belzebub Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Uwielbiam te twoje pseudomądre posty "zwiększenie osiągów z 60 do 72 km/h" hehehehe wiesz greedo moze ci sie wydaje ze postradales rozumy, a zreszta znowu dowodzisz swojego braku myslenia bo jakbys nie wiedzial to wyduszenie z simsona 12km/h wiecej bez znacznego zmniejszenia zywotnosci simka to nie jest tak prosto jak ci sie wydaje.przejechalem na nim 15 000 i jedyne co zrobilem w simelu ( od razu po kupnie to wymiana cylindra tloka i lozysk na wale ) . greedo mam dla ciebie wyzwanie jak zes taki twardy...z tego co wiem robiles remont ... jezeli zdolasz zwiekszyc o 20 % Vmax twojej MZ i zrobisz na niej 15 000 bez remontu to stawiam ci kontener browarow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 greedo nie boj sie jak skoncze robic moto to na 100% przedstawie go na forum do oceny...nie bede pokazywal moto puki jest jeszcze nie zrobione do konca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 9 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 Jestem szczylem i chciałbym się dzięki temu nauczyć coś o budowie silnika, a dzięki temu poprawie osiągi, co da mi większą radość z jazdyJesli tak to zaplanuj sobie dokladnie rozlozenie silnika, dokladne jego przegladniecie i ew. poprawki + poprawe niedoskonalosci fabrycznych. Ma to te zalety, ze silnik bedzie Ci ladnie chodzil, nauczysz sie jego budowy a przedewszystkim go nei rozwalisz :)Dadam tylko, ze usuniecie wad fabrycznych nie jest takie proste jak sie wydaje - pisal o tym kiedys guru Salek. No wreszcie jakieś konkrety :) A jak jest wada tego silnika i jak go usprawnić ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 A jak jest wada tego silnika i jak go usprawnić ... ?Wadami wszystkich silnikow w tedy produkowanych byla przedewszystkim niedokladnosc - pozukaj w artach T. Salka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 Tylko ze usuniecie niedorobek fabrycznych(np. zawirowan przeplywu w ukladzie dolotowym) teoretycznie powinno pomoc. Ja usunalem te niedorobki w obydwu etkach ktore mialem-efekt byl praktycznie niewidoczny. Duzo wiecej daje dobra regulacja silnika,niz usprawnianie go. Po prostu te silniki tak byly budowane i tyle. Ale jak chcesz sie bawic-to rob to! Na pewno wyjdzie o Tobie na dobre, przynajmniej bedziesz umial silnik wrzucic w rame :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 Uwielbiam te twoje pseudomądre posty "zwiększenie osiągów z 60 do 72 km/h" hehehehe wiesz greedo moze ci sie wydaje ze postradales rozumy, a zreszta znowu dowodzisz swojego braku myslenia bo jakbys nie wiedzial to wyduszenie z simsona 12km/h wiecej bez znacznego zmniejszenia zywotnosci simka to nie jest tak prosto jak ci sie wydaje.przejechalem na nim 15 000 i jedyne co zrobilem w simelu ( od razu po kupnie to wymiana cylindra tloka i lozysk na wale ) . greedo mam dla ciebie wyzwanie jak zes taki twardy...z tego co wiem robiles remont ... jezeli zdolasz zwiekszyc o 20 % Vmax twojej MZ i zrobisz na niej 15 000 bez remontu to stawiam ci kontener browarow... Ale ja sie wcale nie uwazam za tuninkofca :lol: Mi wystarczy zeby MZ przejezdzila ze 20 tys bez wiekszych napraw i tyle, a 110 jakie jechala przed remontem mi również wystarczy bo ja tyle cały czas nie jeżdże. I nie bede w niej robił ŻADNEGO wiejskiego tuningu bo myśle ze słusznie uwazam kontstruktorów tego motocykla za mądrzejszych od ciebie, mnie i innych użytkowników. Wg mnie jeśli to projektowali to dobrali optymalnie żywotność silnika do jego osiągów i nie zamierzam poprawiać inżynierów z IFA Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 Mi wystarczy zeby MZ przejezdzila ze 20 tys bez wiekszych napraw i tyle, a 110 jakie jechala przed remontem mi również wystarczy bo ja tyle cały czas nie jeżdże moja teraz leci 120 ( szerszy kapec ) ale nie w tym rzecz- ja nigdy prawie 100 nie przekraczam ale 80-90 jezdze w kolko i nie wyobrazam sobie jezdzic 40/h.teraz troche chcialbym przemowic do Twojej wyobrazni.gdybym ci teraz dal komarka i kazal przez rok na nim jezdzic to napewno cholera by cie wziela i bylbys gotow zrobic wszystko aby jezdzic troche szybciej tym sprzetem.i nie mow mi ze dostosowal bys sie do 40 km/h bo w to nie uwierze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 Mi wystarczy zeby MZ przejezdzila ze 20 tys bez wiekszych napraw i tyle, a 110 jakie jechala przed remontem mi również wystarczy bo ja tyle cały czas nie jeżdże moja teraz leci 120 ( szerszy kapec ) ale nie w tym rzecz- ja nigdy prawie 100 nie przekraczam ale 80-90 jezdze w kolko i nie wyobrazam sobie jezdzic 40/h.teraz troche chcialbym przemowic do Twojej wyobrazni.gdybym ci teraz dal komarka i kazal przez rok na nim jezdzic to napewno cholera by cie wziela i bylbys gotow zrobic wszystko aby jezdzic troche szybciej tym sprzetem.i nie mow mi ze dostosowal bys sie do 40 km/h bo w to nie uwierze... No to masz cisny umysłek skoro sobie tego nie wyobrażasz bo na komarze jezdzilem przez pół roku wlasnie 40. I wiesz co? Wcale mi to nie przeszkadzało Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 NO NIE A TEN ZNOWU SWOJE !!greedo czytaj uwaznie posty a dopiero pozniej odpowiadaj . tez mialem komara i bylo OK ale tam jest napisane ~...gdybym ci teraz dal komarka i kazal przez rok na nim jezdzic to napewno cholera by cie wziela i bylbys gotow zrobic wszystko aby jezdzic troche szybciej tym sprzetem. wlasnie tak znajduje sie tam slowo TERAZ jakbys dalej nie widzial .ciekawe cy bys byl taki kontent . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 9 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 Witam A może znacie jakieś ciekawe strony poświęcone motorynką :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 hmmmmmmmszczerze mówiąc, to podpisuje się pod m16 i greedem, nie jestem też 'mechaniorem', ale umiałem mojego rometa nie spartaczyć, wiedziałem czego nie umiem. co do 'tuningu' - z własnego doświadczenia wiem, iż dopieszczenie takiej maszynki naprawde wiele daje, dokładnie wyreguluj zapłon i przerywacz, posprawdzaj elementy na których mogłoby by trzeć, być opory (łozyska kół itp), pozmieniaj łozyska w silniku, a gwarantuje ci iż poczujesz róznice, a do tego raczej nie będziesz musiał się bać nagłej awarii. Z tego sprzęta nie wyciśniesz wiecej....to popierdywanie ma swój urok... P.S. dostane fuche na kazaniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 9 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 Witam Ja pomyślałem o następujących ulepszeniach (przeróbkach) -Z tyłu zmiana zębatki na większą. -Wymiana tarcz sprzęgłowych na nowe.-Dopieszczenie gaźnika wymiana uszczelek ....-Dobrze naciągnąć łańcuch żeby nie był za luźny -O porządnym wyczyszczeniu i przesmarowaniu silnika-I o przeróbkach w samym silniku ale jeszcze nie wiem jakie alę mam nadzieję że w artykułach T Sałka znajdę odpowiedzi ta te nurtujące pytanie Słyszałem też taki patent Wierzch tłoka wyszlifować cztery wgłębienia pilnikiem okrągłym, a to ma odciążyć tłok. Co o tym myślicie ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 NO NIE A TEN ZNOWU SWOJE !!greedo czytaj uwaznie posty a dopiero pozniej odpowiadaj . tez mialem komara i bylo OK ale tam jest napisane ~...gdybym ci teraz dal komarka i kazal przez rok na nim jezdzic to napewno cholera by cie wziela i bylbys gotow zrobic wszystko aby jezdzic troche szybciej tym sprzetem. wlasnie tak znajduje sie tam slowo TERAZ jakbys dalej nie widzial .ciekawe cy bys byl taki kontent . Belzebuku, ale ja Komara mialem równolegle z MZ... i na prawde mi jazna na maszynce ktora wyciaga 40 czy 50 sprawia przyjemnosc. I nie lubie wiejskich tuninkóf motorynek i innych demoludowych motorowerów dlatego ze tym sie wiecej nie jezdzi niz bylo przewidziane. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikusss Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 heh to mnie zlinczujecie :-)od razu mowie ze motorynka robi za pojazd terenowy do sluzacy do odreagowania :Dzmiany:tylne amory z charta - olejowelampa tyl chart - z stopemprawa manetka chart - wylacznik zaplonu, swiatel, stop,lampa od charta, wklad od duzego fiata drogowy, zarowka zolta 40/45Wsilnik:019 (3 biegi)wydluzone przelozenie - zembatka 14 zembow na lancuchobspawane sprzeglo - bolce i zembatka w koszunowe lozyskawal seria (019 - pelny)tlok, cylinder przerobiony wg tego co w opisie do s38 + glowica minus 1,5mmgaznik z simsonakanaly wszystkie spasowane, ssacy poszerzony do gaznikawydech lekko uwolniony - lepiej idzie na wysokich - przewiercone przegrody, tlumik byl rozcinany, czyszczony, nawiercany i spawany migomatem, obcieta koncowka - nie pierdzi tak :Delektroniczny zaplon z charta :Dskrzynia jak to w 019 3 biegowa, zlozona z PRLowskich czesci porzadnych :-)wszystkie uszczelnienia nowecylinder ledwo dotarty (jezdzil w moim ś.p. 023)pedal hamulca z charta - dla wygody, zawsze mi nie pasowalo polozenie oryginalnego :-)nowe lozyska w kolach, nowa jedna opona, druga DBzrobione hamulce :D)cos tam jeszcze sie znajdzie :D)ma ktos moze prawa manetke z charta - posialem gdzies kawalek od wlacznika swiatel :D( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 lampa od charta, wklad od duzego fiata drogowy, zarowka zolta 40/45W A pradnica od taktora :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.