Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

milion razy było ale nabije sobie posta :icon_twisted:

 

w dt radzę zacząć od zawiasu-to jest dual sport a z autopsji wiem że wszyscy na tym motocyklu skaczą, ten zawias wytrzymuje długooooo ale jak pada to z reguły tylni amor jest nie do odratowania, z przodu jak zauważysz wyciek w porę to jest ok jak nie kończy się krzywymi lagami.....

 

reszta jak w innych motocyklach......

 

ja na przebieg nigdy nie zwracam uwagi w enduraku-raz że ten licznik jest bardzo łatwo cofnąć

 

druga sprawa taka dt 125 jest w 99% naprawialna, jak jest prawidłowo eksploatowana to może dobić i 100tys i więcej (oczywiście nie na jednym tłoku :D ) cylinder ma 8 czy 10 szlifów, wał można zregenerować, zawieszenie też, generalnie dopóki nie pęknie rama albo kartery zawsze można ją profesjonalnie naprawić :D

 

a to nie jest hard enduro gdzie w 5 letnim motocyklu pękają kartery, rama i ogólnie nie tylko maprawa staje sie nieopłacalna ale i niemożliwa....

 

raz słyszałem że w dt 125 z silnikiem lc, według licznika było 74tys i wyrobiłby sie gniazda pod łożyska wału (łożyska wpadały luźno) no i trzebabyło kombinować z karterami....ale to był chyba 88 rocznik który miał już kilka remontów za sobą....

 

dt na tłoku zrobi hmmmm ciężko określić zależy od jazdy.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najlepiej wez ze sobą kogoś kto sie zna na tym icon_razz.gif

 

Niby Dt są bardzo żywotne ja mam TDR Belgarde 99r

W sumie to dobrze pomyśl do czego ci jest potrzebne motorolleyes.gificon_idea.gif

Bo ja miałem zamiar też kupić Dt 125 lc ale doszedłem do wniosku ze wiecej jeżdze na asfalcie i polnymi drogami bo mieszkam na mazurach xD

I dziennie robie od 140km nawet do 300... tylko nie pytajcie ile pali haha bo sie załamie miałem z nia problemy bo padł mi tłok w czasie jazdy poszły mi pierscienie i był konieczny szlif i nowy tłok ale mniejsza z tym jezeli miałeś już jakies moto to pierwsze co nie napalaj sie jak ono wygląda tylko wsiadzi i sie przejedzi kolega mioch dobrze ci powiedział... I tak naprawde jakiej bys nie kupił to i tak bd musiał troche kasy wsadzić nie mówie o jakiś kosmicznych sumach ale zawsze coś bo to nie jest nowe moto ;p ja patrzyłem na lagi czy sa proste i czy silnik dobrze pracuje nic nie stuka itp a jezeli chcesz sprawdzić cisnienie w cylindrze to też duzo mówi o silniku w jakim jest stanie jak była jezdzona i szanowana hehe powodzenia i pochwal sie jak kupisz maszynke pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam 180cm wzrostu, waże 90kg, mam za sobą 2 sezony na Bandicie 600 i 3 na Intruderze 1400. Przyszła pora na pierwszego dirta. Dt 125 nie bedzie dla mnie za mała? Nie chce sie rzucac na gleboka wode bo na enduro nawet nigdy nie siedziałem. Na poczatku byłem niemal na 100% zdecydowany na Dr350, ale może lepiej polatac sezon na Dt a potem dopiero cos wiekszego??? Słaba chyba nie jest co? Bede jezdzil po bagnach, lasach, szutrach, rzekach itp. Tereny do jazdy mam hardcorowe, pełno lasów z błotami po pas :D

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz już taki staż to DT125 może ci się szybko znudzić. To dobry motorek, ale dla 14-latka na pierwsze moto. Jeżeli lubisz zapie***lać i nie martwi cie serwis co sezon to bierz crosa 125. Jakieś RM125 czy YZ. Jeżeli lubisz spokojniejszą jazde, troche turystyki + upalanie w błocie, żwirowni itp to bierz DR 350. Bardzo dobry sprzęt z rzadkim serwisem, tani w utrzymaniu jak na enduro, dający bardzo dużo frajdy, jest bardzo uniwersalny - lubi pyrkać po szutrach i lasach i wjeżdzać pod mega podjazdy. Jak najbardziej polecam ten motorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym polecał DR albo nawet DRZ. DR nie za mocna, raczej tania w utrzymaniu a części też dostatek. Taki typ koń do przejazdu z punktu A do B przez dowolny teren. DRZ droga w zakupie ale nieco nowocześniejsza i słynie ze swojej uniwersalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie poogladałem troche filmików na youtube i Dt jednak za mała. Praktycznie same dzieci na nich latają :D DRZ raczej odpada na początek, to jest mój typ na drugiego sprzęta jeśli zostane w klimacie enduro. Więc za miesiąc lub dwa bedzie Dr, dzieki chłopaki, błota życze :D

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie poogladałem troche filmików na youtube i Dt jednak za mała. Praktycznie same dzieci na nich latają :D DRZ raczej odpada na początek, to jest mój typ na drugiego sprzęta jeśli zostane w klimacie enduro. Więc za miesiąc lub dwa bedzie Dr, dzieki chłopaki, błota życze :D

 

i Dr'ka nie wiem czy Ci sie nie znudzi, optymalnie mtsle XR 400 ale tego nie znajdziemy :) ps.sam chcialem po DT kupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój, XR jest raczej dla fanatyków. Kosztuje majątek i trafia się rzadziej niż słońce tego lata. Warto się uczyć na maszynach, które pozwalają na jazdę i nie wymagają ślęczenia nad katalogiem z częściami żeby wrócić na drogę. Po za tym do DR jest mnóstwo dodatków jakby komu się zamaniło turystyki.

Kiedyś miałem okazję wsiąść na XR400, była bardzo blisko fabryki. Nawet nie zauważyłem jak darła glebe pod sobą. Myślałem, że nie jedzie a tu dziura wykopana :)

Z kolei XR/XL/XT 600 są już za ciężkie. Konkurencją dla DR jest XT350.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój, XR jest raczej dla fanatyków. Kosztuje majątek i trafia się rzadziej niż słońce tego lata. Warto się uczyć na maszynach, które pozwalają na jazdę i nie wymagają ślęczenia nad katalogiem z częściami żeby wrócić na drogę. Po za tym do DR jest mnóstwo dodatków jakby komu się zamaniło turystyki.

Kiedyś miałem okazję wsiąść na XR400, była bardzo blisko fabryki. Nawet nie zauważyłem jak darła glebe pod sobą. Myślałem, że nie jedzie a tu dziura wykopana :)

Z kolei XR/XL/XT 600 są już za ciężkie. Konkurencją dla DR jest XT350.

 

wybacz ale takie bzdury piszesz że serce sie kraja :D

 

400 jest droga owszem dobra sztuka to +/- 8 tys zł ale warta swej ceny bardzo lekka, wystarczająco mocna

to jest dobre moto na początek-lekkie mocne ale nie za mocne.....

 

bzdury z tym trafianiem się swojego czasu było ich z 10 na allegro to jest ,,chodliwy'' motocykl jak chcesz kupić to trzeba patrzeć szukać a nie czekać az ci się trafi 3km od domu za 50% rynkowej ceny i jeszcze ci gratis dowiozą :D

 

jakie ślęczenie nad katalogiem z częsciami ?? w motocyklu który z palcem w 4 literach robi 30 tys km na tłoku, robiąc tylko wymianę oleju co 1500 i regulację zaworów (tam regulacja zaworów jest tak prosta że nierozgarnięta 15 latka to ogarnie a co dopiero dorosły facet wymiana oleju to samo)

 

to jest chłodzony powietrzem i olejem singiel hondy prosty jak budowa cepa bardzo dobrze wykonany a ty piszesz bzdety jakbyś pisał o pierwszych 4 suwowych husqvarnach....

 

xr 600 ze swoimi 124kg na sucho jest ciężka a dr 350 ze swoimi 125-130kg jest lekki ??!!!??!! stary ja sie nie znam na matematyce czy tobie sie coś pomyliło ??

 

xr 600 jest mocna potrafi sponiewierać kogoś kto nigdy nie latał w offie ale nie jest ciężka.......nie porównujmy nawet xr do dr w kontekście offroadu bo to inna klasa...

 

serię xr polecam-jak na motocykl offroadowy bezobsługowe, części tanie, łatwodostępne...

z calej seri nie polecam tylko 125-zwykły dual sport do tego słaby, 250-może szybko brakować mocy a mało ich i wcale nie tańsze od 400/600 i 650r-za dużo mocy na początek w trosce o twoje zdrowie odradzam :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mocy pisałem ze swojego punktu widzenia. Było to parę lat temu. IMO już 25 kucy w 4T wystarczy żeby załapać temat. 2T nie wiem, inna bajka.

Gdy ja tego szukałem to szukałem po całej polsce. Nie muszę mieć moto pod nosem :icon_rolleyes: Ale bądźmy szczerzy, wybór w 5 motocyklach na krzyż nadal nie poraża.

Michoa pisząc o katalogu nie mówiłem o awaryjności. Sprzęt owszem jest twardy ale nic nie jest wieczne. Do Xr400 widziałem niewiele części ale przyznam, że nie szukałem pod każdym kamieniem.

Może się mylę ale z punktu widzenia na kolegę wyżej DR350>XR400.

 

Xr600 - My bad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Xr400 widziałem niewiele części ale przyznam, że nie szukałem pod każdym kamieniem.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=xr+400&category=156

jest WSZYSTKO od ręki i na allegro tam też nie patrzyłeś :D ?? ja to pierwsze co to allegro :D

komplet uszczelek -135 zł

łańcuszek nierządu DID -145 zł

tłok +/- 600

łożysko główki ramy tańsze niż do crm =100zł

 

ogólnie bardzo przystępne ceny jak do starego singla 600...dla porównania uszczelki do drz 400e 450 zł łańcuszek rozrządu 190 zł....

 

Ale bądźmy szczerzy, wybór w 5 motocyklach na krzyż nadal nie poraża.

 

bo jakbyś miał ten motocykl to nie chcviałbyś sie go pozbyć :D za 8k można kupić ładnego dwusuwowego exc, albo trochę podniszczonego 400/520 a mimo to sporo ludzi wybiera xr 400.......właśnie ze względu na bardzo niskie koszta eksploatacji a ogromne możliwości-żadnej marce nie udało się chyba wypracować tak rewelacyjnego kompromisu.....

 

ja rynek ixerek obserwuje od dobrych 2 lat to dobre sztuki znikają w moment :D raz sobie upatrzyłem śliczną 600 mega orginalny stan nawet orginalne migacze i mocowanie tablicy z tyłu wypatrzyłem ją rano a następnego dnia mówie dobra biorę -patrze ogłośzenie zdjęte dzwonię-nieaktualne no 1 dzień stała....

 

ja też kupiłem drz bo nie mogłem upolować przyzwoitej 650r, za normalną kasę wszyscy chcieli od 12-13 tys w góre i się zniecierpliwiłem :D

 

 

Może się mylę ale z punktu widzenia na kolegę wyżej DR350>XR400.

 

 

Bede jezdzil po bagnach, lasach, szutrach, rzekach itp. Tereny do jazdy mam hardcorowe, pełno lasów z błotami po pas :D

 

nadal widzisz jakiś sens kupować dr ?? z obserwacji allegro wynika że dobry dr to 5-6 tys a dobra xr to z reguły 8tys, ja uważam że warto dołożyć te 2 tys przy tych kwotach ja nie dołożyłem jak kupowałem drz i zabolało :D

 

xr przegrywa z dr tylko tym że częsciej trzeba wymieniać olej pozatym wszystko w kontekście offu na +

dla mnie jedyna istotna wada xr nad dr to mniej wygodne siedzenie no ale wiem marudzę :D

 

jedyny ból w kupnie harda na pierwszego offroada polega na uzależnieniu :D jak już zasmakujesz to jak życie cię potem zmusi do przesiadki na dual sporta to nie będziesz potrafił się odnaleźć :D :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszy aspekt dla mnie to to żeby nie rzucić się na głęboką wodę. Dołożyć 2-3 tysie to nie problem. Nie jeździłem nigdy endurem, mam ogarnięcie co do motocykli szosowych, nie balbym sie kupic jakiejs sportowej 600 ale czuje respekt do crossówek bo coś czuje ze jak kupie za mocną na początek to zaraz sie połamie w piździec :D

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka wszystkim...

Mam dylemat co do mojej TDRki...

Mianowicie chce duża zębatkę większą niż 57z TDRka idzie na przeróbke na stunt xD I potrzebuje jakiś porad co zakupić , co przerobic itp itd

W sumie miała iść na żyletki ale mam sentymęt do niej i postanowiłem ja przerobić.... Teraz rozglądam sie za Kawasaki z750 Lub Honda FMX 650 i Yamaha FZ6 Fundusz to 10.500tyś zł na moto ale mniejsza o to potrzebuje wskazówek i jakiś porad z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...