viader Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Witam wszystkich.. po krótkiej przerwie powracam na forum... oraz do dalszego remontowania Junaka... w zasadzie zostało mi wkręcić alternetor... no i wyregulować Janka... i tutaj problem... Hmm od czego zacząć?? ja sprzęta składałem z tzw. maku - więc wszystko jest rozregulowane... tzn rozrząd i inne rzeczy skłądałem zgodnie z serwisówką + doświadczeniami innych urzytkowników... Jednak tutaj problem - od czego zacząć regulację?? i jak to zrobić żeby działało sprawnie...Hmm ja zaczoł bym chyba od zaworów... tylko jak to zrobić?? muszę zdejmować pokrywy zaworowe.. i ustawić .. ale jak - do tej pory bawiłem się jedynei 2 - sówami... :/następnie - zapłon - mam iskrownik nieoryginalny - z tego co wiem jest to isrkownik od AWO ... rozumiem że zapłon musi być przy zamkniętych zaworach o punkcie odrobinęponiżej max. położenia tłoka.. czy tak?? heh i tak zastanawiam się nad modułem elektornicznym :/ (dzik-5)Hmm no i gaźnik... Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.. sorki za almerskie podejście - ale to pierwszy czterosów ;) - w dodatku składam go od podstaw... wygląda - jak to inni oceniają świetnie,.. ale chciałbym aby równie świetnie jeździł ;) ... acha - byłbym zapomniał.. jak sprawdzić że działa smarowanie?? jest sposób aby przekonać się o tym beż odpalonego silnika?? hmm domyślam się że przy działającym silniku starczy sprawdzić czy rurka smarowania jest 'mokra' od oleju ;) APEL!!!Hej - ja się nie zlewam.. poważnie mam z tym problem i pełno wątpliwości.. podzielcie sięinformacjami i doświadczeniami.. co do zapłonu - oki.. już od dawna przerobiłem kilka tematów na forum... tylko co z resztą?? mnie głównie martwią zawory... podzielcie się wiedzą jak je ustawić... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 zawory ustawiasz tak: miedzy grzybek zaworu a kamien pieska (to to cos na srubie mimosrodowej) wkladasz szczelinomierz. na zimnym silniku ja zawsze ustawim luz o,25. krecisz sruba mimosrodowa tak aby piesek zaciesnil sie na grzybku zaworu - slowem oba elementy maja zlapac szczelinomierz i to bardzo ciasno. skrecasz potem srube z podkladka kontrujaca na glowicy (to obok swiecy) i tak samo postepujesz z zaworem wydechowym ;) powodzenia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 zaplon nalezy ustawic dokladnie w momencie gdy tlok jest 1,26 mm ponizej maxymalnego polozenia. do zmierzenia tego polozenia przydalby sie czujnik mikrometryczny prykrecony do cylindra (oczywiscie przy zdjectej glowicy) :) chociaz znam takich, ktorzy ustawiaja pol. tloka na srubokret wsadzony w dziure od swiecy i Jasiu hula tak, ze az dziw bierze... eh.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Smarowanie - ja sobie radzilem tak - podlaczalem kompresor do roznych otworow smarowania w silniku i sprawdzalem czy dmucha :) mozna tez uzyc pompki lub odkurzacza ;):twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Gaznik - nie daj sie nabic w butelke i nie kupuj gaznikow PEGAZ w super stanie za 100 zeta i wiecej!! szkoda czasu - te gazniki chodzily fajnie ale jako noweczki... polecam pokombinowac z gaznikami od jawy lub cz 350 - sam sie za to biore :) jak mi sie uda dam znac ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 co do modulu - mam - moto chodzil naprwde rewelka, ale... sam modul jest BARDZO niepewny - mialem juz raz awarie - moto stanal podczas jazdy. moj brat takze mial te same problemy 2 razy. nikt nie umial powiedziec jaka byla przyczyna - nawet sam konstruktor... :/ JAK bedziesz mial jakies pytanka to wal smialo - pomoge Ci!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 zawory ustawiasz tak: miedzy grzybek zaworu a kamien pieska (to to cos na srubie mimosrodowej) wkladasz szczelinomierz. No tak, tylko zapomniales napisac ze najpierw ustawiasz zawor w polozeniu zamknietym, a potem zaczynasz to krecenie i wpychanie.:-))) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Gaznik - nie daj sie nabic w butelke i nie kupuj gaznikow PEGAZ w super stanie za 100 zeta i wiecej!! Przede wszystkim trzeba kupic wlasciwego Pegaza, tzn od Junaka a nie od WSK, poza tym musi on byc w dobrym stanie a o to raczej nie jest latwo - bez doglebnej znajomosci gaznika i przyrzadow pomiarowych nie sprawdzisz co kupujesz.Z drugiej strony jakikolwiek gaznik o przelocie odpowiadajacym srednicy wyjscia kanalu ssacego bedzie dzialal, po dostrojeniu go z silnikiem, filtrem i ukladem wydechowym moto, co tez nie jest takie proste i 90% junakowcow jak sadze nie ma tego zrobionego prawidlowo.Przypominam ze oryginalnie stosowano tez Amale - mozna skorzystac tez z tego gaznika :))) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 sam modul jest BARDZO niepewny - mialem juz raz awarie - moto stanal podczas jazdy. moj brat takze mial te same problemy 2 razy. nikt nie umial powiedziec jaka byla przyczyna - nawet sam konstruktor... :/ Czy wyslales padniete moduly z powrotem do Tomka Pokackiego dla zbadania sprawy?Mozna na ten czas przerzucic Junaka na normalny zaplon bateryjny uzywajac iskrownika jako aparatu zaplonowego' date=' lub jezeli ten ostatni dziala po prostu jezdzic na iskrowniku.Proby znalezienia przyczyny uszkodzenia na odleglosc zwykle nie daja rezultatu.Na zakonczenie obu kolegom proponuje zapisanie sie i wykorzystanie materialow listy `dziki junak` - Strona listy - http://www.dzikijunak.orgInformacje - http://mailman.riders.pl/mailman/listinfo/junakLista - [email protected] Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Jasne, wyslalem oba moduly 2 razy, przy trzeciej awarii modulu mojego brata zrezygnowalismy z wysylki... Pan Tomek sugerowal, ze zle podlaczylismy kable czujnika do moduly (czyli, ze pomylilismy kolory kabli, bo inaczej tego nie moge zrozumiec, a daltonistami ani imbecylami nie jestesmy...) Podobno spalily sie zasilacze w module. Ja sie nie znam. Tymbardzij bylo mi przykro, ze Pan Tomek nie odpowiadal na moje mejle, ale mozliwe jest, ze mialem jakis stary adres e-mail. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 zawory ustawiasz tak: miedzy grzybek zaworu a kamien pieska (to to cos na srubie mimosrodowej) wkladasz szczelinomierz. No tak' date=' tylko zapomniales napisac ze najpierw ustawiasz zawor w polozeniu zamknietym, a potem zaczynasz to krecenie i wpychanie.:-))) Adam M.[/quote'] :) to wydalo mi sie oczywiste, gdyz pisal o tym juz sam autor tematu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 ... na zimnym silniku ja zawsze ustawim luz o' date='25. [/quote'] Chciałeś chyba powiedzieć na rozgrznym silniku... Na zimnym luz ma wynosic 0,05!! Na rozgrzanym 0,2 !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 zgadza sie :) na cieplym ma wynosic 0,2. za szybko pisalem - na zimnym silniku ustawiam luz na kartke (zamiast szczelinomierza wkladam kartke papieru z gazety telewizyjnej - jest b. cienka i sliska). zaciskam srube tak aby kartka ciezko wychodzila spomiedzy kamienia i grzybka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miss_diva Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 ... na zimnym silniku ja zawsze ustawim luz o' date='25. [/quote'] zamiast 2 -> 0 i tyle :) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 8 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Dziękujęwszystkim za odpowiedzi :) myślę że się przydadzą.. tylko kiedy koniec tej zimy żeby robić pierwsze próby :) hmm jeszcze tylko czeka mnie spacer do elektryka samochodowego - mam altka od daewoo tico - tylko nie wiem które wyprowadzenie czym jest... jak ktoś się zna - mogę podesłać zdjęcie... w sumie jest sróba - to pewnie prąd główny, obudowa to masa... no i zostało wzbudzenie... jest gniazdo.. tylko tam są dwa bolce - no i tu problem... który czym jest... ... oki.. pozdrawiam i dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.