Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem się podłączyć pod temat, ponieważ mam możliwość kupna DT 125

Rok produkcji 1987 Silnik po wymianie tłoka, oczywiście robiony szlif cylindra, niedawno założyłem łańcuch, zębatki i rolki prowadzące łańcuch. Stan opon bardzo dobry. Sprawny technicznie, gotowy do jazdy. Motor jak na tą pojemność jest zrywny i szybki.

 

tak opisał go kupujący

 

 

moje pytanie:

 

Na co zwrócić baczniej uwagę kupując moto z tego rocznika, serii(?) czy ma jakieś typowe problemy (np. jak w cb 500 stuki sprzęgła)?

 

Na co zwrócić uwagę kupując DT 125?

 

wielkie thx i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ten motor. niby szlif robiony czyli uszczelka pod głowicą tez powinna być spoko. aczkolwiek może gość wkręcać bo przecież nie będzie musial tego udowadniać. pamietam ze jak ja kupiłem dt 80 z 94 roku to płyn chłodniczy napieprzał mi do środka cylindra z tamtąd ściekał do miski sprzęgła i wykapywał powoli razem z olejem przez wajche zmiany biegów. także jak pojedziesz patrzec to zwróć uwage na to czy na zimnym silniku dobrze motor pali i czy nie kapie nic. bo ja sie musiałem zawsze troche nakopać zanim przepłukałem cylinder z płynu ;] obczaj czy sprzęgło nie ciągnie na biegu i luz wchodzi dobrze jak motor odpalony stoi w miejscu. obczaj czy przyspieszenie i predkosc maksymalna jest taka jak trzeba. możesz usłyszeć scieme ze motor ma blokade/y. oczywiscie moze miec. jak tłumik ma spawy a moduł pozwala osiągać pełnie obrotów to raczej blokad nie posiada i gosc mowi prawde. sprawdź błotnik pod siedzeniem (zdejmij siedzenie). zobacz czy nie popekany. ja miałem dziury.

 

oczywiscie trzeba tez przyjąć do wiadomości ze motor ma swoje lata i nie wszystko musi działać i wyglądać.

Edytowane przez guma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulu NIE oplaca sie odblokowywac, wcale nie odczuwalna roznica mocy po zdjeciu blokady a mozna łatwo pozbyć sie 300stu zł jeśli zle to zrobisz :icon_mrgreen:

 

Może przyspieszenia większego aż tak nie czuć, ale za to ma zdecydowanie większy v-max :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie pytanie za 100 punktasów mam dt 50 mx i mam pytanie co do cewki wydaje mi sie ze nie różni sie niczym od dt 80lc2 czy mozna przy tej cewce wymienić kabel wysokiego napięcia czy jest on przymocowany na stałe ?? ?? ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odblokowanie modulu bedzie wplywac na silnik? Nie bedzie za bardzo dostawal?

 

W jaki sposób chcesz mu zaszkodzić?

To będzie zależało tylko i wyłącznie od Twojego stylu jazdy (czyt. np kręcenie do końca ).

Osobiście mam odblokowany moduł. Potężnej róznicy nie odczułem, a już napewno co do Vmax.

Być może spowodowane jest to blokada na wydechu.

 

Pozdro80 lc2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odblokowanie modulu bedzie wplywac na silnik? Nie bedzie za bardzo dostawal?

 

Mysle ze jesli fabryka dala mu taka moc to musi to wytrzymac..co ja mowie ja to wiem :icon_razz: Nie blokuja motocykli przez to ze sa za mocne i mogly by po odblokowaniu dojechac silnik. Jesli chcesz to odblokuj, nic nie moze sie stac(tak mysle).

 

Mam do was pytanie, a mianowicie. Czy ktos z was hartowal juz tlok w DT 80? Mysle zeby to zrobic, bo bede mial pewnosc, ze nie spuchnie. piszcie czy co probowaliscie i co wam wyszlo :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze jesli fabryka dala mu taka moc to musi to wytrzymac..co ja mowie ja to wiem :eek: Nie blokuja motocykli przez to ze sa za mocne i mogly by po odblokowaniu dojechac silnik. Jesli chcesz to odblokuj, nic nie moze sie stac(tak mysle).

 

Mam do was pytanie, a mianowicie. Czy ktos z was hartowal juz tlok w DT 80? Mysle zeby to zrobic, bo bede mial pewnosc, ze nie spuchnie. piszcie czy co probowaliscie i co wam wyszlo ;)

 

nie ma sensu wygrzewać ich w oleju.....nawet tajwany są na tyle dobrze robione ze bez spoorego przegrzania silnika nie spuchnie Ci tłoczek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze jesli fabryka dala mu taka moc to musi to wytrzymac..co ja mowie ja to wiem :P Nie blokuja motocykli przez to ze sa za mocne i mogly by po odblokowaniu dojechac silnik. Jesli chcesz to odblokuj, nic nie moze sie stac(tak mysle).

 

Mam do was pytanie, a mianowicie. Czy ktos z was hartowal juz tlok w DT 80? Mysle zeby to zrobic, bo bede mial pewnosc, ze nie spuchnie. piszcie czy co probowaliscie i co wam wyszlo :cool:

Swoja dt 80 pałowałem ciagle czerwone pole itd. Nic sie nie stało a przejezdziła tak 6tys km ( 90% w terenie) Wiec spokojnie to sa wytrzymałe konstrukcje.

Co do tłoków to nie ma co kombinowac. Kup tłok dobrej firmy i nie ma się czego bać. Tylko nie kupuj jakis syfów pistonsa itd za 60zl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ten motor. niby szlif robiony czyli uszczelka pod głowicą tez powinna być spoko. aczkolwiek może gość wkręcać bo przecież nie będzie musial tego udowadniać. pamietam ze jak ja kupiłem dt 80 z 94 roku to płyn chłodniczy napieprzał mi do środka cylindra z tamtąd ściekał do miski sprzęgła i wykapywał powoli razem z olejem przez wajche zmiany biegów. także jak pojedziesz patrzec to zwróć uwage na to czy na zimnym silniku dobrze motor pali i czy nie kapie nic. bo ja sie musiałem zawsze troche nakopać zanim przepłukałem cylinder z płynu ;] obczaj czy sprzęgło nie ciągnie na biegu i luz wchodzi dobrze jak motor odpalony stoi w miejscu. obczaj czy przyspieszenie i predkosc maksymalna jest taka jak trzeba. możesz usłyszeć scieme ze motor ma blokade/y. oczywiscie moze miec. jak tłumik ma spawy a moduł pozwala osiągać pełnie obrotów to raczej blokad nie posiada i gosc mowi prawde. sprawdź błotnik pod siedzeniem (zdejmij siedzenie). zobacz czy nie popekany. ja miałem dziury.

 

oczywiscie trzeba tez przyjąć do wiadomości ze motor ma swoje lata i nie wszystko musi działać i wyglądać.

 

 

dzięki za info, ale nie tego dokładnie oczekiwałem chodzi mi o bolączki tego wczesnego modelu(rady ktore podałeś trzeba stosować do każdej maszynki) ale i tak wielkie thx :D a co do blokad to jak jest zablokokowany na module to nie osiąga maxymalnych obrotow mam racjie??

 

pozdrawiam Maderick

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, ale nie tego dokładnie oczekiwałem chodzi mi o bolączki tego wczesnego modelu(rady ktore podałeś trzeba stosować do każdej maszynki) ale i tak wielkie thx :D a co do blokad to jak jest zablokokowany na module to nie osiąga maxymalnych obrotow mam racjie??

 

pozdrawiam Maderick

 

 

Tak masz racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...