KubaMart Opublikowano 21 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2005 witam mam junaka orginala w 95% i mam gaznik pegaza i chcialbym zmienic na jakis inny prosty ,wmiare tani i zeby byc z niego zadowolony. mam gaznik od MZ ES/2 250 czy ktos na takim jezdzi?? mam prosbe do fachowcow co maja inne gazinki niz orginalny o podzielenie sie swoimi doznaniami z innymi gaznikami dzeki i pozdrawaim :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2005 może zadma głupie pytanie ale czy gaxnik w es miał już centralną komore pływakową :oops: no i czym iał mocowanie takie ja gaźniki w ts i etz :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 Pegaz, jezeli rzeczywiscie od Junaka i w dobrym stanie jest najlepszym do tego Junaka gaznikiem.Bazowany na Amal Monoblock, tylko lepiej zrobiony bo ma mozliwosc ustawienia poziomu paliwa jest prosty i skuteczny.Gaznik do MZ jest gaznikiem przystosowanym do dwusuwa, ma inne nastawy i nie wiem dlaczego sobie wyobrazasz ze bedzie pasowal do Junaka.Takie rzeczy jak rozmiary dysz, stozek iglicy, ksztalt rozpylacza beda zupelnie inne niz w Pegazie.Poza tym, wzwiazku z tym ze kupiles Junaka proponuje zapisac sie do grupy internetowej Dziki Junak - Miss Diva moze ci powiedziec jak.Tam znajdziesz najwiecej informacji na temat tego motocykla. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 Adoptowałem gaźniki do dniepra z MZ 250 typ 30N2-5 i kosztowało mnie to trochę czasu i nerwów.Dysze musiałem dobrać eksperymentalnie co bez hamowni i analizatora spalin wcale nie jest rzeczą łatwą i wymaga dużego doświadczenia.A poza tym da się kupić całkiem nowe gaźniki pegaz w cenie około 120 zł. Co prawda sa to gaźniki GM26 U III stosowane w WSK 175 i trzeba wymienić dysze główna, ale jest to chyba najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 22 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 co do gaznika pegaza to mam zastrzezeniabo caly czas z nigo cieknie i tzrba go przelewac po 15 przerwie w pracy silnika zeby go znow odpalic ja niezanm sie na gazinkach zbytnio i natych wartosciach ale koledzy jezdza na nowych gaznikach z jawy i sobie chwala a ja myslalem zalozyc od mz bo mam taki w dobrym stanie w domu no ale Spece jak mowia ze niebedzie to sie chyba poslucham i zrezygnuje z mz i moze zaloze od jawy dzeki za odpowiedz pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2005 Pipcyk, oprocz zmiany dyszy glownej trzeba tam zmienic `usmiech` - czyli niestety przepustnice, ktorej podciecie jest inne niz w Junaku.Nie pamietam juz czy za duze, czy za male ale na liscie Dziki Junak to wiedza. Ten `usmiech` odpowiada za prace silnika w zakresie obrotow 1/8 do 1/4 otwarcia przepustnicy i niedobry powoduje dlawienie sie silnika przy przejsciu z wolnych wyzej.Kuba Mart - nowy Pegaz nie ma powodu cieknac, a przelewanie gaznika przy odpale to normalna procedura w weteranie.Nie zapominaj ze kupiles weterana, a ta `moc w legendzie zamknieta` to srednio jakies 12 - 13KM. Jezeli wydaje ci sie ze kupiles motocykl do jazdy to sie grubo mylisz i powinienes natychmiast go sprzedac a pieniadze wydac na MZ czy Jawe. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Nie zapominaj ze kupiles weterana, a ta `moc w legendzie zamknieta` to srednio jakies 12 - 13KM. Adamie, ale Janki maja okolo 18KM podawane przez fabryke, wiec raczej rzeczywista moc nie jest az tak niska. Swoja droga ze Janki wychodzace z fabryki mialy wachania w mocy (16-20KM), ale ja stawiam ze statystyczny Janek moc na kole powinien miec okolo 17 KM (oczywiscie M-10).No chyba ze ja zle rozumuje, to mnie skorygujcie. :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Bardzo zle rozumujesz.Zaden Junak wychodzacy z fabryki nie mial mocy wiekszej od 16 KM - to co podawala fabryka to byl czysty marketing.Poza tym jest to moc mierzona z silnika, na tylnym kole bylo tego 20% mniej.Po latach zuzycia i kiepskich remontow 10 KM na kole to jest prawdopodobnie max co od Junaka mozna wymagac.Wymika to glownie z malego stopnia sprezania, obnizonego jeszcze przez sfrezowane gniazda zaworowe, kiepskie wykonanie kanalow glowicy i zjechane krzywki rozrzadu.Zreszta wystarczy pojechac na hamownie i sprawdzic :clap:))Takim domowym sposobem jest sprawdzenie na stoperze jak dlugo zabiera Junakowi dojscie do setki - wiele egzemplarzy i tak nie moze tego osiagnac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Po latach zuzycia i kiepskich remontow 10 KM na kole to jest prawdopodobnie max co od Junaka mozna wymagac.Wymika to glownie z malego stopnia sprezania, obnizonego jeszcze przez sfrezowane gniazda zaworowe, kiepskie wykonanie kanalow glowicy i zjechane krzywki rozrzadu.Zreszta wystarczy pojechac na hamownie i sprawdzic :clap:))Ja silnik skladam na nowych podzespolach (ze starej produkcji wiekrzosc). Nowe gniazda, zawory, tarcze sprzeglowe i wogule, wiekrzosc silnika jest nowa. Bardzo jestem ciekaw ile bedzie mial mocy i chetnie bym to sprawdzil, ale wizyta na hamowni to droga zabawa. :DTakim domowym sposobem jest sprawdzenie na stoperze jak dlugo zabiera Junakowi dojscie do setki - wiele egzemplarzy i tak nie moze tego osiagnac.Jak zloze to sprobuje go. :DDzieki za naswietlenie problemu. :DPozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 nie wiem Adamie, co znaczy motocykl do jazdy... ile kilometrow rocznie wchodzi w gre, ale moj brat piescil junaka m10 3 lata i 2 zimy non stop i teraz sobie 3 sezon z rzedu jezdzi bez awaryjnie orbiac przez 3 miechy w roku okolo 3-5 tysiecy km :( jak dla mnie to wystarczy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 przepraszam, sprostuje... do 3 tysiecy... ale i tak chyba jest ok :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Kuba, co do gaznika - zalozylem gaznik od CZ 350 - pasuje idealnie do mocowania Junaka bez zadnych kombinacji. Jezdzilem na tym tydzien i powiem tak - pali od pierwszego kopa (ale wczesniej 3 razy kop bez zaplonu), jakie ma spalanie nie wiem, ale moto ma wolne obroty, elegancko sie wkreca na wysokie obroty, walilem nim 80 km/h (szybciej nie jezdze - uwazam ze nie ma sensu - nigdzie sie nie spiesze na moto :())) - jedyny minus - okopcona swieca - albo potrzebuje jeszcze regulacji - bo przeprowadzilem ja na szybciocha zeby pojezdzic - albo poziom paliwa jest nie odpowiedni - ale tego w tym gazniku juz nie da rady chyba znienic... Pozostaje jeszcze pobawic sie poziomem iglicy. SZCZERZE POLECAM TEN GAZNICZEK :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.