Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

dobra nie ważne ja wiem swoje. gość prześmigał na crossach dużo i robi wszystkie motory w mieście. ale juz nie ważne. wał czy nie wał silnik za jakis czas bedzie trzeba rozebrać. jeszcze jakby ktoś mógł wytłumaczyć jak to zrobić żeby wyjąć ten wał. od czego zacząć dokładnie i ze szczegółami. dobierałem sie już do cylindra, do sprzęgła ale do wału jeszcze nie miałem okazji. jak go wyjąć? to sie rozbiera od strony magneto? jak sie zdejmuje korbowód? mam po drodze jakies uszczelki? jak tak to jakie i gdzie? łożyska też napewno.. tylko prosze o odpowiedz osoby ktora juz to robiła i ma minimalne doświadczenie a nie naczytała sie na internecie albo wie z opowiadań. nie chce niczego uszkodzić po drodze. zrobie sam dobrze to bede miał satysfakcje i kolejne doświadczenie. pozdro

Edytowane przez guma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym ci radził rozkładać silnik przy kimś kto ma trochę pojęcia o tym , żeby rozebrać silnik musisz zdjąć cały zapłon, zębatkę , potem z drugiej strony sprzęgło, wałek kopniaka , zdjąć taki tryb z wału a następnie poodkręcać wszystkie śróbki trzymające 2 połówki karterów potem musisz rozłożyć te 2 połówki wtedy już masz wał na wierzchu

 

korbowodu sam nie zdemontujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam takie pytanka.

gdzie sie znajduje czujnik od biegu wolnego??

i jak wyregulowac obroty?? tzn jak jade na 1 to gdy puszcze gaz to strasznie wolno schodzi z wysokich obrotow. probowalem juz na lince i w gazniku od obrotow ale poprostu niemoge. moze wiecie co to jest??

dodam ze moto jest po generalnym remoncie i wczesniej mi sie taknierobilo. prosze o pomoc. ladna pogoda jest a kiepsko mi sie ztym jezdzi.

 

pozdro i z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam takie pytanka.

gdzie sie znajduje czujnik od biegu wolnego??

i jak wyregulowac obroty?? tzn jak jade na 1 to gdy puszcze gaz to strasznie wolno schodzi z wysokich obrotow. probowalem juz na lince i w gazniku od obrotow ale poprostu niemoge. moze wiecie co to jest??

dodam ze moto jest po generalnym remoncie i wczesniej mi sie taknierobilo. prosze o pomoc. ladna pogoda jest a kiepsko mi sie ztym jezdzi.

 

pozdro i z gory dzieki.

 

Ostatnio ktoś zadal takie pytanie. Nie chcę cie wprowadzić w błąd ale obroty musisz podkręcic na takiej śrubie za magnetem. Niech ktos jeszcze sie wypowie, bo nie wiem czy nie wypisałem tu jakis bzdur i jeszcze ci namące w glowie.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam takie pytanka.

gdzie sie znajduje czujnik od biegu wolnego??

i jak wyregulowac obroty?? tzn jak jade na 1 to gdy puszcze gaz to strasznie wolno schodzi z wysokich obrotow. probowalem juz na lince i w gazniku od obrotow ale poprostu niemoge. moze wiecie co to jest??

dodam ze moto jest po generalnym remoncie i wczesniej mi sie taknierobilo. prosze o pomoc. ladna pogoda jest a kiepsko mi sie ztym jezdzi.

 

pozdro i z gory dzieki.

 

Czujnik od luzu jest w komorze z magnetem na dole po prawej, poznasz bo jest miedziana i idzie do niej kabelek. Jeśli regulacja gaźnikiem nie pomaga to gdzieś pewnie fałszywe powietrze lapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie podwyższenia często były stosowane w DT (z tyłu masz kostkę a z przodu kielichy). Ja mam przód i tył wyżej i jeździ mi się idealnie (mam 190cm) gorzej gdy trzeba takie wysokie ku*estwo zapchać, ale kielichów ani kostki nie zdejmę , bo na normalnej (czyt. nie podwyższanej) DT jeździ mi się jak na ogarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumki z amorów możesz zdjać na dwa sposoby:

 

1. Jeśli chcesz tylko zdjać i zostawić gołe amory a gumki zamierzasz wyrzucic to je poprostu rozcinasz i wyrzucasz i masz lage bez gum osłaniajacych.(NIE POLECAM)

 

2. Jeśli masz zamiar zdjąć gumki i miec je w całości lub wymienic na nowe to jedynym rozwiazaniem jest zdjęcie lag z półek. Trzeba zaczać od zdjecia koła, odkręcenia śrub trzymających lagi w półkach itd. Nie pamiętam czy trzeba było odkręcac zacisk hamulcowy od lagi ale chyba tak ale mimo wszystko roboty nie jest duzo i szybko mozna sobie z tym poradzić:clap:

 

Pozdrawiam i miłej pracy

 

 

P.S. Czy ktoś ma w swojej DT80 LCII komplet tłokowy z larssona?? kosztuje on podejrzanie mało bo około 51 zł ale poniewaz mają większosć cześci dobrych i bardzo dobrych wiec sie pytam;) Skąd tłoki możecie polecić do DT80 LCII (konkretne sklepy a najlepiej ich adresy www.)

 

Z góry dzieki

Edytowane przez CHAW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Czy ktoś ma w swojej DT80 LCII komplet tłokowy z larssona?? kosztuje on podejrzanie mało bo około 51 zł ale poniewaz mają większosć cześci dobrych i bardzo dobrych wiec sie pytam;) Skąd tłoki możecie polecić do DT80 LCII (konkretne sklepy a najlepiej ich adresy www.)

 

Z góry dzieki

 

mam w sprzedaży taki tłok jak tu: http://www.allegro.pl/item273215249_tlok_y...plet_51_00.html

ma srednice 49mm

 

50zł w komplecie sworzeń i pierscienie. towar nowy! w takim kartonie jak na tamtej aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzieki za link;) Tylko czy wiesz może jak on sie sprawuje?? Ile mniej wiecej wytrzyma w cylindrze?? Zależy mi na kupnie dobrego tłoka, takiego który nie puchnie i wytrzyma troche jazdy i nie zawsze lekkiej i spokojnej (jak na Yamahe DT80 LCII :PP). Tak sie tym interesuje bo planuje zrobic remont silnika w niedługim czasie, czyli wymienić tłok, pierścionki i sworzeń, wszystkie łożyska, zrobiś szlif cylindra, jeśli bedzie potrzeba to i regeneracja wału, przy okazji bym skorygował układ dolotowy i wypolerował kanał wydechowy, możliwe że bym do tego jeszcze wymienił tarcze i sprężynki sprzegła razem z linką:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to tłoka takiego to mam go u siebie od jakiegoś czasu i jest w porządku. do yamaha dt80 lc2 chyba tylko takie tłoki są lub różnią sie małymi szczegółami. jakość jest ich podobna, niektórym chodzą dobrze a niektórym rozwalają sie po kilkunastu km ale to już chyba w przypadku jakieś wady tłoka bądź źle zrobionego szlifu do tego tłoka. z własnego doświadczenia powiem Ci ze łożyska wszystkie do silnika dostaniesz ale wału to tak łatwo nie zregenerujesz. zwykła regeneracja podobno nie zdaje egzaminu a jeśli masz mocniejszy wał czyli z grubszym swożniem dolnym to nikt nie produkuje do nich korb i pozostaje wymiana całego wału albo wstawienie korby o 1mm dłuższej i wstawienie podkładki pod cylinder. a koszt takiej korby samej około 300zł. podobno można stosować zamiennie wały od lc i lc2. jeśli ktoś jest tego pewny niech napisze na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...