Arthur194 Opublikowano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Witam ponownie. Udało mi się przypadkowo rozwiązać ten problem. Po pierwsze zacząłem mierzyć napięcie ładowania przy odpalonym silniku bez świateł i było w miarę ok, natomiast po włączeniu świateł ledwo co dochodziło do 12,5 V, czyli akumulator musiał się rozładowywać. Napięcie przemienne też było ok z alternatora. Ale pomyślałem że cały ten schemat dotyczy instalacji w takiej wersji ,jak wyjechała z fabryki. A w moim XX zainstalowałem sobie alarm. Po odłączeniu alarmu wszystko wróciło do normy, ładowanie jest na poziomie ok 14 V,a przy większych obrotach ok 14,5 V. Przy włączonych światłach na wolnych obrotach spada najniżej do 13,5 V, ale po odkręceniu lekko manetki pokazuje normalne napięcie 14,5 V. No i teraz wszystkie światła i kontrolki świecą raźniej jak jest motor odpalony. Tak więc ten cholerny alarm był winien. Nie wiadomo dlaczego, bo kiedy sobie stał na załączonym alarmie nic się nie rozładowało. Najważniejsze że wszystko już jest sprawne. A akumulator wyjątkowo długo już pracuje i nawet po długim staniu na mrozie bez wyciągania go motor odpalił na tknięcie. Jest to jak do tej pory najdłuższy żywot akumulatora, z jakimi miałem do czynienia. Teraz równo kończy 8 latek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Adam M: czyli co taki umierajacy akumulator jest niebezpieczny dla instalacji? U mnie za wysokie wskazanie pojawia sie czasami po porannym odpaleniu, gdy czuje, ze aku slabo juz kreci. Mam podlaczony maly panel elektroniczny (m.in z zegarem i termometrem) wiec wskazania mam na bierzaco. Zazwyczaj aku w przy wlaczonych postojowkach pokazuje 11,5 - 11,7V. Tak akumulator to rodzaj amortyzatora dla instalacji i powinien byc zawsze w dobrym stanie.Mozliwe ze twoj jest juz troche zasiarczony.W archiwum jest watek o doprowadzeniu takiego akumulatora do kultury - poszukaj. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Czytalem i juz go "reanimowalem" zima. Przez cala zime utrzymywalem go pelnego. Mimo to, dzis po dluzszej jezdzie miernik wskazywal 11,5V (przy wlaczonych kontrolkach kokpitu - bo tak mam podlaczony panel). Podlaczenie prostownika tez nic nie dawalo - doslownie po 30s pokazywal, ze aku jest pelny... Wyglada wiec, ze trzeba sobie poszukac nowego aku. Ciekawe tylko, ze rozrusznik kreci w miare lekko, a moto zapala za dotknieciem??? Czy po wiosennych problemach z odpaleniem i kilkukrotnym rozladowaniu aku do zera wypadaloby powtorzyc "reanimacje"? Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozztom Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Witam, w mojej Vfrce przy włączonych światłach napięcie spada aż do 11v, przy 5ts juz jest kolo 14v , ale martwi mnie to niskie napiecie na wolnych obrotach :cry: Czyzby to wina regulatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Czyzby to wina regulatora?jest to wina raczej akumulatora regulator dziala tak' date=' ze jest zrodlem napiecia w przypadku gdy jego napiecie jest wyzsze niz akumulatora. jezeli przy niskich obrotach zalozmy regler daje tylko ciut wyzsze napiecie niz aku, to swiatla swieca z aku. jezeli aku jest do dupy, to wraz z przylozeniem obciazenia napiecie na klemach spada np. do 11V. a mala wydajnosc ukladu ladowania moto przy niskich obrotach sprawia, ze tego napiecia Ci nie podwyzszy, bo za duzy pobor pradu jest z aku. zrob pomiar bez wlaczonych swiatel. pamietaj: uklad ladowania [b']zawsze [/b]daje energie do aku, w druga strone sie nie da. mozesz nawet wlaczyc swiatla bez wlaczonego silnika i tez posprawdzac napiecie. pewnie bedzie nizsze jeszcze niz te 11V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozztom Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 nie moge dzis sprawdzic ;) ale co do akumulatora to wątpie bo kupilem nowy miesiac temu myśląc że to jego wina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 nie moge dzis sprawdzic ale co do akumulatora to wątpie bo kupilem nowy miesiac temu myśląc że to jego wina.marcinCBR tez mial nowy aku. jak sie okazalo w trasie panowie z firmy M. w gdansku, gdzie nabyl aku, zapomnieli go zalac, a jezdzil chyba ze 2 tygodnie i bylo ok 8O :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.