach. Róznice między gażnikami są czasem bardzo subtelne, pół obrotu sruby to juz za duzo, a ustawić masz równe podciśnienie w kolektorach ssących, prędkość obrotowa nie jest tu miarodajna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach japońców mają pracować wszystkie cylindry.

Jeżeli podczas pracy zdejmiesz fajkę ze świecy to grozi uszkodzeniem zapłonu.

O czyszczeniu koledzy już napisali.

Jeżeli chcesz sam podregulować gaźniki aby później bez kłopotu podjechać na kołach do regulacji musisz się zaopatrzyć w lekarski stetoskop i pozbyć się koncówki którą lekarz kładzie Ci na klacie, pozostanie tylko wężyk.

Po zapaleniu silnika wkładasz ten węzyk do gaźnika w okolice przepustnicy i odsłuchujesz jak syczy powietrze ten sam dzwięk musisz mieć na obu gaźnikach. Pamiętaj tylko że to pozwoli Ci dojechać do warsztatu na synchro a nie uwolni Cię całkiem od regulacji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam zadnych specyfikow

to wszystko to badziewie,

ludzion wkrecaja zeby sprzedac

Sprezone powietrze, okolo 3 atmosfery bedzie najlepszym rozwiazaniem

Cleanery kup jesli chcesz kogos dorobic.

Nie kupuj tego

Nitra nie uzywaj jesli so gumowe uszczelki

jesli nie ma nitrem

Bezyna co najwyzej to ekstrakcyjna ale tez gumie szkodzi a slabsza od nitra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam zadnych specyfikow

to wszystko to badziewie,

ludzion wkrecaja zeby sprzedac

Sprezone powietrze, okolo 3 atmosfery bedzie najlepszym rozwiazaniem

Cleanery kup jesli chcesz kogos dorobic.

Nie kupuj tego

 

W myśl tej teori nie kupujmy więc pasty do zębów, proszku do prania, szmponu do włosów, płynu do mycia kibla.....wystarczy sprężone powietrze, tak ze 3 atmosfery. :)

 

Kolego symaptyczny, jak w gaźniku jestosad z benzyny to nawet 10 atmosfer go nie wydmucha.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym składnikiem "Kreta" jest soda kaustyczna która na 100% wejdzie w reakcje z aluminium i popieprzy nieodwracalnie gaźniki, oraz wszystko co jest zrobione ze stopów Zn-Al

Jak chcesz to rób tak w swoim motocyklu ale zmiłuj się i nie polecaj takich głupot bo ktos gotów jest w to uwierzyć :!:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Teedy!

Co sie będziesz męczył z trzema atmosferami??? Zapodaj od razu 8 atm i podłącz jeszcze piaskarkę! Mówię Ci jak świetnie czyści...i nabłyszcza!

A do lakieru najlepszy Cilit- usuwa rdzę i kamień!

A do skrzyni towot i trociny, bo ciszej wtedy chodzi...

Tylko najpierw przetestuj to na swoim moto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje gaźniki wyczyściłem ekstrkcyjną pod ciśniniem, Efekt - jak dla mnie super. Z osadami nie miałem problemu, jkbym miał to pewnie poszukałbym tego cleanera.

Co do kreta, nie praktykowałbym tego przy gaźnikach, w szczególności, że nowe kosztują kilka tysięcy. "Oszczędność" niewilelka, a kupując płyn przeznaczony do takiego czyszczenia wiem, że nic nie uszkodzę.

Lepiej kierować się zasadą: kret do rur, cleaner do carburator'ów :) .

Tak mi się przynajmniej wydaje.

 

Później po złożeniu regulacja organoleptyczna, czyli troche na oko, trochę na ucho i dalej na wakuometry do mechanika (nawet niewiele musiał ustawiać 8) ).

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...