Skocz do zawartości

Posiadacze DT50 pomozcie! ODBLOKOWANIE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Na ten temat zadawalem juz pytanie ale w dziale mechanika 2t, jednak odpowiedzi nie wyjasnily mi wszystkiego, a pewnie nie jestem jedynym posiadaczem DT50MX na forum, wiec opisze moj problem jeszcze raz. Moje DT jest z 95 roku, ciagnie ok. 60km/h, przy czym na 1 biegu to pieszo sie idzie szybciej, pozniej jedzie plynnie do czworki, a zmieniajac na piatke i szostke nie zauwazam wzrostu predkosci. Aha no i kiedy dodaje gazu (zarowno za luzie jak i podczas jazdy) to w pewnym momencie obroty jakby zatrzymuja sie. Mam nadzieje ze rozumiecie o co chodzi:)

Strzalek_t odpowiedzial ze musze wymienic wydech i kostke cdi. Co do wydechu to juz wszystko wiem. Ale kwestia koski cdi nie zostala wyjasniona w pelni. Jedni mowili ze tej kostki nie ma wcale w dt50 albo ze jesli jest to nie ma sensu jej odblokowywac gdyz nic to nie da (bo jest nimozliwe?).

W moim sprzecie ta kostka jednak jest i z zewnatrz wyglada tak samo jak w 80. Prosze odpowiedzcie czy w probowaliscie w 50tkach odblokowywac cdi sposobem Wojtasa (przez zmostkowanie jednego kondensatora) albo przez zamiane na juz odblokowany???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawde nikt wiecej na forum nie ma dt50??

 

Wojtek DT to ty zdolny jestes:) Moze sprobuje jednak rozebrac ten modul, zrobie fotke, tylko boje sie zeby czegos nie zepsuc podczas pozbywania sie tego silikonu, no i nie wiem czy zmostkowanie kondensatora (ktorego?) cos da.

 

Prosze o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warte to zachodu. Mam DTMX o rok starsza od twojej. Probowalem wszystkiego - ale, nic nie postkutkowalo. Poczytaj zagraniczne strony... DT50MX seryjnie wiecej nie wyciagnie.

Moja osiagala maxymalne obroty i zamykalem budzik na 5 ... wlasnie przy 65km/h.

 

Jedyny sposob to nowe moto - tak jak to ja zrobilem :( :twisted::)

 

Jednak jesli sie uprzesz, to za 500zl stuningujesz ja na 65cc... podobno wtedy wyciaga 90km/h ale jakos w to nie wierze.

Czesci dostepne w www.kemot.pl .

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowisz ze nie warto to na wiosne sprzedaje, zreszta to i tak sprzet dla nauki mloszego brachola wiec chyba zainwestuje w DT80. Ale chcialem chociaz sprobowac, no trudno...

 

BTW widze ze nie tylko ja bawie sie w airsoft, pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aksesoriow do tuningowania typu wiekszy cylinder odradzam,

moim skromnym zdaniem jak juz 'tuningowac' na wieksza pojemnosc to trzeba wszystko wymieniac bo niektore czesci np. korbowod moze sie pogiac od mocy jesli jest przystosowany na to co bylo

najlepszy tuning to wymienic moto na inne o wiekszej pojemnosci a nie bawic sie w nowe wieksze cylindry - strata kasy

co do blokady to u kumpla w DT50 ktora zostala przerobiona na 125 (caly silnik nie tylko cylinder) to blokady siedzialy w wydechu tj. rura wydechowa i gruszka(kolanko),

a jak to sprawdzilismy? wzielismy dydech od odblokowanej DT125 i odrazu moga wejsc na wyzsze obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aksesoriow do tuningowania typu wiekszy cylinder odradzam,

moim skromnym zdaniem jak juz 'tuningowac' na wieksza pojemnosc to trzeba wszystko wymieniac bo niektore czesci np. korbowod moze sie pogiac od mocy jesli jest przystosowany na to co bylo

najlepszy tuning to wymienic moto na inne o wiekszej pojemnosci a nie bawic sie w nowe wieksze cylindry - strata kasy

Korbowód ma sie pogiac?? Jakos dziwne mi sie to wydaje :) . P.S. ja mam Ts o zwiekszonej pojemnosci, kumpel tak samo i smiga juz 2 sezon i moto wogole nie stracilo mocy. Jak stan silnika jest dobry to polatasz sporo. Gadalem z kolesiem w serwisie na temat powiekszania pojemnosci stwierdzil ze tak naprawde czesci zuzywaja sie naprawde niewiele szybciej (Mial Xt600 rozwiercona na Xt660 chyba). Ja sadze ze kupowanie takich zestawow ma sens bo naprawde wzrost mocy jest baaardzo odczuwalny z predkoscia tak samo. Ts50 leci jakies 75-80km/h natomiast Ts70 110km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aksesoriow do tuningowania typu wiekszy cylinder odradzam' date='

moim skromnym zdaniem jak juz 'tuningowac' na wieksza pojemnosc to trzeba wszystko wymieniac bo niektore czesci np. korbowod moze sie pogiac od mocy jesli jest przystosowany na to co bylo

najlepszy tuning to wymienic moto na inne o wiekszej pojemnosci a nie bawic sie w nowe wieksze cylindry - strata kasy

[/quote']

Korbowód ma sie pogiac?? Jakos dziwne mi sie to wydaje ;) . P.S. ja mam Ts o zwiekszonej pojemnosci, kumpel tak samo i smiga juz 2 sezon i moto wogole nie stracilo mocy. Jak stan silnika jest dobry to polatasz sporo. Gadalem z kolesiem w serwisie na temat powiekszania pojemnosci stwierdzil ze tak naprawde czesci zuzywaja sie naprawde niewiele szybciej (Mial Xt600 rozwiercona na Xt660 chyba). Ja sadze ze kupowanie takich zestawow ma sens bo naprawde wzrost mocy jest baaardzo odczuwalny z predkoscia tak samo. Ts50 leci jakies 75-80km/h natomiast Ts70 110km/h.

Prawda leży zazwyczaj po środku. Korbowód si enie pognie ale szybciej zrobia sie na nim luzy i to samo stanie sie z łożyskami na wale. Dobre jest to, że do takich bzyków części nie sa drogie i można troszke częstrzą wymianą części. Sa też specjalne tuningowe korbowody i łozyska c4 które są przystosowane do wiekeszych obiciążeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda leży zazwyczaj po środku. Korbowód si enie pognie ale szybciej zrobia sie na nim luzy i to samo stanie sie z łożyskami na wale. Dobre jest to, że do takich bzyków części nie sa drogie i można troszke częstrzą wymianą części. Sa też specjalne tuningowe korbowody i łozyska c4 które są przystosowane do wiekeszych obiciążeń.

Dokladnie Strzalek ma racje. Wiadomo ze motor bedzie latal krocej, ale skoro zalezy nam na rzadkich remontach po co zdejmowac blokade?? ;) Moja Ts ma 20000km i z tego co widze silnik nie byl rozbierany a jest w idealnym stanie (nic nie dzwoni wszystko super). Pewnie was to dziwi ale jest to spowodowane tym ze dopiero co zdjalem blokade ;). Aha Strzalek moze wiesz gdzie mozna dostac taki korbowod do Ts w Polsce?? Z tego co wiem w RMX-ie jest taki sam. JAkie sa ceny lozysk? SLyszalem ze 60zl- czy to prawda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha Strzalek moze wiesz gdzie mozna dostac taki korbowod do Ts w Polsce?? Z tego co wiem w RMX-ie jest taki sam. JAkie sa ceny lozysk? SLyszalem ze 60zl- czy to prawda??

Tam gdzie kupujsesz tuningowe cylindry to tam też, powinnyu byc korbowody o ile sa oferowane do takiego modelu. Do HMa albo rx wiem że na 100% mozna kupic. Co do łożsyk to dobre łozyska kosztuja od 60zł w góre za sztuke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientujesz sie moze ile taki korbowod mniej wiecej kosztuje?? ;) Zasnawiam sie czy moze nie zainwestowac w cos takiego do Ts-ki. Pewnie jeszcze trzeba dodatkowo wybulic około 100zl za wsadzenie nowego korbowodu do wału tak (czy to bedzie kosztowalo tyle co regeneracja?? ). Aha czy korbowod moze w jakis sposob wplynac na osiagi? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno będzie droższy ale ile to nie wiem. Co do róznicy w mocy miedzy dwoma nowymi w tym jeden wzmocniony to róznicy nie beedzie w osiągach.

chyba ze ten korbowod bedzie lżejszy i silnik bedzie wyzej sie kręcil ale raczej tego nie oczujesz.

a ja mysle ze przy zmianie z 50cc na 70cc to z korbowodem nic sie nie stanie. na pewno ma jakis zapas wytrzymalosci i nie jest tak ze jak sie przekroczy pojemnosc powyzej 50cc to strzeli ;)

Ja bym tylko lozyska zmienil na nowe na wale chociaz nie wiem czy sie oplaca tyle rozbierać. ale jak sie komus w zime nudzi tak jak mi to czemu nie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze ten korbowod bedzie lżejszy i silnik bedzie wyzej sie kręcil ale raczej tego nie oczujesz.

a ja mysle ze przy zmianie z 50cc na 70cc to z korbowodem nic sie nie stanie. na pewno ma jakis zapas wytrzymalosci i nie jest tak ze jak sie przekroczy pojemnosc powyzej 50cc to strzeli

Ja bym tylko lozyska zmienil na nowe na wale chociaz nie wiem czy sie oplaca tyle rozbierać. ale jak sie komus w zime nudzi tak jak mi to czemu nie?

No wlasnie mi w serwisie powiedzieli ze seryjny korbowod ma jakis "zapas wytrzymalosci" jeszcze. Drugi bieg mi pada takze niedlugo bede rozbieral silnik to przy okazji powimieniam rzeczy bardziej zurzyte zebym sezon przejezdzil bez wiekszych niespodzianek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...