Skocz do zawartości

Jak wymienić top end na wale kawasaki klr 250 89r


teedy6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o stopę korbowodu, to trzeba oddać do speca który robi to zawodowo. Jednak trzeba pamietać że Kawasaki to nie WFM, i wymienia się komplet: korbowód, sworzeń, czop. Wymiana samych rolek (tak potrafią niektórzy "fachowcy") zemści się jeżeli otwór w stopie korby i czop są choć trochę owalne. Wytaczanie owalu na nadwymiar jest niewłaściwe, bo wtedy zdejmujemy cienką warstwę utwardzoną po której biegają rolki. A przy obrotach jakie osiąga Twój motocykl, takie oszczędzanie grozi wybuchem.

Ponadto ważne jest właściwe wycentrowanie wału w kłach, pod czujnikiem zegarowym, żeby silnik po remoncie osiągnął przyzwoity przebieg. Wał niewycentrowany ma większe drgania, rozwala łożyska główne i korbowe.

 

Podsumowując: korbowód z łożyskiem i czopem trzeba kupić i już. Pozostaje kwestia warsztatu obróbki silników, który tego nie spier***li.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tego nie wie, ile silnik jeszcze przejedzie do wybuchu. Wyczuwalny luz i pukanie są wystarczającym powodem by silnik rozpołowić i zweryfikować wszystkie części. Czyli kroi się remont.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno jak odpalilem go to chodzil prawie jak nowka, moze naprawde cos z tym lancuszkiem rozrzadu ale nie chce mi sie wierzys rzeby od lancuszka rozrzadu cos stukalo, tlok i zawory nienaruszone,dodaje ze strzelil w tlumnik pare razy ale zimny byl,wiecej nie odpalalem,rozebralem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wyczuwalny luz na wale to raczej jest już jego koniec ( tyle że lepiej żeby to ocenił jakis fachowiec na miejscu).

To przykre ale przy cenach części oryginalnych nie opłaca się przeprowadzać remontu.

Często taniej jest kupić cały używany silnik w dobrym stanie niż remontować.

A jeżeli wał ma luzy , to na pewno nie tylko on będzie do wymiany, do tego dolicz koszt robocizny i robi się z tego Bajońska sumka niejednokrotnie przekraczająca wartość całego motocykla.

Np korbowód kompletny ( łożyska, sworzeń tłokowy i czop wału ) do Suzuki DR big kosztuje około 1200 zł o tego dojdzie ze 300 zł za wymianę korbowodu i centrowanie łożyska na wale także na pewno – około 200-300 zł, koszt rozebrania całego silnika ( to już zależy ile weźmie fachowiec) koszty uszczelek które musisz wymienić – pod głowice –koło 100 zł pod cylinder koło 70-80 reszty nie liczę, a na pewno cos jeszcze wyskoczy przy okazji.

Więc tak na początek trzeba wyskoczyć z 2300-2500 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kosztow robocizny nie licze,bo juz teraz taki silnik rozbieram na czesci pierwsze i skladam bez rzadnej ksiazki czy jakis pie**ol,bo tam nic nie ma poza tym ze jakis rozrzad,zawory i wyrownowazenie,co sie z katalogu na znaki ustawia.

 

Jeszcze tak w kwestii formalnej to o czym mowicie to nie jest top, ale raczej bottom

 

To jest top end nazwane przez kawasaki w dokumentacji. Wiec jesli oni to tak nazwali to to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do cykania jak nowka to skoro masz wy**bany wal to nie jest nowka,pojezdzisz troche ostrzej i lozysko stopy korbowodu rozsypie ci sie po calym silniku albo zatrzyma ci sie w cholere,

Uzywany wal kupisz za grosze jasli znajdziesz,a za pare tyskow jak mowisz to nowy chyba chcesz kupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe gdzie ten wal czy silnik kupie

I dodaje jako fachowiec ze luz na wale jest wyczuwalny

i dodam jeszcze ze napewno co niektory jezdzi z wyjeba..... lozysku na korbowod-tlok co jes o wiele gorsze i przenoszone sa wieksze obciazenia na sciskanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...