Skocz do zawartości

Romet Pony Tuning


piasektt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uwielbiam te twoje pseudomądre posty "zwiększenie osiągów z 60 do 72 km/h" hehehehe

 

wiesz greedo moze ci sie wydaje ze postradales rozumy, a zreszta znowu dowodzisz swojego braku myslenia bo jakbys nie wiedzial to wyduszenie z simsona 12km/h wiecej bez znacznego zmniejszenia zywotnosci simka to nie jest tak prosto jak ci sie wydaje.

przejechalem na nim 15 000 i jedyne co zrobilem w simelu ( od razu po kupnie to wymiana cylindra tloka i lozysk na wale ) .

 

greedo mam dla ciebie wyzwanie jak zes taki twardy...

z tego co wiem robiles remont ... jezeli zdolasz zwiekszyc o 20 % Vmax twojej MZ i zrobisz na niej 15 000 bez remontu to stawiam ci kontener browarow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem szczylem i chciałbym się dzięki temu nauczyć coś o budowie silnika, a dzięki temu poprawie osiągi, co da mi większą radość z jazdy

Jesli tak to zaplanuj sobie dokladnie rozlozenie silnika, dokladne jego przegladniecie i ew. poprawki + poprawe niedoskonalosci fabrycznych.

Ma to te zalety, ze silnik bedzie Ci ladnie chodzil, nauczysz sie jego budowy a przedewszystkim go nei rozwalisz :)

Dadam tylko, ze usuniecie wad fabrycznych nie jest takie proste jak sie wydaje - pisal o tym kiedys guru Salek.

 

No wreszcie jakieś konkrety :) A jak jest wada tego silnika i jak go usprawnić ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tylko ze usuniecie niedorobek fabrycznych(np. zawirowan przeplywu w ukladzie dolotowym) teoretycznie powinno pomoc. Ja usunalem te niedorobki w obydwu etkach ktore mialem-efekt byl praktycznie niewidoczny. Duzo wiecej daje dobra regulacja silnika,niz usprawnianie go. Po prostu te silniki tak byly budowane i tyle. Ale jak chcesz sie bawic-to rob to! Na pewno wyjdzie o Tobie na dobre, przynajmniej bedziesz umial silnik wrzucic w rame :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam te twoje pseudomądre posty "zwiększenie osiągów z 60 do 72 km/h" hehehehe

 

wiesz greedo moze ci sie wydaje ze postradales rozumy, a zreszta znowu dowodzisz swojego braku myslenia bo jakbys nie wiedzial to wyduszenie z simsona 12km/h wiecej bez znacznego zmniejszenia zywotnosci simka to nie jest tak prosto jak ci sie wydaje.

przejechalem na nim 15 000 i jedyne co zrobilem w simelu ( od razu po kupnie to wymiana cylindra tloka i lozysk na wale ) .

 

greedo mam dla ciebie wyzwanie jak zes taki twardy...

z tego co wiem robiles remont ... jezeli zdolasz zwiekszyc o 20 % Vmax twojej MZ i zrobisz na niej 15 000 bez remontu to stawiam ci kontener browarow...

 

Ale ja sie wcale nie uwazam za tuninkofca :lol: Mi wystarczy zeby MZ przejezdzila ze 20 tys bez wiekszych napraw i tyle, a 110 jakie jechala przed remontem mi również wystarczy bo ja tyle cały czas nie jeżdże. I nie bede w niej robił ŻADNEGO wiejskiego tuningu bo myśle ze słusznie uwazam kontstruktorów tego motocykla za mądrzejszych od ciebie, mnie i innych użytkowników. Wg mnie jeśli to projektowali to dobrali optymalnie żywotność silnika do jego osiągów i nie zamierzam poprawiać inżynierów z IFA

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarczy zeby MZ przejezdzila ze 20 tys bez wiekszych napraw i tyle, a 110 jakie jechala przed remontem mi również wystarczy bo ja tyle cały czas nie jeżdże

 

moja teraz leci 120 ( szerszy kapec ) ale nie w tym rzecz- ja nigdy prawie 100 nie przekraczam ale 80-90 jezdze w kolko i nie wyobrazam sobie jezdzic 40/h.

teraz troche chcialbym przemowic do Twojej wyobrazni.

gdybym ci teraz dal komarka i kazal przez rok na nim jezdzic to napewno cholera by cie wziela i bylbys gotow zrobic wszystko aby jezdzic troche szybciej tym sprzetem.

i nie mow mi ze dostosowal bys sie do 40 km/h bo w to nie uwierze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarczy zeby MZ przejezdzila ze 20 tys bez wiekszych napraw i tyle, a 110 jakie jechala przed remontem mi również wystarczy bo ja tyle cały czas nie jeżdże

 

moja teraz leci 120 ( szerszy kapec ) ale nie w tym rzecz- ja nigdy prawie 100 nie przekraczam ale 80-90 jezdze w kolko i nie wyobrazam sobie jezdzic 40/h.

teraz troche chcialbym przemowic do Twojej wyobrazni.

gdybym ci teraz dal komarka i kazal przez rok na nim jezdzic to napewno cholera by cie wziela i bylbys gotow zrobic wszystko aby jezdzic troche szybciej tym sprzetem.

i nie mow mi ze dostosowal bys sie do 40 km/h bo w to nie uwierze...

 

No to masz cisny umysłek skoro sobie tego nie wyobrażasz bo na komarze jezdzilem przez pół roku wlasnie 40. I wiesz co? Wcale mi to nie przeszkadzało

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO NIE A TEN ZNOWU SWOJE !!

greedo czytaj uwaznie posty a dopiero pozniej odpowiadaj . tez mialem komara i bylo OK ale tam jest napisane ~...

gdybym ci teraz dal komarka i kazal przez rok na nim jezdzic to napewno cholera by cie wziela i bylbys gotow zrobic wszystko aby jezdzic troche szybciej tym sprzetem.  

 

wlasnie tak znajduje sie tam slowo TERAZ jakbys dalej nie widzial .

ciekawe cy bys byl taki kontent .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmmmmm

szczerze mówiąc, to podpisuje się pod m16 i greedem, nie jestem też 'mechaniorem', ale umiałem mojego rometa nie spartaczyć, wiedziałem czego nie umiem.

 

co do 'tuningu' - z własnego doświadczenia wiem, iż dopieszczenie takiej maszynki naprawde wiele daje, dokładnie wyreguluj zapłon i przerywacz, posprawdzaj elementy na których mogłoby by trzeć, być opory (łozyska kół itp), pozmieniaj łozyska w silniku, a gwarantuje ci iż poczujesz róznice, a do tego raczej nie będziesz musiał się bać nagłej awarii.

 

Z tego sprzęta nie wyciśniesz wiecej....to popierdywanie ma swój urok...

 

P.S.

 

dostane fuche na kazaniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja pomyślałem o następujących ulepszeniach (przeróbkach)

 

-Z tyłu zmiana zębatki na większą.

-Wymiana tarcz sprzęgłowych na nowe.

-Dopieszczenie gaźnika wymiana uszczelek ....

-Dobrze naciągnąć łańcuch żeby nie był za luźny

-O porządnym wyczyszczeniu i przesmarowaniu silnika

-I o przeróbkach w samym silniku ale jeszcze nie wiem jakie alę mam nadzieję że w artykułach T Sałka znajdę odpowiedzi ta te nurtujące pytanie

 

Słyszałem też taki patent

 

Wierzch tłoka wyszlifować cztery wgłębienia pilnikiem okrągłym, a to ma odciążyć tłok. Co o tym myślicie ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO NIE A TEN ZNOWU SWOJE !!

greedo czytaj uwaznie posty a dopiero pozniej odpowiadaj . tez mialem komara i bylo OK ale tam jest napisane ~...

gdybym ci teraz dal komarka i kazal przez rok na nim jezdzic to napewno cholera by cie wziela i bylbys gotow zrobic wszystko aby jezdzic troche szybciej tym sprzetem.  

 

wlasnie tak znajduje sie tam slowo TERAZ jakbys dalej nie widzial .

ciekawe cy bys byl taki kontent .

 

Belzebuku, ale ja Komara mialem równolegle z MZ... i na prawde mi jazna na maszynce ktora wyciaga 40 czy 50 sprawia przyjemnosc. I nie lubie wiejskich tuninkóf motorynek i innych demoludowych motorowerów dlatego ze tym sie wiecej nie jezdzi niz bylo przewidziane.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh to mnie zlinczujecie :-)

od razu mowie ze motorynka robi za pojazd terenowy do sluzacy do odreagowania :D

zmiany:

tylne amory z charta - olejowe

lampa tyl chart - z stopem

prawa manetka chart - wylacznik zaplonu, swiatel, stop,

lampa od charta, wklad od duzego fiata drogowy, zarowka zolta 40/45W

silnik:

019 (3 biegi)

wydluzone przelozenie - zembatka 14 zembow na lancuch

obspawane sprzeglo - bolce i zembatka w koszu

nowe lozyska

wal seria (019 - pelny)

tlok, cylinder przerobiony wg tego co w opisie do s38 + glowica minus 1,5mm

gaznik z simsona

kanaly wszystkie spasowane, ssacy poszerzony do gaznika

wydech lekko uwolniony - lepiej idzie na wysokich - przewiercone przegrody, tlumik byl rozcinany, czyszczony, nawiercany i spawany migomatem, obcieta koncowka - nie pierdzi tak :D

elektroniczny zaplon z charta :D

skrzynia jak to w 019 3 biegowa, zlozona z PRLowskich czesci porzadnych :-)

wszystkie uszczelnienia nowe

cylinder ledwo dotarty (jezdzil w moim ś.p. 023)

pedal hamulca z charta - dla wygody, zawsze mi nie pasowalo polozenie oryginalnego :-)

nowe lozyska w kolach, nowa jedna opona, druga DB

zrobione hamulce :D)

cos tam jeszcze sie znajdzie :D)

ma ktos moze prawa manetke z charta - posialem gdzies kawalek od wlacznika swiatel :D(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...