Skocz do zawartości

regulacja Junaka (zawory,m zapłon, gaźnik)


viader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.. po krótkiej przerwie powracam na forum... oraz do dalszego remontowania Junaka... w zasadzie zostało mi wkręcić alternetor... no i wyregulować Janka... i tutaj problem...

 

Hmm od czego zacząć?? ja sprzęta składałem z tzw. maku - więc wszystko jest rozregulowane... tzn rozrząd i inne rzeczy skłądałem zgodnie z serwisówką + doświadczeniami innych urzytkowników...

Jednak tutaj problem - od czego zacząć regulację?? i jak to zrobić żeby działało sprawnie...

Hmm ja zaczoł bym chyba od zaworów... tylko jak to zrobić?? muszę zdejmować pokrywy zaworowe.. i ustawić .. ale jak - do tej pory bawiłem się jedynei 2 - sówami... :/

następnie - zapłon - mam iskrownik nieoryginalny - z tego co wiem jest to isrkownik od AWO ... rozumiem że zapłon musi być przy zamkniętych zaworach o punkcie odrobinęponiżej max. położenia tłoka.. czy tak?? heh i tak zastanawiam się nad modułem elektornicznym :/ (dzik-5)

Hmm no i gaźnik...

 

Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.. sorki za almerskie podejście - ale to pierwszy czterosów ;) - w dodatku składam go od podstaw... wygląda - jak to inni oceniają świetnie,.. ale chciałbym aby równie świetnie jeździł ;)

 

 

 

... acha - byłbym zapomniał.. jak sprawdzić że działa smarowanie?? jest sposób aby przekonać się o tym beż odpalonego silnika?? hmm domyślam się że przy działającym silniku starczy sprawdzić czy rurka smarowania jest 'mokra' od oleju ;)

 

 

APEL!!!

Hej - ja się nie zlewam.. poważnie mam z tym problem i pełno wątpliwości.. podzielcie sięinformacjami i doświadczeniami.. co do zapłonu - oki.. już od dawna przerobiłem kilka tematów na forum... tylko co z resztą?? mnie głównie martwią zawory... podzielcie się wiedzą jak je ustawić... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory ustawiasz tak: miedzy grzybek zaworu a kamien pieska (to to cos na srubie mimosrodowej) wkladasz szczelinomierz. na zimnym silniku ja zawsze ustawim luz o,25. krecisz sruba mimosrodowa tak aby piesek zaciesnil sie na grzybku zaworu - slowem oba elementy maja zlapac szczelinomierz i to bardzo ciasno. skrecasz potem srube z podkladka kontrujaca na glowicy (to obok swiecy) i tak samo postepujesz z zaworem wydechowym ;) powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaplon nalezy ustawic dokladnie w momencie gdy tlok jest 1,26 mm ponizej maxymalnego polozenia. do zmierzenia tego polozenia przydalby sie czujnik mikrometryczny prykrecony do cylindra (oczywiscie przy zdjectej glowicy) :) chociaz znam takich, ktorzy ustawiaja pol. tloka na srubokret wsadzony w dziure od swiecy i Jasiu hula tak, ze az dziw bierze... eh....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaznik - nie daj sie nabic w butelke i nie kupuj gaznikow PEGAZ w super stanie za 100 zeta i wiecej!! szkoda czasu - te gazniki chodzily fajnie ale jako noweczki... polecam pokombinowac z gaznikami od jawy lub cz 350 - sam sie za to biore :) jak mi sie uda dam znac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do modulu - mam - moto chodzil naprwde rewelka, ale... sam modul jest BARDZO niepewny - mialem juz raz awarie - moto stanal podczas jazdy. moj brat takze mial te same problemy 2 razy. nikt nie umial powiedziec jaka byla przyczyna - nawet sam konstruktor... :/

 

JAK bedziesz mial jakies pytanka to wal smialo - pomoge Ci!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory ustawiasz tak: miedzy grzybek zaworu a kamien pieska (to to cos na srubie mimosrodowej) wkladasz szczelinomierz.

 

No tak, tylko zapomniales napisac ze najpierw ustawiasz zawor w polozeniu zamknietym, a potem zaczynasz to krecenie i wpychanie.:-)))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaznik - nie daj sie nabic w butelke i nie kupuj gaznikow PEGAZ w super stanie za 100 zeta i wiecej!!

 

Przede wszystkim trzeba kupic wlasciwego Pegaza, tzn od Junaka a nie od WSK, poza tym musi on byc w dobrym stanie a o to raczej nie jest latwo - bez doglebnej znajomosci gaznika i przyrzadow pomiarowych nie sprawdzisz co kupujesz.

Z drugiej strony jakikolwiek gaznik o przelocie odpowiadajacym srednicy wyjscia kanalu ssacego bedzie dzialal, po dostrojeniu go z silnikiem, filtrem i ukladem wydechowym moto, co tez nie jest takie proste i 90% junakowcow jak sadze nie ma tego zrobionego prawidlowo.

Przypominam ze oryginalnie stosowano tez Amale - mozna skorzystac tez z tego gaznika :)))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam modul jest BARDZO niepewny - mialem juz raz awarie - moto stanal podczas jazdy. moj brat takze mial te same problemy 2 razy. nikt nie umial powiedziec jaka byla przyczyna - nawet sam konstruktor... :/

 

Czy wyslales padniete moduly z powrotem do Tomka Pokackiego dla zbadania sprawy?

Mozna na ten czas przerzucic Junaka na normalny zaplon bateryjny uzywajac iskrownika jako aparatu zaplonowego' date=' lub jezeli ten ostatni dziala po prostu jezdzic na iskrowniku.

Proby znalezienia przyczyny uszkodzenia na odleglosc zwykle nie daja rezultatu.

Na zakonczenie obu kolegom proponuje zapisanie sie i wykorzystanie materialow listy `dziki junak` -

Strona listy - http://www.dzikijunak.org

Informacje - http://mailman.riders.pl/mailman/listinfo/junak

Lista - [email protected]

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, wyslalem oba moduly 2 razy, przy trzeciej awarii modulu mojego brata zrezygnowalismy z wysylki... Pan Tomek sugerowal, ze zle podlaczylismy kable czujnika do moduly (czyli, ze pomylilismy kolory kabli, bo inaczej tego nie moge zrozumiec, a daltonistami ani imbecylami nie jestesmy...) Podobno spalily sie zasilacze w module. Ja sie nie znam. Tymbardzij bylo mi przykro, ze Pan Tomek nie odpowiadal na moje mejle, ale mozliwe jest, ze mialem jakis stary adres e-mail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory ustawiasz tak: miedzy grzybek zaworu a kamien pieska (to to cos na srubie mimosrodowej) wkladasz szczelinomierz.

 

No tak' date=' tylko zapomniales napisac ze najpierw ustawiasz zawor w polozeniu zamknietym, a potem zaczynasz to krecenie i wpychanie.:-)))

 

Adam M.[/quote']

 

:) to wydalo mi sie oczywiste, gdyz pisal o tym juz sam autor tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie :) na cieplym ma wynosic 0,2. za szybko pisalem - na zimnym silniku ustawiam luz na kartke (zamiast szczelinomierza wkladam kartke papieru z gazety telewizyjnej - jest b. cienka i sliska). zaciskam srube tak aby kartka ciezko wychodzila spomiedzy kamienia i grzybka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujęwszystkim za odpowiedzi :) myślę że się przydadzą.. tylko kiedy koniec tej zimy żeby robić pierwsze próby :) hmm jeszcze tylko czeka mnie spacer do elektryka samochodowego - mam altka od daewoo tico - tylko nie wiem które wyprowadzenie czym jest... jak ktoś się zna - mogę podesłać zdjęcie... w sumie jest sróba - to pewnie prąd główny, obudowa to masa... no i zostało wzbudzenie... jest gniazdo.. tylko tam są dwa bolce - no i tu problem... który czym jest... ...

 

oki.. pozdrawiam i dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...