MłodyVFR Opublikowano 4 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 qmpel ma gpz 600r, sprzet ten ma rozjechane, zmeczone sprezyny poprzeczne w sprzegle i gniazda. koszt kpl. nowego kosza 3 tys zeta 8O . pyt:1. po kiego wafla sa te sprezyny, jak wiele sprzetow ich nie ma? domyslam sie, ze chodzi o jakies wstepne tlumienie??2. czy w razie ostatecznosci mozna te sprezyny wyeliminowac usztywniajac kosz na sztywno?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 Teoretycznie możesz to usztywnić tylko bedą problemy z płynnym ruszaniem i bardzo szybko kosz będzie niszczył tarcze. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 4 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 Teoretycznie możesz to usztywnić tylko bedą problemy z płynnym ruszaniem i bardzo szybko kosz będzie niszczył tarczemoglbys to rozwinac? dlaczego problemy z plynnym ruszaniem? przeciez sila tych sprezyn dziala nie w tej plaszczyznie co sila dociskowa? jezeli chodzi o niszczenie tarcz to bedzie to mialo miejsce tylko przy pracy sprzegla (zmiana biegow)? czy podczas uzytkowej jazdy tez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Te sprężyny to rodzaj sprzęgła podatnego, albo tłumika uderzeń.Po wywaleniu tych sprężyn mogą być problemy z podwyższonymi drganiami motocykla i twarda jego praca na niskich obrotach.Poza tym zużycie kół zębatych będzie postępowało szybciej, a także w ekstremalnych przypadkach może nastąpić awaria, typu zerwanie jakiegoś połączenia czy wyrwanie zęba ( ale to moje rozważania teoretyczne)Te sprężyny to swego rodzaju bezpiecznik który przy przeciążeniu jest elementem podatnym i przejmuje energię.Np. podczas zmiany biegów bez użycia sprzęgła. Wszystkie obracające się elementy maja różne energie kinetyczne, i przy nagłym połączeniu ich ( wrzucenie biegu) ta różnica musi się gdzieś podziać-przejmują ja właśnie te sprężyny, w przypadku ich braku np. poleca sprzęgła kłowe ( jako chyba najsłabszy element w ciągu kinematycznym) w kołach zębatych skrzyni biegów.Radzę poszukać kosza na jakiejś giełdzie lub na e.bay Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Pipcyk napisał:) ale to moje rozważania teoretyczne) A moje praktyczne, krótko mówiąc Pipcyk ma rację i jakiekolwiek dyskusje wokół Jego wypowiedzi są bezzasadne. No chyba, że jeszcze ktoś uzupełni ten temat swoimi doświadczeniami praktycznymi.Teoretyzowanie w temacie przeniesienia napędu jest szkodliwe.Pozdrowienia Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 5 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 hmmmm.... no to kibel, trzeba szukac innego kosza. dzieki za wyjasnienia i porady, kolejna moja motocyklowa zagadka rozwiazana :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 podaj na maila fotkę to może znajdę na regale taki kosz. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.