Skocz do zawartości

Lepiej zapobiegać niż leczyć. Czy ja aby nie przesadzam?


Avalon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zadne argumenty na sile - mowilem po prostu o rzeczach z ktorymi mialem klopoty. Moze roznica w spojrzeniu na to wynika stad ze ja sie glownie zajmuje stara japonia :())

A teraz zaczelo ciagnac mnie jeszcze do starych anglikow i mysle o zakupie BSA A65:)))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie widzisz ironii w tym pytaniu?

no jak mi Bóg miły - nie widzę.

 

Nie mów mi że przegrzany płyn hamulcowy cofnięty po zmianie klocków do zbiorniczka i przewodów jest dobry' date=' bo ma np. mniej niż dwa lata (a jak odkęcisz wczesniej odpowietrznik' date=' by nie cofał się do układu, to i tak trzeba odpowietrzyć, robisz to starym płynem?)[/quote'']

a ile razy płyn przegrzałeś? nie wiem - może ja jeżdżę jak pedał, ale nie widziałem różnic przed i po zmianie.

wymieniłem, bo był "kawowy" i minęło 2 lata.

 

Ja wymieniam płyn w swoim motocyklu i klientów przy każdej wymianie klocków i jakoś nikt do mnie nie miał o to pretensji' date=' wręcz odworotnie.[/quote']

ja nie wiem, na ile mi w 9ce starczą klocki - ale myślę, że ok. 2 lat. kupiłem w wakacje. a płyn wymieniłem zaraz potem drugi raz, bo na zimę zmieniałem przewody na stalowy oplot - oczywiście zalałem nowym ;).

 

Dodam' date=' że robię to w cenie wymiany klocków, więc nie wmówisz mi chęci nabjania kasy :twisted:.[/quote']

a czy takie odniosłeś wrażenie?

ja większość rzeczy robię samemu, więc mnie to grzeje, czy i za ile wymieniasz ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn sprawdzam przy pomocy urządzenia badającego zawartość wody. Zmieniam przy każdych klockach dlatego, że z doświadczenia widzę, że miernik też to zaleca (najczęsćiej świeci się pomarańczowa lampka, dająca do zrozumienia że należy to zrobić w ciągu pół roku - tylko po co wtedy to odkładać, skoro można zrobić wcześniej i mieć większy spokój). Ale sama woda to nie wszystko - w czasie intensywnej pracy pompy czy tłoczków chcąc nie chcąc robią sie zanieczyszczenia stałe, np. drobne opiłki - lepiej to wylać, niż pozwalać by co raz mocniej szlifowały powierzchnię. Taka prawda - wyciana się nie tylko uszczelka ale i obudowa (właśnie dlatego nie zawze skutkuje wymiana samych oringów , jest to szczególnie widoczne w hydraulicznym sprzegle).

Zresztą nie o to się poróżniliśmy, tylko śruby 8) - tak jak pisałem, to naprawdę nie problem, zawsze można założyć nowe. Możesz mnie nazwać nadgorliwym, nie obrazi mnie to w tym kontekście ;).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam przy każdych klockach dlatego' date=' że z doświadczenia widzę, że miernik też to zaleca (najczęsćiej świeci się pomarańczowa lampka, dająca do zrozumienia że należy to zrobić w ciągu pół roku - tylko po co wtedy to odkładać, skoro można zrobić wcześniej i mieć większy spokój).[/quote']

no tak, tylko zobacz - takie zmiany o pół/rok wcześniej się propagują ;),

ale co tam - jeśli lubisz, lub ktoś lubi, to niech wymienia - jego moto.

ja tam i tak mam plastikowy kapsel, więc mi się śruby nie "zużywają" ;).

a w ogóle, to zobacz od czego to się zaczęło - komuś się nudzi, to płyn wymienia.

dla mnie to bez sensu - jak jest lato, to lepiej w tym czasie pójść pojeździć.

jak jest zima, to można sobie pójść do salonu i kupić jakąś pierdółkę dla moto lub dla siebie - myślę, że to będzie dla moto zdrowsze ;).

no - i nie zapomnaj, że zawsze można "niechcący" zerwać gwint, zgubić śrubki, nakrętk, czy zachlapać płynem jakieś malowane powierzchnie.

 

pamiętam jak Mańkowi7 wymieniałem klocki i płyn jak pierwszy raz jechali grupą do Rumunii. Po powrocie klocków było już niewiele a płyn był czarny. No comments.

a ja bym to właśnie skomentował.

należy się zastanowić, czemu tak się stało - bo to nie jest normalna sytuacja!

jak dla mnie, to w układzie musi być jakaś nieszczelność, albo zalane toto było jakimś chu**wym płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelności nie było a płyn był nówka DOT4 tyle tylko że motocykl było intensywnie używany.Miał na pokładzie dwie osoby i bagaż.

bez jaj.

też dużo jeszcze obładowany sakwami, tankbagiem i z dziewczyną z tyłu.

i nigdy nie żałuję ani gazu, ani hamulców.

nie wierzę, żeby podczas turystycznego wypadu "zajechać" na amen płyn hamulcowy.

i to DOT4. jakby to jeszcze 5.1 był, to od biedy bym zrozumiał.

ale w tej sytuacji, to na bank jakaś wada układu hamulcowego, a nie od normalnej eksploatacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

i to DOT4. jakby to jeszcze 5.1 był' date=' to od biedy bym zrozumiał.

...[/quote']

A to ciekawy punkt widzenia! Przeciez 5.1 ma wyzsza temperature wrzenia od DOT 4!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie!

nie bez przyczyny masz osobno DOT 5.1' date=' oraz [b']DOT 5.1 Extra Long-Life Version[/b]...

tak w ogóle, to jakiś przekręt - bo reszta producentów twierdzi, żeby wymieniać DOT4 co 2 lata, a DOT5.1 co pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no właśnie!

nie bez przyczyny masz osobno DOT 5.1' date=' oraz [b']DOT 5.1 Extra Long-Life Version[/b]...

tak w ogóle, to jakiś przekręt - bo reszta producentów twierdzi, żeby wymieniać DOT4 co 2 lata, a DOT5.1 co pół roku.

A doczytales sie tam moze ze dla DOT 4 dlugosc zycia to 24 miesiace, dla DOT 5.1 to 5 lat a dla DOT 5.1 Extra Long-life to 10 lat :!: :?:

i przestan robic z siebie chodzaca encyklopedie, bo Twoj styl wypowiedzi mnie drazni.

Jacy producenci? fakty poprosze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A doczytales sie tam moze ze dla DOT 4 dlugosc zycia to 24 miesiace' date=' dla DOT 5.1 to 5 lat a dla DOT 5.1 Extra Long-life to 10 lat :!: :?: [/quote']

no dobrze - tylko zobacz, jaka jest moja teza - że nie ma sensu wymieniać płynu codziennie, bo spokojnie co 2 lata jest wystarczająco. po czym kilka osób mi tłumaczy, że w tydzień/miesiąc cały płyn był brudny i gęsty i to na pewno tak sam sie siebie (z przepracowania).

 

przestan robic z siebie chodzaca encyklopedie' date=' bo Twoj styl wypowiedzi mnie drazni.[/quote']

przepraszam.

dla odstresowania polecam TVN Style.

fajny kanał - w sam raz dla ciebie :D.

 

Jacy producenci? fakty poprosze!

http://www.motul.com/uk/produits/index.html

teraz już ciężko znaleźć zwykły DOT5.1

nawet Motul zaczął robić LONG-LIFE?

czemu? skoro i tak zwykły DOT 5.1 wg. twojej strony jest o wiele "wytrzymalszy" niż DOT 4 - w tej sytuacji nikt by DOT4 nie kupił, bo po pierwsze ma niższą temperaturę wrzenia, po drugie krótszy okres między wymianami.

przeoczyłem powstanie DOT5.1 LONG-LIFE - przyznaję się do błędu ;),

ale powstał on dlatego, że DOT5.1 mimo wyśrubowanej temperatury wrzenia miał bardzo krótką żywotność - a wymiana płynu co pół roku była upierdliwa - i nie każdemu było w smak wymieniać co pół roku olej by zyskać 80 stopni więcej temperatury wrzenia.

teraz jak widzę płyny DOT 5.1 żyją spokojnie 2 lata, więc sam przy następnej wymianie zmienie na niego ;). to mój zysk z tej dyskusji - bo na jesień wymieniałem płyn i wlałem DOT4, nie mając pojęcia o DOT 5.1 Long-Life ;).

na tym bym skończył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dla odstresowania polecam TVN Style.

fajny kanał - w sam raz dla ciebie .

Telewizorni nie ogladam, dzis sie odstresowuje na rolkach ;). BTW dzieki za troske ;)

Sam niedawno kupowalem Motula 5.1( DOT 4 w ogole nie mieli w sklepie) i jak bede w domu to zaleje nim sprzeta i sprawdze w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...