Skocz do zawartości

Suzuki DR125 lub inne 4T


Rekomendowane odpowiedzi

NO faktycznie troche sie zmienilo ale splanowanie glowicy w jawce jest ciezko sprawa, zeby ja obnizyc mozna jedynie dotrzec glowice na cylindrze i zalozyc bez uszczelki. Po spilowaniu powierzchni pod cylindrem takze jak w przypadku planowania zwieksza sie stopien sprezania gdyz jest mniejsza przestrzen miedzy glowica a cylindrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany cylindra w 125 na 200 to nie mam pojęcia. Oba silniki wizualnie są prawie identyczne. Prawie, bo głowica jest inna na pewno, a poza tym gaźnik jest o większej średnicy gardzieli, rura wydechowa także jest grubsza w dwusetce. Wymiana samego cylindra moze okazać się nieopłacalna, bo seryjna TW200 ma 16 koników, a 125 - 12. Jeżeli wymienisz sam cylinder z tłokiem to na pewno silnik nie osiągnie mocy oryginalnej dwusetki z powodu "starej" głowicy i osprzętu. Trzeba pamiętać że fazy rozrządu nie są przypadkowe, ani ustawiane na oko, ale obliczane z uwzględnieniem parametrów reszty silnika i osprzętu.

Skórka za wyprawkę.

 

Natomiast planowanie głowicy w DR125 to pomysł średni. Przeciwwskazań jest kilka:

:arrow: Skąd wiesz o ile trzeba obniżyć głowicę? Zbyt dużo materiału zebrane spowoduje spalanie stukowe podczas pracy z obciążeniem. Ponadto można spowodować spotkanie się tłoka z zaworami podczas tzw. pokrycia zaworów. A wtedy cała robota w błoto, bo silnik będzie znów do rozbiórki zanim da się uruchomić. Nawet jezeli nic się nie pognie, i silnik odpalisz, to pamiętaj że im więcej materiału zostało zdjęte z przylgni głowicy, tym bardziej przestawiasz fazy rozrządu względem parametrów fabrycznych. Bo głowica w której jest wałek rozrządu będzie bliżej wału korbowego. A przecież długość łańcuszka się nie zmienia.

:arrow: Poczytaj wypowiedzi Piotra Dudka na tym forum. Pisał wyraźnie że ważne jest takie modyfikowanie kanałów by przepłuwająca mieszanka i spaliny miały jak najmniejszy opór. Czyli warto pobawić się w korektę kształtu kanałów w głowicy, przez usunięcie progów, ostrych załamań i niedoróbek odlewniczych. Zgranie kanału ssącego z króćcem ssącym, itd.

:arrow: Po stylu wypowiedzi młodych kolegów sądzę że jeszcze sporo wiedzy o mechanice macie przed sobą do wchłonięcia. Jednak gratuluję zapału i optymizmu. Bo ten się nie myli, co nic nie robi.

 

Trzeba zadać sobie pytanie: po jaką cholerę rasować taki sprzęt jak DR125, skoro każda ingerencja w silnik może drastycznie skrócić jego żywotność. Czy nie lepiej zmienić sprzęta na dwusuwa np. DT lub TS? Nauka mechaniki na dwusuwie jest sto razy tańsza, bo mniej części jest do zepsucia.

Ponadto chciałbym zadać koledze któremu DR125 wydaje się za słaby, pytanie:

Czy umiesz jeździć po szutrowych zakrętach kontrolowanymi uslizgami czyli "power slid'em"? Umiesz zawrócić w miejscu wokół leżącej opony, ale nie z miejsca lecz z biegu? Czyli dojeżdżając do opony złożyć maszynę i wykonać nawrotkę o 180 st. bez zatrzymania i na promieniu nie większym niz długość motocykla? Czy umiesz pokonać 10 metrów na jednym kole po gruntowej drodze?

Jeżeli tak to szczerze gratuluję, i namawiam na zmianę maszyny na mocniejszą. To już ten moment gdzie nie ma co sie bawić w rasowanie DR'ki, a lepiej szlifować formę na czymś mocniejszym, np. odetkana DT125.

Jeżeli zaś Kolega nie umie podstawowych elementów jazdy terenowej, to po co mu mocniejszy motocykl? Przecież zrobi sobie krzywdę.

Nie chcę broń Boże ucierać nikomu nosa, ale szczerze mówię że do pewnych rzeczy trzeba po prostu dorosnąć. Do mocniejszego sprzęta trzeba już coś umieć, a do przerabiania silnika trzeba znać jego budowę, terminologię eksploatacyjną i wiele innych zagadnień. Jeden z forumowiczów miał rację: planowanie podstawy cylindra zmienia położenie okien względem tłoka, i jest to zły pomysł. A splanowanie głowicy w Jawce to nie jest problem dla warsztatu. Bo diaksem to faktycznie może być trudno... ;)

Szanowni Koledzy. Cieszę się że macie zapał i pomysły. To bardzo dobrze o Was świadczy. Ale czasem warto realizować te pomysły które będą łatwiejsze i pewniejsze w wykonaniu.

Powodzenia. Kulik. :P

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zadać sobie pytanie: po jaką cholerę rasować taki sprzęt jak DR125, skoro każda ingerencja w silnik może drastycznie skrócić jego żywotność. Czy nie lepiej zmienić sprzęta na dwusuwa np. DT lub TS? Nauka mechaniki na dwusuwie jest sto razy tańsza, bo mniej części jest do zepsucia.

Ponadto chciałbym zadać koledze któremu DR125 wydaje się za słaby, pytanie:

Czy umiesz jeździć po szutrowych zakrętach kontrolowanymi uslizgami czyli "power slid'em"? Umiesz zawrócić w miejscu wokół leżącej opony, ale nie z miejsca lecz z biegu? Czyli dojeżdżając do opony złożyć maszynę i wykonać nawrotkę o 180 st. bez zatrzymania i na promieniu nie większym niz długość motocykla? Czy umiesz pokonać 10 metrów na jednym kole po gruntowej drodze?

Jeżeli tak to szczerze gratuluję, i namawiam na zmianę maszyny na mocniejszą. To już ten moment gdzie nie ma co sie bawić w rasowanie DR'ki, a lepiej szlifować formę na czymś mocniejszym, np. odetkana DT125.

Jeżeli zaś Kolega nie umie podstawowych elementów jazdy terenowej, to po co mu mocniejszy motocykl? Przecież zrobi sobie krzywdę.

Idealny tekst do tematu poczatkujący crosowiec ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz koniecznie chcesz eksperymentować z obniżaniem głowicy to najpierw moze wyjmij uszczelke i złóż na sam silikon. tylko przy wiekszej kompresji musisz użyć paliwa o wyższej liczbie oktanowej w celu uniknięcia spalania stukowego. tak samo jeśli chodzi o eksperymenty z podnoszeniem/opuszczaniem cylindra - np. do mojej husqvarny można kupić uszczelki o różnej grubości i w ten sposób regulować sobie jak jest najlepiej. jak dasz grubszą uszczelke to mocy bedzie wiecej na wysokich obrotach, a jak dasz cieńszą i cylinder sie opusci - moc bedzie na niższych. to sie tyczy tylko silników dwusuwowych bo w czterosuwie po takim "tuningu" w ogóle nie bedzie jazdy.

i zgadzam sie w 100% z Tomkiem K. - najpierw wykorzystaj całą moc swojego motocykla. z reszta jak ci juz zabraknie mocy to tak minimalnie podnoszące moc przeróbki i tak ci nic nie dadzą, wiec konieczna bedzie wymiana motocykla ;)

ja u siebie wypolerowalem kanały ale wcale nie dlatego ze brakuje mi mocy tylko po prostu zrobiłem to przy okazji rozbierania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz koniecznie chcesz eksperymentować z obniżaniem głowicy to najpierw moze wyjmij uszczelke i złóż na sam silikon.

Albo dotrzec glowice na cylindrze bo wychodzi na to samo. Ja tak zrobilem w jawce i powietrza nie puszcza jest wszystko elegancko ;).

Czy umiesz pokonać 10 metrów na jednym kole po gruntowej drodze?

 

10metrow na gumce na TW125 to bardzo trudna sprawa gdyz ten motocykl ciezko idzie z miejsca, ze strzalu na asfalcie. Wszystko zalezy od tego jak jest motocykl wywazony a moc silnika to druga sprawa. Np. Plocho ma takie cos jak Yamaha Maxster 125. Niby ten skuter ma lepszy ciag od wielu skuterow 50cc ale cos takiego jak wheelie (nawet najnizsze podniesienie kola) lub stoppie jest na nim niewykonalne.

 

spalania stukowego

 

Moglby mi ktos wytlumaczyc co dokladnie oznacza spalanie stukowe? NIgdy o tym nie slyszalem a bardzo mnie to interesuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglby mi ktos wytlumaczyc co dokladnie oznacza spalanie stukowe? NIgdy o tym nie slyszalem a bardzo mnie to interesuje...

Spalanie stukowe inaczej niejednorodne spalanie mieszanki spowodowane jest samozapłonem mieszanki i w efekcie zderzaniem sie frontów plomieni.

a samozapłon może być spowodowany wzrostem temperatury i ciśnienia mieszanki. a jak obnizysz glowice to cisnienie zdecydowanie ci wzrasta wiec musisz uzyc benzyny o wyzszej liczbie oktanowej albo dolewac różne dodatki. samozapłon może też występować jak osadzi ci sie zbyt dużo nagaru na głowicy i denku tłoka. wtedy ten nagar sie rozgrzewa i od niego zapala sie benzyna.

żeby zapobiec spalaniu stukowemu możesz tez spróbowac opóźnic zapłon ale moga sie troche pogorszyć osiągi silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10m na jednym na DR125 jest raczej nie wykonalne, wyrwac na starcie na asfalcie na jedno to spoko, tylko trzeba uwazac zeby na plecy nie poleciec bo da sie to jedynie zrobic strzelajac ze sprzegla

nawracanie caly czas trenuje, pocwicze z opona bo z takim czyms jeszce nie probowalem, wchodzenie w zakret w poslizgu.... w lesie jest z tym ciezko bo taki poslizg oznacza to ze mozesz wyleciec bardziej z zakretu niz planowales i wyladowac na drzewie (pomijaj korzenie ktore sa na drodze), ale kolega mowil o szutrowej, szutrowej to bym musial poszukac na pobliskim poligonie.

i mam tez takie pytanie do kolegi ktory zdal te pytania, jezdziles kiedys na DR125?

 

co do planowania glowicy, bym ja skrocil max o 1mm, o zawory to sie raczej bym nie martwil bo przestrzen jest duza w porownaniu do diesla

 

 

ma kolega jeszcze jakies pomysly na trenowanie swoich umiejetnosci

bo ten pomysl z opona byl dobry, zrobilbym sobie z kumplami taki placyk do trenowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do planowania glowicy, bym ja skrocil max o 1mm, o zawory to sie raczej bym nie martwil bo przestrzen jest duza

mozesz splanowac nawet tak zeby zawory uderzały o tłok, ale bedziesz musial wtedy wycinac wgłębienia w tłoku zeby własnie uniknąć uderzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzenie w zakret w poslizgu.... w lesie jest z tym ciezko bo taki poslizg oznacza to ze mozesz wyleciec bardziej z zakretu niz planowales i wyladowac na drzewie

Absolutnie sie z tym nie zgadzam. Mi sie wydaje ze bokami po lesie lata kazdy (ja i moi kumpla wszyscy). Bardzo przyjemna sprawa, po prostu staraj sie mijac korzenie a jak nawet na jakis trafisz to nic sie nie stanie (ja jeszcze zyje ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staraj sie mijac korzenie a jak nawet na jakis trafisz to nic sie nie stanie (ja jeszcze zyje )

 

Czasem sie moze stac :twisted: :P ;)

 

A wracajac do tej nawrotki przy oponie.. Z jaka predkoscia trzeba jechac ?? ?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10m na jednym na DR125 jest raczej nie wykonalne,

Jest jak najbardziej wykonalne. TYle to Dt i mtx 80 pojedziesz a tym bardziej DR 125 które jest 4t.

wchodzenie w zakret w poslizgu.... w lesie jest z tym ciezko bo taki poslizg oznacza to ze mozesz wyleciec bardziej z zakretu niz planowales i wyladowac na drzewie

Dlatego trzeba cwiczyć, ćwiczyc i jeszcze raz ćwiczyć aż bedzie ci to za każdym razem dobrze wychodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak najbardziej wykonalne. TYle to Dt i mtx 80 pojedziesz a tym bardziej DR 125 które jest 4t.  

Moje odczucia sa odwrotne ;). Kumpla Tw-tka 125 nie chce stawac na kolo (chyba ze z miejsca na asfalcie) natomiast Ts-ka 70 z dwojki z gazu bardzo chetnie. Moj kumpel juz sie tak wycfanil ze na Ts-ce, caly czas siedzac, stawiajac na gume z gazu przejezdza ze 20metrow w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak najbardziej wykonalne. TYle to Dt i mtx 80 pojedziesz a tym bardziej DR 125 które jest 4t.  

Moje odczucia sa odwrotne ;). Kumpla Tw-tka 125 nie chce stawac na kolo (chyba ze z miejsca na asfalcie) natomiast Ts-ka 70 z dwojki z gazu bardzo chetnie. Moj kumpel juz sie tak wycfanil ze na Ts-ce, caly czas siedzac, stawiajac na gume z gazu przejezdza ze 20metrow w terenie.

TW cięzko idzie bo tak jest zbudowana ale DR idzie leciutko.

Zobaczcie jak stawiają niemcy DRke http://www.dr125.de/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...